5341
Sök

Hur kan man registrera med liten enradig skylt?

Refined
1 770 Inlägg
13 januari 2010
Trådstartare
Som topic!
Skickade ett brev till VV för att söka om detta, men fick nobben (som jag trodde)
Men till saken hör att det även stod i brevet att VV ALDRIG tillåter en liten skylt på en Volvo 7/900 serie.

Men det stämmer inte, då det finns ett flertal som är godkända med detta..

Hur kan man göra?

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
13 januari 2010
Är du säker på att så många egentligen är godkända?

Och vad skrev du i brevet? hej jag vill ha liten skylt till min volvo för det är häftigt/snyggt?

Vad jag har förstått så krävs det mer för att få liten skylt... att du t.ex har en bil utformat på sådant sätt att du inte får plats med vanlig skylt.. och också har bilder där detta demonstreras.

Klart att dem aldrig tillåter sån skylt på en bil där det finns plats för stor skylt. Sen finns ju dem som har haft tur och kanske fått igenom det ändå... en annan tanke är att dem bilarna har varit import? där kan det vara lite andra regler osv..

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

Refined
1 770 Inlägg
13 januari 2010
Trådstartare
AcesHigh666 skrev:
Är du säker på att så många egentligen är godkända?

Och vad skrev du i brevet? hej jag vill ha liten skylt till min volvo för det är häftigt/snyggt?

Vad jag har förstått så krävs det mer för att få liten skylt... att du t.ex har en bil utformat på sådant sätt att du inte får plats med vanlig skylt.. och också har bilder där detta demonstreras.

Klart att dem aldrig tillåter sån skylt på en bil där det finns plats för stor skylt. Sen finns ju dem som har haft tur och kanske fått igenom det ändå... en annan tanke är att dem bilarna har varit import? där kan det vara lite andra regler osv..

Jag skrev en väldigt utförlig förklaring på en ombyggnad. (som inte kommer hända iof)
Men va fan, bara för en 740 kommer ifrån ett annat land så kommer det ju på normala plåtar på bilen.
Och jag vill bara försöka få den godkänd för små skyltar bara för att wink
Skam den som ger sig

.-ϻΘϨƎЯ
1 313 Inlägg
13 januari 2010
vet än som hade byggt om e 740 till amerika modell med stöt och allt, han fick ingen liten skylt även att en stor inte passade fram hmm

"Hellre en kråka i näsan, än en skata i sängen"

Snickarjävel
554 Inlägg
13 januari 2010
bara spela dum om man blir stoppad big_smile

.-ϻΘϨƎЯ
1 313 Inlägg
13 januari 2010
Frebba_ skrev:

stoppad med vad?

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
13 januari 2010
Moser skrev:
Frebba_ skrev:

stoppad med vad?

små skyltar, vad tror du vi pratar om här igentligen?big_smile raketforskning? wink

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

908 Inlägg
13 januari 2010
Det finns bilar som är lagliga och besiktigade med detta, då det står i fordons informationen om du söker upp det.

Exempel: Skyltformat fram: Enradig Liten. Skyltformat bak: Enradig

.-ϻΘϨƎЯ
1 313 Inlägg
13 januari 2010
AcesHigh666 skrev:
Moser skrev:
Frebba_ skrev:

stoppad med vad?

små skyltar, vad tror du vi pratar om här igentligen?big_smile raketforskning? wink

ja, men om man inte kan få LAGLIGA små skyltar som vi pratar om, vad blir man stoppad för wink

908 Inlägg
13 januari 2010
Och för att eventuellt få igenom bilen med detta och få den laglig kan man ju alltid fråga/be besiktningsmannen fylla i att det är liten skylt fram om den gått igenom besiktning med det. En del besiktningsherrar är ju inte petiga på småsaker.. som tur är.. tongue

.-ϻΘϨƎЯ
1 313 Inlägg
13 januari 2010
snapshot skrev:
Och för att eventuellt få igenom bilen med detta och få den laglig kan man ju alltid fråga/be besiktningsmannen fylla i att det är liten skylt fram om den gått igenom besiktning med det. En del besiktningsherrar är ju inte petiga på småsaker.. som tur är.. tongue

så man kan ta med sig lite fikabröd å fråga snällt om de vill ändra i papprena? då borde det ju gå att beställa hem små skyltar som vanliga sen? big_smile för om man har en liten fejkskylt så lär de ju inte gå på det?

561 Inlägg
13 januari 2010
Skaffa personlig skylt, då går det att fixa en liten skylt enklare. Jag har det på min, har blivit stoppad flera gånger för det men dom kan inte göra nåt, dom verkar inte ha nån koll när det gäller personliga regskyltar.

.-ϻΘϨƎЯ
1 313 Inlägg
13 januari 2010
BALAN skrev:
Skaffa personlig skylt, då går det att fixa en liten skylt enklare. Jag har det på min, har blivit stoppad flera gånger för det men dom kan inte göra nåt, dom verkar inte ha nån koll när det gäller personliga regskyltar.

jobbiga är väll att man måste skaffa en bil med små skyltar från början då sen flytta över å sen tillbaka?

333 Inlägg
13 januari 2010
Det är nog riktigt svårt.
Lättare på importer då det är besiktningsingenjören som avgör om det behövs små skyltar eller inte.
Man får inte heller bygga om en bil så att de stora skyltarna inte får plats om bilen är godkänt med de från början.

Finns mer att läsa på transportstyrelsens hemsida. Men i mina ögon så är det rätt kört sad
Senast redigerat av yakozan (13 januari 2010)

Refined
1 770 Inlägg
14 januari 2010
Trådstartare
Okej, får bli till att inhandla små fake plåtar då wink

12 086 Inlägg
14 januari 2010
Under -95 kunde man välja små skyltar. Därför det åker omkring vissa bilar med liten skylt som inte borde.

Det jag undrar är alla dessa små KIA som har små skyltar fram, vad är argumentet? För liten bil?

7 120 Inlägg
14 januari 2010
Tycker de flesta KIA SUVar har små skyltar också.. skumt tongue

Sök