2378
Sök

BMW E30 the way to be a JDM (RB25DET) //back from GATEBIL

1 513 Inlägg
30 maj 2010
Trådstartare
KHRacing skrev:
Riktigt nice med kombikarossen ju. snyggt jobbat

tackar... ja å det blir ännu roligare när någon prövar lyckan mot en gammal biller kombi smile

339 Inlägg
30 maj 2010
Grymt ! Hoppas man får tillfälle att se den i verkligheten !

1 513 Inlägg
30 maj 2010
Trådstartare
_T_H_ skrev:

ja de blir ju rudskogen ialf och ev mantorp men de e hur tiden räcker till rudskogen e inbokat men imed huset nu så får man kanske hoppa en del andra grejor i sommar så jag kan leka i garaget i vinter istället för att stå i ett party tält på gräsmattan smile

339 Inlägg
30 maj 2010
evo_krolle skrev:
_T_H_ skrev:

ja de blir ju rudskogen ialf och ev mantorp men de e hur tiden räcker till rudskogen e inbokat men imed huset nu så får man kanske hoppa en del andra grejor i sommar så jag kan leka i garaget i vinter istället för att stå i ett party tält på gräsmattan smile

Partytält har ju en tendens att bli ganska kallt på vintern. Lycka till med huset.

1 513 Inlägg
30 maj 2010
Trådstartare
_T_H_ skrev:
evo_krolle skrev:
_T_H_ skrev:

Partytält har ju en tendens att bli ganska kallt på vintern. Lycka till med huset.

jo de har ju de å bryta upp spärrskaftet från en stenfrusen grästmatta med e skruvmejsel å hammare e väl inte riktigt min grej än om man ser många andra här som bygger bilar till å med utomhus på parkeringar mitt i vintern tongue haha men man kanske får super krafter å bygger som fan så jag får upp väggar å tak så kan jag göra de där inne i höst å då ska jag på så många träffar å körningar jag bara kan!!!

1 513 Inlägg
31 maj 2010
Trådstartare
finns det någon här som ligger å trycker på en gammal sänkningssats gärna en typ 60/40 till SEDAN så man får denna till å hänga lite på röven istället för att stå på nosen.. då de börjar bli rätt aktuellt nu.. imorgon ska vi ev ut å mappa igen så man kan komma upp i ladd så de blir lite ös i skrotet nu..

1 513 Inlägg
5 juni 2010
Trådstartare
liten uppdate nu då för imorgon e det första officiella framträdandet för baljan så får vi ha de för vad det blir då de inte har funnits tid för att mappa pga av duktiga drift störningar i sprutet så blev den i fungerande skick igår igen å idag har man varit upptagen hela dagen med familjen vilket har varit fan så skönt nu när allt bara strulat så e det skönt att komma ifrån en stund... kommer lite bilder nu på bilen sen imorgon kommer det många fler från körningen!!!

efter som det inte går att ladda upp bilder får de ju bli senare mad
Senast redigerat av evo_krolle (5 juni 2010)

1 513 Inlägg
6 juni 2010
Trådstartare
nu ligger faktiskt bilen uppe på min sida också med nya bilder å glöm inte å rösta än om ni tycker det e rena skitet wink

allt funkade faktiskt idag på så när en knäckt växelspak (hoppasan) å nu har man märkt en del små grejor som måste ordnas till innan det bär av till norge!! bland annat får de nog bli ett turbo byte om de inte blir bra med dom andra kammarna å MER laddtryck då den e seg hämtad på 2 & 3 ans växel men de får mer tester utvisa!!! och det får nog bli el servo dock var denna konbanan hemskt trång å inte riktigt vad denna bilen e byggd för men de gick ialf..

1 513 Inlägg
6 juni 2010
Trådstartare
Evo-Offer skrev:
se där ja..nu börjar det ju röra på sig:) vad kan en elservo kosta tror du?

de kan man få tag på skroten för 500-1000spänn så inget blir dyrare än vad man gör de till.. ta från typ opel astra G eller zintra dom har en liten fin separat pump med inbyggd tank sitter från 98 å framåt och anslutningarna e i vanlig rör gänga så det är bara till å glida till närmsta hydralfirma och pressa slangar sen!!!

1 513 Inlägg
6 juni 2010
Trådstartare
Evo-Offer skrev:
evo_krolle skrev:
Evo-Offer skrev:
se där ja..nu börjar det ju röra på sig:) vad kan en elservo kosta tror du?

de kan man få tag på skroten för 500-1000spänn så inget blir dyrare än vad man gör de till.. ta från typ opel astra G eller zintra dom har en liten fin separat pump med inbyggd tank sitter från 98 å framåt och anslutningarna e i vanlig rör gänga så det är bara till å glida till närmsta hydralfirma och pressa slangar sen!!!

det var ju inte alls dyrt.kanske man skulle skaffa till evon=)

ja men där har du ett problem då den remen assar väl vatten pumpen med sig också?!?!?! å då e de ju inte så jävla lätt att spänna den utan servo pumpen..mer har du en bra lösning där kan de vara en tanke...

