2395
Sök

Oljebyte Saab 9-3 2,0t

Trucker
2 710 Inlägg
7 februari 2010
asbus skrev:
JoeyJ skrev:
BMWgrabben skrev:
Lånar tråden:

hur ser servicelampan ut i 9-3? har ingen i min.. ? ej sätt den iaf. byter olja osv efter hur långt jag kört

det står typ "service" i displayen till stereon/färddatorn, det gör det iaf på 900 så antar att det är samma

Ja, i princip samma på min 9-3. Står "Time for service" i SID:en,  försvinner dock när man trycker på CRL, men återkommer så fort man stängt av tändningen och slått på den igen.

Kan man ej få bort pipandet helt o hållet på ngt sätt? trycka CRL eller ngt ?

Fart missbrukare

27 Inlägg
7 februari 2010
Trådstartare
BMWgrabben skrev:
asbus skrev:
JoeyJ skrev:

det står typ "service" i displayen till stereon/färddatorn, det gör det iaf på 900 så antar att det är samma

Ja, i princip samma på min 9-3. Står "Time for service" i SID:en,  försvinner dock när man trycker på CRL, men återkommer så fort man stängt av tändningen och slått på den igen.

Läste någon stans att man ska hålla nere bromsen, slå på tändningen, hålla inne clear i minst 10 sekunder. Kan ju vara värt att prova!

Hmm, vet inte?
1 775 Inlägg
7 februari 2010
dags för service ska försvinna efter en viss tid oxå, 2veckor eller 1mån låter bekant smile

olja? jag skulle köra på den billigast som är GM LL-A-025 ⁄ B-025 klassad, tex mobil1 0/40
Senast redigerat av kwansa (7 februari 2010)

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.

Oturen själv
593 Inlägg
17 februari 2010
oljefiltret ska sitta såpass att du greppar me handen och drar loss det ( Kanske får ta i me båda beroende på hur hulkig du är big_smile ).  Köp inte biltema olja ( Dålig smörjfilm )  Ta någon lite dyrare. Det är värt de!

Brum

502 Inlägg
18 februari 2010
BMWgrabben skrev:
asbus skrev:
JoeyJ skrev:

vadå för pipande? servicemeddelandet försvinner ju helt om man håller inne clr i några sekunder, iaf på 900

Sök