Spendrups nya rock n roll öl, Pistonhead!

Sir_x
23 februari 2010 · 945 Inlägg

Finns den på alla systembolag, eller endast på utvalda? Jag letade efter den men hittade den inte. Letade på Grönsakstorget i gbg.

Volvo S40 "1.8i 2000 mil." (1997)
te_wik Forummoderator
23 februari 2010 · 12 813 Inlägg

Sir_x skrev:
Finns den på alla systembolag, eller endast på utvalda? Jag letade efter den men hittade den inte. Letade på Grönsakstorget i gbg.

Kolla på www.systembolaget.se och leta fram din butik.
Kom ihåg att den inte finns i "vanliga" ölhyllan utan den finns bland de tillfälliga sortierna.


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
s12 Nissan Gazelle
24 februari 2010 · 1 460 Inlägg

den ölen får man lägga vantarna på nu i helgen å prova hur god den smakar tongue

Nissan Silvia
Boostrider Försöker iaf
24 februari 2010 · 1 998 Inlägg

Tyckte inte den va så dålig. God till fredagsmat och funkade perfekt på svenska rallyt. Där åt man även korv i bröd och kycklingsallad. Funkade klockrent.

Var inte heller så mäktig så när man börjar bli mätt men inte är tillräckligt full så är den ju perfekt big_smile
Men finns bättre öl men att den var dålig kan jag ej påstå

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet
Volvo 244 GL/T Turbo "Back to the 80s" (1990)
Annevare
24 februari 2010 · 189 Inlägg

Tycker det inte var något direkt fel på den. Långt ifrån den godaste ölen som finns på systemet men också långt ifrån den sämsta, väl kyld och till en pizza fnkade hur bra som helst.

Men den är ju inte något för dom dricker "blask" öl tror jag.

“Sure it's quiet, for a diesel. But that's like being well-behaved… for a murderer.” Jeremy Clarkson
Bengtsson Forehead flamers
26 februari 2010 · 113 Inlägg

Dricker den nu och tycker den är lite besk i smaken, dock funkar det finfint! Finns som sagt mkt godare öl men Pistonhead får 4/5 bara för namnet är så ballt.

/Adde

Honda S2000 (2000)
Hedning Fd Bannad
2 mars 2010 · 657 Inlägg

smakade väll bra, inget speciellt men 3 Kebabrullar av 5 får den iaf.

Märkesbög
westlife
2 mars 2010 · 246 Inlägg

Jag köpte på mig en laddning vid löning nu.. Drack några, sparade några. Tänkte spara ihop lite så man har över sommaren också smile

Vett74
2 mars 2010 · 437 Inlägg

Ja den godaste spendrupsen är det då iaf ,lite fruktig smak,ale liknande fast lika blaskig som en miller.... smile
2,5/5 kan den få

BMW 525 (1993)
Chevrolet Corvette "Stingray" (1974)
s12 Nissan Gazelle
5 mars 2010 · 1 460 Inlägg

första gången i dag har köpt mig 8 Pistonhead tongue den smakar helt okej måste jag säga cool

Nissan Silvia
te_wik Forummoderator
4 juni 2010 · 12 813 Inlägg

Besviken som fan att Spendrups valde att köra på 33cl burk istället för 33cl flaska sad



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
pippin
4 juni 2010 · 158 Inlägg

te_wik skrev:
Besviken som fan att Spendrups valde att köra på 33cl burk istället för 33cl flaska sad



Mvh Tommy

Finns på flaska med! men inte i kalix... sad
edit. såg nu att de fanns två olika den på flaska är på 5% å heter Hot Roddin' Lager den på burk ligger på 5,2% å heter Summer Brew
smile skillnad?

Senast redigerat av pippin (4 juni 2010)

join the dark side! ... and get a free cookie.
te_wik Forummoderator
4 juni 2010 · 12 813 Inlägg

pippin skrev:

te_wik skrev:
Besviken som fan att Spendrups valde att köra på 33cl burk istället för 33cl flaska sad



Mvh Tommy

Finns på flaska med! men inte i kalix... sad
edit. såg nu att de fanns två olika den på flaska är på 5% å heter Hot Roddin' Lager den på burk ligger på 5,2% å heter Summer Brew
smile skillnad?