1 513 Inlägg
7 juni 2010
Trådstartare
Evo-Offer skrev:
evo_krolle skrev:
Evo-Offer skrev:

det var ju inte alls dyrt.kanske man skulle skaffa till evon=)

ja men där har du ett problem då den remen assar väl vatten pumpen med sig också?!?!?! å då e de ju inte så jävla lätt att spänna den utan servo pumpen..mer har du en bra lösning där kan de vara en tanke...

ne remmen till vattenpumpen går via generatorn=) så den kan man ju spänna för sig och servoremmen för sig:)

ja då e saken biff ju!!.. tongue

1 513 Inlägg
7 juni 2010
Trådstartare
Evo-Offer skrev:
evo_krolle skrev:
Evo-Offer skrev:

ne remmen till vattenpumpen går via generatorn=) så den kan man ju spänna för sig och servoremmen för sig:)

ja då e saken biff ju!!.. tongue

precis men kollade lite på skroten.då kostade bara servon 2000 sen måste man vlä har styrboxen också?

okej nej där e ingen styrbox till dom det är bara på eller av på sånna gammla..

1 513 Inlägg
7 juni 2010
Trådstartare
Evo-Offer skrev:
evo_krolle skrev:
Evo-Offer skrev:

precis men kollade lite på skroten.då kostade bara servon 2000 sen måste man vlä har styrboxen också?

okej nej där e ingen styrbox till dom det är bara på eller av på sånna gammla..

jasså okey.så man kopplar bara servon till tändningen då eller?du vet inte vart man kan få tag i sån servo billigare?

ja man får ju koppla de på stabila relä då jag tror den sitter av säkrad med 140amp.. kolla på blocket där e en astra som säljes i delar uppåt landet bland annat..

1 513 Inlägg
7 juni 2010
Trådstartare
Evo-Offer skrev:
evo_krolle skrev:
Evo-Offer skrev:

jasså okey.så man kopplar bara servon till tändningen då eller?du vet inte vart man kan få tag i sån servo billigare?

ja man får ju koppla de på stabila relä då jag tror den sitter av säkrad med 140amp.. kolla på blocket där e en astra som säljes i delar uppåt landet bland annat..

oj det är lite grann haha...jag kollade på blocket men hittade ingenting.kan du inte länka till min gästbok?

den verkar vara borta nu bara för de.. men håll koll där for jag har sett flera stycken..

1 513 Inlägg
7 juni 2010
Trådstartare
ny film längre ner med rätt ljud
Senast redigerat av evo_krolle (10 juni 2010)

339 Inlägg
7 juni 2010
Film

film från körningen dock med bruten växelspak när jag körde så de vart lite ryckit smile

De där såg sjukt roligt ut!  Bilen verkar ju gå bra o villig att svänga på baken.

1 513 Inlägg
7 juni 2010
Trådstartare
_T_H_ skrev:
Film

film från körningen dock med bruten växelspak när jag körde så de vart lite ryckit smile

De där såg sjukt roligt ut!  Bilen verkar ju gå bra o villig att svänga på baken.

ja de funkar rätt bra faktiskt å nu med 0,5 i ladd å mycket dåligt mappat pga av alla små problem jag haft med den men jag hoppas jag kan få gjort vid lite små saker nu i veckan så va kan mappa i helgen..
Senast redigerat av evo_krolle (7 juni 2010)

1 513 Inlägg
8 juni 2010
Trådstartare
Evo-Offer skrev:
evo_krolle skrev:
Evo-Offer skrev:

oj det är lite grann haha...jag kollade på blocket men hittade ingenting.kan du inte länka till min gästbok?

den verkar vara borta nu bara för de.. men håll koll där for jag har sett flera stycken..

okey får göra detta.nu..kollade på bdin bmw på din sida..såg ju ritkgit bra ut:)

tackar tackar!!!!

1 513 Inlägg
8 juni 2010
Trådstartare

nu hör man maskinen ju :o
Senast redigerat av evo_krolle (10 juni 2010)

1 513 Inlägg
10 juni 2010
Trådstartare
https://www1.garaget.org/archive/106/105309/205114/205114-1936281.jpg
https://www1.garaget.org/archive/106/105309/205114/205114-1936280.jpg
https://www1.garaget.org/archive/106/105309/205114/205114-1932867.jpg
https://www1.garaget.org/archive/106/105309/205114/205114-1932868.jpg
https://www1.garaget.org/archive/106/105309/205114/205114-1934953.jpg

Sök