4:ans växel brukar oftast vara 1:1. Och har man runt 3.5:1 som slutväxel och normal storlek på däck (inga skottkärrehjul) så brukar 6000 rpm hamna runt 200 km/tim.
/Göran
I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Nåt som jag tycker är intressant med min CTR(eller egentligen alla bilar) är att man kör jävligt bra i 50km/h på 6:ans växel. Alltså kan jag köra stabilt mellan 50 till ca 145km/h på samma växel.
haha 170 på fyran är ju inget Liten bil i och för sig...
Min går till 170 på trean och 230 på fyran (då den var helt original). Har aldrig varvat ur femman tyvärr..
Tror jag så mycket jag vill på.
haha. Kan lova till 100% att det är sant, kan ge dig flera vittnen. Precis när varvstoppet går i på trean visar mätaren 170 (drar aldrig så långt på trean i vanliga fall såklart men man måste ju testa)
mätarfart visserligen men ingen i denna tråd har sagt något annat än mätarfart så!
edit: Liiiiite skillnad i utväxling på tyska landsvägs/autobahn-monster om man jämför med små japsbilar som du kanske förstår
min 740 gör 195 på 4:an, har åkt max 220 med den på 5:an för sen orkar den inte mera om man inte pressar länge...
v40 har jag inte testat så mkt... ingen aning om vad den toppar på 4:an men att den går 230+ vet jag... ville inte gasa mera för det vart trafik på e4:an då