Ja drack en burk som hette low ridin' lager... hmm Finns det tre olika? yikes



http://www.livetsgoda.se/uploaded/artiklar/pistonhead.jpg

Iofs står det summer brew ovanför.. men den i flaska heter "Spring edition, hot roddin'"
http://2.bp.blogspot.com/_KO3jZcUpMO8/SzsyCEC8hwI/AAAAAAAAAFA/VDI-SK5q8NI/s200/Pistonhead+spring+editon.jpg


Skillnad? Vet ej?




Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
steifan DR!FTT3KN!K3R
5 juni 2010 · 10 427 Inlägg

Spontant så tror jag att burk-versionen är en "förlängd" utgåva.
Flaskorna skulle bara finnas under våren tyckte jag att jag läste någonstans
(någon halv-officiell Spendrups blogg tror jag det var).

BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
Superdtm i övrigt värdelös.
5 juni 2010 · 613 Inlägg

Flaska=spring edition
burk=summer brew

dricker burken i skrivande stund.. gillar båda mycket smile

steifan DR!FTT3KN!K3R
5 juni 2010 · 10 427 Inlägg


Spendrups Bryggeri AB
Länk till Spendrups Bryggeri ABs pressrum
Pistonhead Summer Brew – Low ridin’ lager

2010-04-13 08:48

Efter Hot Rods kommer Lowriders. Pistonhead low ridin’ lager är Spendrups uppföljare till vårens succé Pistonhead Hot Roddin’ lager – även denna gång i begränsad upplaga. Low ridin’ lager kommer i en praktisk burk i det hållbara materialet aluminium och i färgernas färg gråsvart.

På sommaren finns otaliga tillfällen att njuta av en god öl – vid grillen, i skymningen i soffan eller till mekandet med bilen eller hojen. Bryggmästare Richard Bengtsson har haft ljuset och ljumma kvällar som riktmärke vid skapandet av Pistonhead Summer Brew.

- Pistonhead Summer Brew har en tydlig humleton med inslag av svartvinbär och markerad beska som passar perfekt för alla som vill ha en fräsch, smakrik, ljus öl i sommar, säger Richard.

Pistonheads talesman Lars Kassel, med ansvariga kolleger, brinner för Kustom Kulture lika mycket som de brinner för en riktigt bra öl.

- Har man som jag byggt fem egna hojar, haft flera jänkare och gillat motorkulturen sedan koltåldern är det en ynnest att få vara delaktig i att konstruera en öl precis som vi vill ha den, säger Lars.

Pistonhead Summer Brew konsumeras med fördel lätt tillbakalutad i solen med goda vänner, men aldrig i samband med dragracing eller framförande av fordon överhuvudtaget.
Stay low and slow this summer!

Ölen säljs i begränsad upplaga på Systembolaget mellan den 3 maj-31 augusti 2010. Bilder finns att ladda ner på www.spendrups.se/nyheter.

Lars Kassel, Kustom Kulture- tillika Pistonhead-anhängare, till vardags produktutvecklare på Spendrups.
Tfn: 070-535 79 21, mail: lars.kassel@spendrups.se

Richard Bengtsson, bryggmästare på Spendrups
Tfn: 0702-15 68 99, mail: richard.bengtsson@spendrups.se

T16_AeRo
6 augusti 2010 · 712 Inlägg

Synd att "Low Ridin Lager" inte kom på flaska oxå.. neutral

Boostrider Försöker iaf
7 augusti 2010 · 1 998 Inlägg

Tyckte den första var MYCKET godare. Men den andra går att dricka men mer är det inte.

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet
Volvo 244 GL/T Turbo "Back to the 80s" (1990)
Sarge
7 augusti 2010 · 2 337 Inlägg

Boostrider skrev:
Tyckte den första var MYCKET godare. Men den andra går att dricka men mer är det inte.

Håller med, Hot Roddin' Lager gick ner utan problem, Low Ridern får jag faktiskt tvinga i mig. Plus att flaska är så mycket godare att dricka ur smile

n1k391
19 juni 2011 · 171 Inlägg

köpte ett lock low ridin lager i tyskland, halva har redan gått ner men är ju inte den godaste ölen som jag druckit, becks ölen går ner utan problem och är sjukt god dessutom! men pistonhead är inte äcklig, smakar bra men tror det är upp till var och en, antingen så gillar man den eller så hatar man den. SKÅL!

Volkswagen Golf gti mk5 "Lilla apelsinen" (2007)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang