Min e30 gjorde iafl mellan 95-100 på 2an sen var det varvstopp gick inte varva mer men den har jag bara kört typ 170-180 med på vinterväglag han aldrig på sommarn pga av att jag blev påkörd:S
min 740 gör 195 på 4:an, har åkt max 220 med den på 5:an för sen orkar den inte mera om man inte pressar länge...
v40 har jag inte testat så mkt... ingen aning om vad den toppar på 4:an men att den går 230+ vet jag... ville inte gasa mera för det vart trafik på e4:an då
så din 1,8 lr 2,0 V40 gör 230? + att du inte vågade gasa mer :S. låter som den gör mätaren ut 260? inte ens en T4 gör det orginal. . :S
jag har haft en omega 3000 dock så var det en 12v med digitala mätare den gjorde 238 km/h på mätaren vek man ner solskyddet på förar platsen så kunde man läsa om ett test som hade gjorts av mätaren den felade 20km/h redan i 110 kanske kunde vara något att tänka på alla ni som TROR er ha bilar som gör 300 på 1:an
jag har haft en omega 3000 dock så var det en 12v med digitala mätare den gjorde 238 km/h på mätaren vek man ner solskyddet på förar platsen så kunde man läsa om ett test som hade gjorts av mätaren den felade 20km/h redan i 110 kanske kunde vara något att tänka på alla ni som TROR er ha bilar som gör 300 på 1:an
Så är de ofta.. Jag mäter med min gps och då skiljer faktiskt en del när man kommer upp i lite högre farter..
Så är de ofta.. Jag mäter med min gps och då skiljer faktiskt en del när man kommer upp i lite högre farter..
En GPS har rätt så hög fel-källa... de som säljs till bilar är väldigt opålitliga och kan diffa upp till 10 km/h beroende på hur bra mottagare du har... sedan har du även för fördröjning på GPS'n att ta hänsyn till...
Senast redigerat av Founder (13 juni 2006)
in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se