Längsta ni åkt för att köpa bil?

Arcangelus <3 Japs
4 februari 2010 · 680 Inlägg

5km tongue

Kärlek växer inte på träd, den tillverkas i Japan
Toyota Supra MKIV "Clean and Raw" (1994)
Rspeter Audi A5 quattro driver.
4 februari 2010 · 2 203 Inlägg

Tranås - Trosa 44 mil fram o tillbaka. Stylad Audi A4 blev det då.

Kanelbullen
4 februari 2010 · 1 722 Inlägg

hmm 30 mil för att hämta audin tongue 15mil dit och 15 tillbaka big_smile

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer
Volvo XC70 (2015)
Mercedes 200 "Bettan" (1985)
patrikke
4 februari 2010 · 1 749 Inlägg

Hänger på.
12 mil enkel resa för en startmotor
Som inte passade...

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.
Piggeknau
4 februari 2010 · 36 Inlägg

Angående om det är sant eller inte. Åkte från Kalmar vid 17 tiden och var tillbaka dagen efter ca 18.00 så lite mer än ett dygn, skarvade väl lite då, erkänner smile

Var motorväg nästan hela vägen, körde dit på natten, så vi höll väl 140 - 160 hela vägen dit. Och stannade bara för att tanka.

Stannade o åt på vägen hem bara. Hem gick det inte lika smidigt pga all traffik, men vi körde hela tiden förutom när vi tankade eller stannade på donken o åt.

Subaru Impreza Wrx STi - Petter Solberg Edition
Honda Civic Type R - 03
Peugeot 206 - 99
Navkapsel
4 februari 2010 · 4 637 Inlägg

Några mil till 244 och 142. Sierran fanns på gångavstånd.

Robbin_V90 Elektriker/Montör
4 februari 2010 · 534 Inlägg

Piggeknau skrev:
Angående om det är sant eller inte. Åkte från Kalmar vid 17 tiden och var tillbaka dagen efter ca 18.00 så lite mer än ett dygn, skarvade väl lite då, erkänner smile

Var motorväg nästan hela vägen, körde dit på natten, så vi höll väl 140 - 160 hela vägen dit. Och stannade bara för att tanka.

Stannade o åt på vägen hem bara. Hem gick det inte lika smidigt pga all traffik, men vi körde hela tiden förutom när vi tankade eller stannade på donken o åt.

"hemresan gick fortare än resan dit iallafall big_smile" Skrev du i ditt första inlägg... wink
Skarvade du nu igen...rolllol Haha..

Vem fan är "Måtta", och varför skulle jag vilja gasa med honom??
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
4 februari 2010 · 5 650 Inlägg

30 mil dvs typ 15 enkel resa

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Wiechert tysk.
4 februari 2010 · 592 Inlägg

90 mil på båda bilarna tror jag. t.o.r

Vinterhärk har jag aldrig åkt längre än 5 mil för att hämta smile

Volkswagen Golf "dropfden" (1999)
Piggeknau
4 februari 2010 · 36 Inlägg

haha, ja men det kändes ju så. var ju lite mer drag i en STI än i en avensis. Hem kunde man ju köra fort ibland, sen typ vid sthlm gick de ju sakta osv. Men när man drog på, kändes det som de gick fortare smile

Subaru Impreza Wrx STi - Petter Solberg Edition
Honda Civic Type R - 03
Peugeot 206 - 99
pippaaN
4 februari 2010 · 987 Inlägg

140 mil tur&retur, köpte kojan i malmö

i like it load
Stephan735i
4 februari 2010 · 139 Inlägg

Oj vilka korta avstånd smile (förutom Irland) jag har kört 120-200mil enkel resa 10 gånger, någon gång kommer det bli drygt 1000mil, då för en högsterstyrd BMW big_smile.

Det kortaste avstånden var till denna... http://www.garaget.org/?car=13464 som jag hittade på en promenad några kilometer från hemmet en septemberdag 2002.

Stephan

Robbin_V90 Elektriker/Montör
4 februari 2010 · 534 Inlägg

Piggeknau skrev:
haha, ja men det kändes ju så. var ju lite mer drag i en STI än i en avensis. Hem kunde man ju köra fort ibland, sen typ vid sthlm gick de ju sakta osv. Men när man drog på, kändes det som de gick fortare smile

Haha.. Jo det är klart... Sen känns ju som att det går snabbare hem alltid med när man inte har något att se fram emot, som man har när man skall hämta bil..smile

Vem fan är "Måtta", och varför skulle jag vilja gasa med honom??
Juvakka
4 februari 2010 · 1 697 Inlägg

80 mil tur & retur. Men med trailer i december i snöstorm. Det va när rancheron hämtades, tror vi snittade max 40 på väg hem. Man såg knappt handen framför sig och släpet jazzade gott bakom 9-3:an tongue

Saab 900 "T16" (1992)
Piggeknau
4 februari 2010 · 36 Inlägg

Robbin_V90 skrev:

Piggeknau skrev:
haha, ja men det kändes ju så. var ju lite mer drag i en STI än i en avensis. Hem kunde man ju köra fort ibland, sen typ vid sthlm gick de ju sakta osv. Men när man drog på, kändes det som de gick fortare smile

Haha.. Jo det är klart... Sen känns ju som att det går snabbare hem alltid med när man inte har något att se fram emot, som man har när man skall hämta bil..smile

Du har så rätt smile Alltid lika kul o köra hem i en ny bil smile

Subaru Impreza Wrx STi - Petter Solberg Edition
Honda Civic Type R - 03
Peugeot 206 - 99
Speed911
4 februari 2010 · 58 Inlägg

Jag flög till Stockholm och körde hem i den bilen som jag köpte. Om man vill ha bilen får man åka dit.smile

Vivendi Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
4 februari 2010 · 2 258 Inlägg

Stephan735i skrev:
Oj vilka korta avstånd smile (förutom Irland) jag har kört 120-200mil enkel resa 10 gånger, någon gång kommer det bli drygt 1000mil, då för en högsterstyrd BMW big_smile.

Det kortaste avstånden var till denna... http://www.garaget.org/?car=13464 som jag hittade på en promenad några kilometer från hemmet en septemberdag 2002.

Stephan

Haha, tänkte precis på det jag också, Tyskland för att hämta bil är ju några mil! big_smile Trevliga mil förvisso. big_smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!
Klorin_Elvis Fetast i stan !!
4 februari 2010 · 991 Inlägg

Cheva vanen = 4 km
Gmc Van = 3 km
Volvo 745 blå = 0 km
Volvo 744-88 = 2,5 mil
944 Turbon = 5 mil
745 nuvarande = 5 mil

Så har med andra ord bara köpt bilar med max 5 mils radie från örebro tongue

"Det reder sig, sa kärringen som sket i såsen!"
Volvo the intelligent choice
Volvo 740 GL "KALSONGEN" (1987)
Rinnegan Malleus Malificarum
4 februari 2010 · 2 401 Inlägg

Mja, cirkus 800mil enkeltur.

Skellefteå till Florida är rätt drygt.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
MilleN
5 februari 2010 · 9 108 Inlägg

Åkte 35 mil Vänersborg-Helsingborg för att köpa Vectran, lite ironiskt att jag flyttade hit ett par månader senare smile Undrar om ägaren sett sin gamla bil på stan, en 40+ pedant. Har funderat på att åka och visa upp den lite, han verkade imponerad när jag berättade om framtidsplanerna i alla fall.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang