Att köpa en taxi?

mulleri
17 januari 2010 · 508 Inlägg

fyfan för att köpa en taxi, nerspytt och gått långt och utslitna...

Robban_89 Pilot och utbildad Däcksparkare
17 januari 2010 · 1 659 Inlägg

Vad är "Automatisk kupefläktfunktion vid upplåsn av bilen över 10 grader C" för något exakt?

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
Muttley
17 januari 2010 ·

mulleri skrev:
fyfan för att köpa en taxi, nerspytt och gått långt och utslitna...

Är de så? kollegan har kört i 10 år och ingen har spytt i hans bilar. ändå 10 år.

Långt har de gått ja, är de större bolag som  har samma chaufför på en bil som tar bolagets regler på allvar så servas bilarna efter 2 tusen mil.

vi har en audi som snart gått 70 tusen, och den går som fan fortfarande däremot allt annat än motorn som är sletet.

så de beror på helt enkelt man har 50/50 när de gäller att köpa en taxi..
Men de har du även när du köper en privat bil, är du säker på att service verkligen är gjort? om de är familjebil vad vet du om ungarna pissat i bilen ? ja massa sådana saker.

rekond gömmer mycket smile

NiKeMaN Entreprenör
17 januari 2010 · 1 286 Inlägg

Jag har kört taxi i 4.5 år nu och ingen har spytt I min bil. Däremot så har det svätt lite på dörrpaneler och sånt ibland men aldrig i bilen. Lite rekond av dörrsidan så är bilen som ny igen smile

Taxibilar ÄR slitna. Milen sliter på en bil. Punkt slut. Även om man sköter sin bil. Jag tog ut min V70 2.4d hösten 06 (det är en årsm 2007) och den har idag rullat 32800 mil.
En ny automatlåda (redan vid 16 000 mil - snart dags igen???), nya själl, nya hjulnav, osv osv... Dessutom så börjar V70 knarra i plasten rätt så bra när dom kommer upp i milen. Skinnet är lite sprucket på förarstolen, men annars är övrig inredning i bra skick. Efter en bra rekond så tvekar jag på att någon ser skillnad på 18 000 mil eller 33 000 mil V70.

Min V70 servas helt enligt Volvos egna taxi-service program vilket innebär 2000 mil (3000 är det annars på privatbilar) osv osv. Så välservad är den med många grejor bytta... Men i mina ögon är en V70 ganska slut efter sina 3 eller 4 år som taxi. Min är nu 3.5 år gammal och jag har börjat leta nytt nu.

// Niklas Johansson
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang