10142
Sök

fdfg

glimmet
212 Inlägg
29 januari 2010
Trådstartare
dfgfdg
Senast redigerat av glimmet (1 februari 2010)

Mvh // glimmet

1 353 Inlägg
30 januari 2010
juh kortare staget är juh mer laddtryck, och vice versa

glimmet
212 Inlägg
30 januari 2010
Trådstartare
Crille88 skrev:
juh kortare staget är juh mer laddtryck, och vice versa

Jaha, men vad hjälper det mig nu med att skruva på bulten?. Vet du hur den ska vara inskruvad? Innåt imot klockan eller imot turbon för maximalt?

Mvh // glimmet

Rejsa ?
2 959 Inlägg
30 januari 2010
Han svarade som det skulle vara.
Bulten menar du nog muttern men den har inget med laddtrycket att göra, den låser armen bara.
Du ska skruva in armen så hela staget blir så kort som möjligt så får du högsta grundladd.
Senast redigerat av Busgrabb (30 januari 2010)

Autotech

glimmet
212 Inlägg
30 januari 2010
Trådstartare
Busgrabb skrev:
Han svarade som det skulle vara.
Bulten menar du nog muttern men den har inget med laddtrycket att göra, den låser armen bara.
Du ska skruva in armen så hela staget blir så kort som möjligt så får du högsta grundladd.

Och hur gör jag för att få den kortare ? igenom att skruva på muttern? och då lär det väl bli att den ska skruvas imot klockan?

Mvh // glimmet

561 Inlägg
30 januari 2010
skruva/såga loss muttern, och kasta den så långt du kan, den behövs inte egentligen. sen så skruvar du på den grejjen som sitter på själva armen till wastegaten den som är till vänster om din ring du har ritat. du skruvar på den så den går innåt mot tryckklockan. nu måste du förstå...
Senast redigerat av BARRET (30 januari 2010)

glimmet
212 Inlägg
30 januari 2010
Trådstartare
BARRET skrev:
skruva/såga loss muttern, och kasta den så långt du kan, den behövs inte egentligen. sen så skruvar du på den grejjen som sitter på själva armen till wastegaten den som är till vänster om din ring du har ritat. du skruvar på den så den går innåt mot tryckklockan. nu måste du förstå...

Haha när du säger det så tongue..
men tror jag behåller muttern på endå haha.. Men så då är det väl bara att pula in den så långt imot klockan som det bara går då smile

Mvh // glimmet

888 Inlägg
30 januari 2010
Tänk på att INTE skruva på gängade stången som går från tryckklockan utan bara på den lösa delen med öglan. Inte ens lite då den är fäst i ett membran och skruvar du på det så går det sönder.

Mvh Henke

glimmet
212 Inlägg
30 januari 2010
Trådstartare
HenkeTIC skrev:
Tänk på att INTE skruva på gängade stången som går från tryckklockan utan bara på den lösa delen med öglan. Inte ens lite då den är fäst i ett membran och skruvar du på det så går det sönder.

Mvh Henke

Ska jag alltså haka ur den och sedan skruva på den nedre delen, skruva den innåt imot klockan och sen försöka haka i den igen?..

alltså den som jag ringat in på bilden?..
mvh tobbe

https://www1.garaget.org/gallery/archive/111819/849477_vk10n2.jpg
Senast redigerat av glimmet (30 januari 2010)

Mvh // glimmet

561 Inlägg
30 januari 2010
japp, haka av den från själva turbon och skruva in den och haka på den igen, dock kommer du nog få ta i lite för att hänga på den igen för den kommer ju vara kortare då, men det är bara att dra i stången så blir det lättare

glimmet
212 Inlägg
30 januari 2010
Trådstartare
BARRET skrev:
japp, haka av den från själva turbon och skruva in den och haka på den igen, dock kommer du nog få ta i lite för att hänga på den igen för den kommer ju vara kortare då, men det är bara att dra i stången så blir det lättare

okej, Om jag skruvar den längst in så det inte går att skruva något mera, då ska jag alltså ha maximalt ladd ifrån turbon?

mvh

Mvh // glimmet

561 Inlägg
30 januari 2010
ja typ testa dig fram eller ska du spränga motorn, dra av slangen till tryckklockan så får du också rätt gött ladd

glimmet
212 Inlägg
30 januari 2010
Trådstartare
BARRET skrev:
ja typ testa dig fram eller ska du spränga motorn, dra av slangen till tryckklockan så får du också rätt gött ladd

haha jo men hur länge håller det i längden smile om man drar av den hehe .. Men den på turbon är redan inskruvad ganska mycket så det är inte många varv till innan den är inskruvad maximalt endå.

mvh

Mvh // glimmet

888 Inlägg
30 januari 2010
Varför inte bara en pysventil eller bort med slangen så har du maximalt med laddtryck?

Mvh Henke

glimmet
212 Inlägg
30 januari 2010
Trådstartare
Och jag vill att det ska hålla ett tag smile därför vill jag inte rycka slangen smile

Mvh // glimmet

888 Inlägg
31 januari 2010
Lind4hl skrev:
HenkeTIC skrev:
Varför inte bara en pysventil eller bort med slangen så har du maximalt med laddtryck?

Mvh Henke

för att man inte gör så, och en pysventil inte hör hemma inom fordon

Nää ofan, men inte fan skruvar man på wgn om man vill ha fullt ladd heller.

Har du ingen magnetventil på din bil som styr laddtrycket? Vill du ha högre laddtryck och inte har råd att chiptrim så köp en pysventil så kan du lättare justera laddtrycket än att hålla på att skruva på stången.

Vad är det för bil? saaben? isåfall ställer du grundladdtrycket på 0,4bar(på stången).

376 Inlägg
31 januari 2010
Om du skruvar stången i botten så blir det samma sak som att rycka slangen.
För när du kortar ner den så kommer du begränsa hur mycket wastegaten kan öppna, och till slut så kanske den bara öppnar nån mm, och det räcker inte till för att evakuera avgaserna och du kommer att skjuta kolvar/toppackning.

Rejsa ?
2 959 Inlägg
31 januari 2010
Lind4hl skrev:
HenkeTIC skrev:

Mvh Henke

Och varför inte det i kombination med rätt grejer ?

Ett T-kors på macken på en turbobil som förävrigt är oändrad är ju inte så smart kanske...

Autotech

Allfixare
1 475 Inlägg
31 januari 2010
Varför envisas folk med att tattarmeka på det här viset för?? Att skruva WG stången i botten ger samma effekt som att rycka slangen, att skruva lite på stången ger samma effekt som ett Tkors med litet hål i. Men visst vill ni köra sönder bilen så varsågod. TATTARMEK!

glimmet
212 Inlägg
31 januari 2010
Trådstartare
Busgrabb skrev:
Lind4hl skrev:
HenkeTIC skrev:

Mvh Henke

Och varför inte det i kombination med rätt grejer ?

Ett T-kors på macken på en turbobil som förävrigt är oändrad är ju inte så smart kanske...

Det sitter redan chip i den + större spridare och jag ska slänga i en T28 turbo nu den som är på bilden + kommer på med 3" system hela vägen utan katt.. smile

Mvh // glimmet

Sök