Transportera bil från England

SimonF
1 april 2010 · 5 Inlägg

Jag har varit i kontakt med samma dåre, men till mig säger han att han heter sven-gunnar. Insåg ganska tidigt att han var en bedragare men det är rätt kul att se hur dåligt folk kan ljuga så jag mejlar forfarande och skriver att jag är intresserad:P

Polisanmälde det igår men Polisen har inte hört av sig men får se...

Kekken
1 april 2010 · 54 Inlägg

De roliga me dessa "engelsmän" e ju att dom oftast e sämre på engelska än en själv oxå tongue...

Varför byter man kolvar om man använder begagnade ringar?
Det är ju som att låna farsans kallingar ur tvättkorgen.
De funkar men e inte rätt för de...
abrahamzon
13 april 2010 · 2 Inlägg

ello,

         I am very glad to see you interested! I hope that you understand English because I don`t speak swedish very well even if I worked for 2 years in Mantorp .
         The car is still for sale and it is in perfect condition, the bodywork is immaculate, no scratches, dents or hidden defects as well as the interior in excellent condition, never involved in any kind of accidents, non-smoking . The car has 85.000Km .
         I've worked under contract as a architect, in Mantorp . I bought the car there from a private seller. At the end of the 2 years contract, I decided to return to Newcastle,United Kingdom the place where I live with my family.
         I've brought the car here in Newcastle when I moved down. I decided that is better to sell it because I do not use it anymore the steering wheel is on left side and is very difficult for me to drive it in U.K and it is too bad to keep such a car and not to use it. Also the price to register a second-hand car in United Kingdom is to high.
         The car is still registered in Sweden under my name. It have all the necessary documents(signed by me) for selling , including service book.

I realize that is a cheap price for such a car, but my special situation forces me do things that I wouldn’t do in normal circumstances. The price I am looking for my car is 70.000 SEK (fix price) . If you want I can email you more pictures with the vehicle.

Thank you!
Mr. Göte


mail 2





Gote Mr till mig
visa information 14.01 (6 timmar sedan)
Hello,

The car reg number is : GHR 837
       The car is registered in Sweden. It is in excellent condition, garage kept, no accidents, no scratches, no dents, no need for additional repairs and I have all the necessary documents including the service book to make the sale.The year of the car is 2007 . It have  85.000Km  . Here you have some details about the car :
arosseri: Halvkombi
Info: Diesel, ABS bromsar, ACC/Klimatanläggning, Airbag förare & passagerare, Antisladdsystem, Antispinn, CD-stereo, Elhissar fram och bak, Elspeglar, Farthållare, Fjärrstyrt c-lås, Färddator, Komplett ifylld servicebok, LM-fälgar, Multifunktionsratt, Servostyrning, Sportstolar, Stolvärme fram, Svensksåld, Xenonstrålkastare, Yttertemperaturmätare, PDC
       Few weeks ago a person saw the advert on blocket and told me that he is very interested in buying my car so I went to Sweden to make the transaction. I went to Stockholm two days after we discussed because I trusted his word, but when I arrived I called him and he didn't answered me for 2 whole days. Finally, on third day he answered and told me he couldn't raise the money to pay me.
      It's not about the money to bring the car there but I lost 4 working days on the road for nothing. I am a serious person and I expect the same thing from a buyer, not like my last buyer that put me on roads for nothing. I was very disappointed.
     I want to make sure that you really intend to buy my car because this time I will come to Sweden only if I am sure I am dealing with a serious buyer with cash money available.
You can see the pictures bellow and if you are interested I will give you my phone number to discuss further .
Let me know what your decision is !
Thank you!
Mr. Göte

mail 3

Hello,

The car reg number is : GHR 837
       The car is registered in Sweden. It is in excellent condition, garage kept, no accidents, no scratches, no dents, no need for additional repairs and I have all the necessary documents including the service book to make the sale.The year of the car is 2007 . It have  85.000Km  . Here you have some details about the car :
arosseri: Halvkombi
Info: Diesel, ABS bromsar, ACC/Klimatanläggning, Airbag förare & passagerare, Antisladdsystem, Antispinn, CD-stereo, Elhissar fram och bak, Elspeglar, Farthållare, Fjärrstyrt c-lås, Färddator, Komplett ifylld servicebok, LM-fälgar, Multifunktionsratt, Servostyrning, Sportstolar, Stolvärme fram, Svensksåld, Xenonstrålkastare, Yttertemperaturmätare, PDC
       Few weeks ago a person saw the advert on blocket and told me that he is very interested in buying my car so I went to Sweden to make the transaction. I went to Stockholm two days after we discussed because I trusted his word, but when I arrived I called him and he didn't answered me for 2 whole days. Finally, on third day he answered and told me he couldn't raise the money to pay me.
      It's not about the money to bring the car there but I lost 4 working days on the road for nothing. I am a serious person and I expect the same thing from a buyer, not like my last buyer that put me on roads for nothing. I was very disappointed.
     I want to make sure that you really intend to buy my car because this time I will come to Sweden only if I am sure I am dealing with a serious buyer with cash money available.
You can see the pictures bellow and if you are interested I will give you my phone number to discuss further .
Let me know what your decision is !
Thank you!
Mr. Göte

mail 4


Hello,
The car is register in Sweden and now is located in U.K.
Like I already told you I have been in Sweden once for a man how wasn't that interested in the car as he pretended  and make me lose my time and money.For
that my time doesn't allow me anymore to come see you in Sweden because of a new project I have to work on it for 3 months by now.

                      I can use a specialized car shipping company that will provide you a tracking number( to verify the shipment status online) and also a
24hrs inspection period and the right to decline the car if it does not 100% satisfy your needs.The delivery will take max 5 days.
                      I bought my new BMW X5 from Scotland using this company and I was very satisfied with their services.They acted very professionally and
at very affordable costs
The company works like a COD company,they will only require a proof from you that you have the cash available and you have a valid address before they will
start the delivery.
The car will be delivered at your home address by truck,it will come with all documents signed by me so you can easily transfer it on to your name.
                      I am sure you will simply love the car and there won`t be any problems with the sale. I am in a business trip but here is my home phone number where you can find my wife : 0044 191 645 0544 but we speak english .
She will be the one handling the shipping of the car .
This is the web sit of the shipping company: www.militaru-trns-uk.t35.com

Thank you!

Mr. Göte

abrahamzon
13 april 2010 · 2 Inlägg

70k för 120d coupe -07 med pdc osv lät otroligt.

jorgen72
13 april 2010 ·

Jag har också varit i kontakt med honom men då kallade han sej för martin och hade jobbat som arkitekt i kristianstad i 2år och tagit med sej bilen hem efter det men när man kollade upp reg nr så var det en svensk som ägde bilen och 55t för en golf5 tdi 140hk är ju riktigt billigt Mailadresen var Martin_ Gunnar@hotmail.se Det lustiga är ju att det kom bilder på rätt bil både utvändigt och inifrån

Senast redigerat av jorgen72 (13 april 2010)

Dannii
13 april 2010 · 238 Inlägg

De finns professionellt folk till exakt...... allt!

What more can I say? Gumball 3000 for the win, baby!
azid Det som inte dödar gör ont
13 april 2010 · 2 668 Inlägg

Har haft kontakt med denna nisse jag med. Då handlade det om en BMW 525,03a för 60k. Dock kunde han inte svara på frågor om bilen och när han inte copypaistade så kunde han inte stava eller bygga riktiga meningar så jag förklarade snällt att bilar betalar man när man fått provköranoch tittat ordentligt på och jag fullkomligt skiter i hur jävla nöjda han och hans kärring var med bilen.


Enligt lokaltidningen så är det nån stackare Här i h-sand som gått på detta och satt över 60k till fraktbolaget.
Sur läxa så här på vårkanten.

Senast redigerat av azid (13 april 2010)

2slow
ivarssch
20 april 2010 · 1 Inlägg

tja
Jag gick precis med i garaget.org eftersom jag hust nui har kontakt med en sån här skojare . Jag tror ju inte på att utsatt pris för denna 330 cab kan stämma. Dock mailade jag kontakten och fick direkt ett svar hur han ville att köpet skulle gå till . Det stämmer exakt med tidigare beskrivningar . Pengarna skall in till "transportföretaget" innan bilen skickas . De lovar dyrt och heligt att allt är som det ska med bilen . Även denna säljare har bilen i England . Annonsen låg ute bara någon dag osv . Jag skrev i mitt senaste mail att jag har många polare i England som kan komma och titta på bilen . forts följer :-)

Tod
25 april 2010 · 3 Inlägg

Jag hittade en Cherokee diesel -03 till otroligt pris också.
Luktade skumt, så jag blev nyfiken att se vad dom skulle försöka med.
Har också mailat och frågat var i england, tänkte sedan be att få skicka en "bekant" att köpa den få se vad dom säger då...lol
"Malin Olikor" kallar den/det sig.

Mailsvar 1:

From: malin.olikor@hotmail.com
Subject: RE: Ang. Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD
Date: Fri, 23 Apr 2010 02:55:14 +0200

Hello,
Sorry for not contact you earlier but i was very busy in the last days.
The advert is correct and still available .I'm a private seller.
The price for this car is 39000 SEK.
Is not under leasing or bank liabilities and the documents are all-right.The car has 121.900 Km.
The interior is in virtually spotless condition. Nobody smoked in this car. The seats and beds are clean and not torn.The exterior is in excellent condition, has no technical damages ,no scratches or dents.
Mechanically the car is in very good condition, tires are in good shape, brakes work well and the car provides very good fuel economy. I tell you sincerely that in this moment i don't know a problem that this vehicle can have and i give you my word that i never forced it and i made all the changes at time.
The vehicle is an EU model.Technical inspection and emissions testing is passed and stamped as well.
The price is a little under value because i have recently moved to ,UK where I live now and the vehicle is here with me.I need to sell it to buy a car with the steering wheel in the right for UK streets.
You can't find any other similar car in internet with this quality and at this price.
If the vehicle still interest you please send me a email so i can give more information about this car and how the process of buing/export works as simple as possible.
Thanks!!


Mailsvar 2:

Hello again,
Regarding your interest on my vehicle I want to let you know how i want to proceed with the transaction.
You have to know that I have paid all the taxes in Uk and you will not have to pay any import or registration tax, only the price of the vehicle.
The vehicle is in United Kingdom with me like i said in my first email .
For the delivery (transport) of the vehicle and payment i want to use PAS Transport company because is the safest way for both to settle the transaction.
Here is the conditions of the transaction:
1) A soon as I will have your personal details I will start the transaction with the company,they will check the documents and history of the car,i will pay the taxes of transport and i will sign the sales contract .
2) You will get a notification from the company with informations about transport,tracking and payment.You will get the sales contract too.
3) You will have to confirm the payment in 48 hours from the receive of the notification and the sales contract so the vehicle can leave United Kingdom.
4) you will get the car including all required documents and vehicle keys in 3-4 business days depend on your location, weather and traffic.
After you get the car you can make a status report at an authorised dealers or a test drive on your city streets .If you are satisfied you will register the car on your name and after that they will give me the money.
So if you agree with the conditions above please send me your full name and address complete (street/house/apartment number,zip/code, city/state and country),identity card or passport number and your phone number where you can be reached.
NOTE: In case that you are not satisfied about the vehicle condition , the company will return you the money and the vehicle will return to United Kingdom on my expense.
Thank you for understanding my safety concerns and I apologize for any inconvenience I may caused you.
Regards!

Tod
25 april 2010 · 3 Inlägg

Nu skriver hon/han/det på svenska helt plötsligt.
Fick svar på mitt mail där jag frågade var i England bilen fanns.
Fick dock inte svar på min fråga.

Mailsvar 3:

Hej igen,
När det gäller ditt intresse på min bil jag vill låta dig veta hur jag vill gå vidare med transaktionen.
Du måste veta att jag har betalat alla skatter i Storbritannien och du behöver inte betala någon import eller registreringsskatt, bara priset på fordonet.
Fordonet är i Storbritannien med mig som jag sa i mitt första mail.
För leverans (transport) av fordonet och betalning Jag vill använda PAS Transportföretag grund är det säkraste sättet för båda att avveckla transaktionen.
Här är villkoren för transaktionen:
1) En snart jag kommer att ha dina personuppgifter Jag börjar transaktionen med bolaget, kommer de att kontrollera dokument och historia bilen kommer jag att betala skatt för transport och jag kommer att underteckna köpeavtalet.
2) Du får ett meddelande från bolaget med informationer om transporter, spårning och payment.You kommer att få köpeavtalet också.
3) Du måste bekräfta betalningen i 48 timmar från det att få av anmälan och köpeavtalet så att fordonet kan lämna Storbritannien.
4) kommer du att få bilen med alla nödvändiga handlingar och nycklar fordon i 3-4 arbetsdagar beroende på var du befinner väder och trafik.
När du hämtar bilen kan du göra en lägesrapport vid en auktoriserad återförsäljare eller en provtur på stadens gator. Om du är nöjd du kommer att registrera bilen på ditt namn och efter att de ger mig pengarna.
Så om du håller med villkor enligt ovan skicka mig ditt fullständiga namn och adress komplett (gata / hus / lägenhet nummer, zip / code, stad / stat och land), identitetskort eller pass nummer och ditt telefonnummer där du kan nås .
OBS: Om du inte är nöjd om fordonets skick, kommer företaget att du tillbaka pengarna och fordonet kommer att återvända till Storbritannien på min bekostnad.
Tack för att förstå min oro för säkerheten, och jag ber om ursäkt för eventuella besvär som jag kan orsakat dig.
Hälsningar!

jonasBerg
25 april 2010 · 9 Inlägg

Någon som vet om dom har lagt ut någon mer annons? Hade vart kul att skoja lite med dom:)

Volkswagen kleinbus "Vw Buss" (1973)
nicklaspetra
27 april 2010 · 4 Inlägg

Sitter nu och läser alla inlägg om denna bedragare och inser att vi just blivit blåsta av just honom..... Vi har desssutom redan betalat 70000 till fraktbolaget som vi aldrig mer kommer att se ..... Jag ser här nedan att det tydligen ska vara någon i Härnösand som gått lika långt som oss i detta. Någon som vet hur man kan komma i kontakt med honom för att få höra hur han har gått vidare med sitt fall och för att gemensamt kunna dra detta vidare då polisen inte verkar vara allt för pigga på att ha med detta ärende att göra!?

Petra

azid skrev:
Har haft kontakt med denna nisse jag med. Då handlade det om en BMW 525,03a för 60k. Dock kunde han inte svara på frågor om bilen och när han inte copypaistade så kunde han inte stava eller bygga riktiga meningar så jag förklarade snällt att bilar betalar man när man fått provköranoch tittat ordentligt på och jag fullkomligt skiter i hur jävla nöjda han och hans kärring var med bilen.


Enligt lokaltidningen så är det nån stackare Här i h-sand som gått på detta och satt över 60k till fraktbolaget.
Sur läxa så här på vårkanten.

nicklaspetra
27 april 2010 · 4 Inlägg

Vi skulle vilja komma i kontakt med personen i Härnösand som blev blåst precis som vi.
Tacksam för svar.

axelsvag
27 april 2010 · 4 Inlägg

Hej!

Jag har också upptäckt exakt samma tillvägagångssätt men i mitt fall är det en motorcykel som killen vill sälja. Annars är historien uppbyggd på samma sätt. Även jag försöker hålla igång konversationen så att Polisen ska kunna göra sitt jobb.

Mad-Biker
28 april 2010 · 2 Inlägg

Tjena

Vi har just insett att även vi har blivit blåsta på samma sätt!! :-(

Vad ska vi göra??

Har ni anmält till polisen? Vad sa dom??

Tacksam för svar så vi kanske kan få tillbaka pengarna.

//Mad-Biker

nicklaspetra
29 april 2010 · 4 Inlägg

Om det inte var så många dagar sedan ni gjorde insättningen så ta kontakt med bankens HUVUDKONTOR och be att få prata med bankenas säkerhetsavdelningen eller internationella avdelningen. Nöj er inte med telefonbanken eller liknande utan det finns alltid annat folk "högre" upp att få prata med på banken som har bättre kompetens och kiunskap om just sådana här fall. Om ni har tur så kan de ta kontakt med mottagarens bank och spärra pengarna. Tyvärr var vi några dagar sena med detta innan vi insåg att vi var blåsta så våra pengar gick inte att stoppa!

Vi har gjort polisanmälan men det verkar som att polisen inte vill dra i ärendet då annat land är inblandat i fallet. De svarar oss att om flera är drabbade och har gjort anmälan kan de tänka sig att gå vidare i fallet. När ni gör en polisanmälan kan ni ge polisen vårt diarienummer också så attt de kan koppla ihop fallen. Om det blir aktuellt så gör ett inlägg här så ska jag ge dig numret. Jag lovar att kolla inläggen varje timme under några dagar.

Jag hoppas alla drabbade gör en polisanmälan så detta kan leda någonstans och så att vi hjälper till så inte fler hinna göra samma misstag som vi gjort! Gör en anmälan oavsett om ni förlorat pengar eller inte så polisen får ett begrepp om hur omfattande den här bedrägerihärvan är.

Petra

axelsvag
29 april 2010 · 4 Inlägg

Om du lägger ut diarienumret kan jag också försöka anmäla försök till bedrägeri

hepe
4 maj 2010 · 2 Inlägg

Fanns en porsche på blocket förra veckan 05a 911 turbo för 59000 som jag mailade intresse på
verkar vara samma gök i farten där, anade rakade ugglor där men nyfiken som man är
va man ju tvungen att kolla.

hepe
4 maj 2010 · 2 Inlägg

mark tony, heter han där lägger ut det så att om det namnet dyker upp så kan man dra öronen åt sig.

Mad-Biker
10 maj 2010 · 2 Inlägg

i!vårt fall har Blocket kontaktat polisen med de uppgifter som de har, samt att svenska polisen i sin tur har lämnat det vidare till polis i england för att se vad de kan få fram för uppgifter

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang