Chippa bilen, Autotech eller BSR?

ConTigent
10 mars 2010 · 29 Inlägg

Tjena!

Ska chippa bilen nu till våren (en S40 2.0t fas1 -00) och tänkte fråga vilka av dessa två (ämnesraden) ni rekommenderar?

Ja vad säger ni? BSR (Chipdepån Västerås) eller Autotech (Trollhättan)?
Autotech ger 200hk 320Nm, medans BSR ger 205hk 334Nm.

Har ni några positiva/negativa erfarenheter av de olika företagen, som ni vill dela med er av?

v50sport
10 mars 2010 · 230 Inlägg

Autotech

HansN83 x40
10 mars 2010 · 1 209 Inlägg

v50sport skrev:
Autotech

+1

Volvo S40 turbo.
Volvo V70 2,5FT "R- Design" (2011)
ConTigent
10 mars 2010 · 29 Inlägg

Okej, varför just autotech? Bra service, eller något annat? Utveckla smile

Frosted
10 mars 2010 · 1 878 Inlägg

ConTigent skrev:
Okej, varför just autotech? Bra service, eller något annat? Utveckla smile

Quotar mig från en äldre tråd

Finns redan tonvis utav dessa trådar. Autotech eller BSR. de är två mycket snarlika chip. Men Hos autotech verkar det som de tar bättre hand om kunderna/bilarna. Då det verkar vara mycket Goodwill hos Autotech. och det är bra mycket bättre!

Volvo V70II 2.5FT FWD "Autotech Steg 2" (2010)
BrajjAxx 040 RedLine
10 mars 2010 · 1 219 Inlägg

Bsr är överskattat:P

Kolla mitt projekt:
Klicka HÄR
Volvo 940 Turbo "040 RedLine" (1996)
sport
10 mars 2010 · 93 Inlägg

Inget fel på Bsr.
Men Volvo = Autotech

ConTigent
10 mars 2010 · 29 Inlägg

Hittills verkar alla svar peka åt samma håll, nämligen mot Trollhättan.

Tack för alla svar än så länge smile

Busgrabb Rejsa ?
10 mars 2010 · 2 959 Inlägg

Autotech alla dagar !

Autotech
BMW 335D (2008)
Marlboroman
11 mars 2010 · 8 233 Inlägg

BSR av den enkla anledningen att jag inte litar på dem i trollhättan.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
v50sport
11 mars 2010 · 230 Inlägg

Marlboroman skrev:
BSR av den enkla anledningen att jag inte litar på dem i trollhättan.

Kan ju vara trevlgt om du utvecklar ditt svar, istället för att man ska gissa sig till vad du varit med om ;-)

Xuri One Man Clan
11 mars 2010 · 4 287 Inlägg

Marlboroman skrev:
BSR av den enkla anledningen att jag inte litar på dem i trollhättan.

Ja då är vi 2.. tror man får bättre service om man går med i ronald mcdonald klubb å e 55+

Volvo s40 (2001)
Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Jonas_C30
11 mars 2010 · 108 Inlägg

Autotech helt klart! Grym service och hjälp! Chippade min D5:a och funkar skitbra. Ökning med 45hk och 70nm!

Marlboroman
11 mars 2010 · 8 233 Inlägg

v50sport skrev:

Marlboroman skrev:
BSR av den enkla anledningen att jag inte litar på dem i trollhättan.

Kan ju vara trevlgt om du utvecklar ditt svar, istället för att man ska gissa sig till vad du varit med om ;-)

Löjligt långa leveranstider, dåliga bortförklaringar, man verkar inte dra sig för att ljuga folk full i vad som helst för att få sälja grejjer och ger ett oseriöst intryck. Jag har sedan länge handlat klart där och kommer aldrig återvända utan vänder mig hädanefter till folk som har koll på läget. Har aldrig fått mina saker därifrån snabbare än 2 månader och då efter att ha jagat på dem.

Sista jag köpte där var kopplingen jag har på nu. Skickade ner svänghjulet som dem i lite olika omgångar hade hämtat ut, men sen tappat bort(?), och sen hade det tydligen glömts kvar på posten(wtf???) och till slut efter många om och men så lyckades man hitta det och lovade dyrt och heligt att det skulle va hemma hos mig inom 10 dagar. Vid det här laget hade dem redan krånglat i drygt 3 veckor, och dem 10 dagarna gick. efter yttligare 1,5 vecka dök den äntligen upp. Klen tröst i sammanhanget var att jag lyckades krångla till mig 500:- i rabatt innan jag ens skickade ner svänghjulet, men va hjälper det när man har ett visst datum man måste va klar, elmia i det fallet.

Så sammantaget av egna erfarenheter, bekantas erfarenheter och vad jag fått höra av folk som varit i kontakt med dem så är det helt enkelt fel folk att ha med att göra. Jag vet att det är många som varit dit och är nöjda, men så icke jag.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
ConTigent
11 mars 2010 · 29 Inlägg

Marlboroman skrev:

v50sport skrev:

Marlboroman skrev:
BSR av den enkla anledningen att jag inte litar på dem i trollhättan.

Kan ju vara trevlgt om du utvecklar ditt svar, istället för att man ska gissa sig till vad du varit med om ;-)

Löjligt långa leveranstider, dåliga bortförklaringar, man verkar inte dra sig för att ljuga folk full i vad som helst för att få sälja grejjer och ger ett oseriöst intryck. Jag har sedan länge handlat klart där och kommer aldrig återvända utan vänder mig hädanefter till folk som har koll på läget. Har aldrig fått mina saker därifrån snabbare än 2 månader och då efter att ha jagat på dem.

Sista jag köpte där var kopplingen jag har på nu. Skickade ner svänghjulet som dem i lite olika omgångar hade hämtat ut, men sen tappat bort(?), och sen hade det tydligen glömts kvar på posten(wtf???) och till slut efter många om och men så lyckades man hitta det och lovade dyrt och heligt att det skulle va hemma hos mig inom 10 dagar. Vid det här laget hade dem redan krånglat i drygt 3 veckor, och dem 10 dagarna gick. efter yttligare 1,5 vecka dök den äntligen upp. Klen tröst i sammanhanget var att jag lyckades krångla till mig 500:- i rabatt innan jag ens skickade ner svänghjulet, men va hjälper det när man har ett visst datum man måste va klar, elmia i det fallet.

Så sammantaget av egna erfarenheter, bekantas erfarenheter och vad jag fått höra av folk som varit i kontakt med dem så är det helt enkelt fel folk att ha med att göra. Jag vet att det är många som varit dit och är nöjda, men så icke jag.

Okej, det var ju inte roligt att höra. Då får det kanske bli BSR ändå.

n_andersson
11 mars 2010 · 689 Inlägg

Autotech skulle jag rekomendera! Har handlat en hel del saker där och fått grymt bra service alla gångerna, det har aldrig varit nått problem och dom har alltid gett rabatt och bra råd och tips när man har undrat över nått

peegee Forummoderator
11 mars 2010 · 2 924 Inlägg

ConTigent skrev:

Marlboroman skrev:

v50sport skrev:
Kan ju vara trevlgt om du utvecklar ditt svar, istället för att man ska gissa sig till vad du varit med om ;-)

Löjligt långa leveranstider, dåliga bortförklaringar, man verkar inte dra sig för att ljuga folk full i vad som helst för att få sälja grejjer och ger ett oseriöst intryck. Jag har sedan länge handlat klart där och kommer aldrig återvända utan vänder mig hädanefter till folk som har koll på läget. Har aldrig fått mina saker därifrån snabbare än 2 månader och då efter att ha jagat på dem.

Sista jag köpte där var kopplingen jag har på nu. Skickade ner svänghjulet som dem i lite olika omgångar hade hämtat ut, men sen tappat bort(?), och sen hade det tydligen glömts kvar på posten(wtf???) och till slut efter många om och men så lyckades man hitta det och lovade dyrt och heligt att det skulle va hemma hos mig inom 10 dagar. Vid det här laget hade dem redan krånglat i drygt 3 veckor, och dem 10 dagarna gick. efter yttligare 1,5 vecka dök den äntligen upp. Klen tröst i sammanhanget var att jag lyckades krångla till mig 500:- i rabatt innan jag ens skickade ner svänghjulet, men va hjälper det när man har ett visst datum man måste va klar, elmia i det fallet.

Så sammantaget av egna erfarenheter, bekantas erfarenheter och vad jag fått höra av folk som varit i kontakt med dem så är det helt enkelt fel folk att ha med att göra. Jag vet att det är många som varit dit och är nöjda, men så icke jag.

Okej, det var ju inte roligt att höra. Då får det kanske bli BSR ändå.

Lite intressant, 8st förespråkar Autotech, 1st BSR utan motivering, mer än att han haft otur men Autotech... ändå funderar TS på BSR... (ja, det är effektivt med långa utvecklande svar i sånna här frågor men kanske inte rättvisande i denna tråd...)

...att det krånglar till sig med en kund och medför långa leveranstider råkar alla företag ut för nångång men det sänker ju knappast kvalitén på jobbet och deras produkter när den stora majoriteten är nöjd..
Autotech tillhör dem som har grymt mycket att göra hela tiden, finns en stor anledning till det...
Ibland kan servicen påverkas av hur kunden bemöter personalen också..... roll

~ Life is short, have FUN! ~
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
ConTigent
11 mars 2010 · 29 Inlägg

peegee skrev:

ConTigent skrev:

Marlboroman skrev:

Löjligt långa leveranstider, dåliga bortförklaringar, man verkar inte dra sig för att ljuga folk full i vad som helst för att få sälja grejjer och ger ett oseriöst intryck. Jag har sedan länge handlat klart där och kommer aldrig återvända utan vänder mig hädanefter till folk som har koll på läget. Har aldrig fått mina saker därifrån snabbare än 2 månader och då efter att ha jagat på dem.

Sista jag köpte där var kopplingen jag har på nu. Skickade ner svänghjulet som dem i lite olika omgångar hade hämtat ut, men sen tappat bort(?), och sen hade det tydligen glömts kvar på posten(wtf???) och till slut efter många om och men så lyckades man hitta det och lovade dyrt och heligt att det skulle va hemma hos mig inom 10 dagar. Vid det här laget hade dem redan krånglat i drygt 3 veckor, och dem 10 dagarna gick. efter yttligare 1,5 vecka dök den äntligen upp. Klen tröst i sammanhanget var att jag lyckades krångla till mig 500:- i rabatt innan jag ens skickade ner svänghjulet, men va hjälper det när man har ett visst datum man måste va klar, elmia i det fallet.

Så sammantaget av egna erfarenheter, bekantas erfarenheter och vad jag fått höra av folk som varit i kontakt med dem så är det helt enkelt fel folk att ha med att göra. Jag vet att det är många som varit dit och är nöjda, men så icke jag.

Okej, det var ju inte roligt att höra. Då får det kanske bli BSR ändå.

Lite intressant, 8st förespråkar Autotech, 1st BSR utan motivering, mer än att han haft otur men Autotech... ändå funderar TS på BSR... (ja, det är effektivt med långa utvecklande svar i sånna här frågor men kanske inte rättvisande i denna tråd...)

...att det krånglar till sig med en kund och medför långa leveranstider råkar alla företag ut för nångång men det sänker ju knappast kvalitén på jobbet och deras produkter när den stora majoriteten är nöjd..
Autotech tillhör dem som har grymt mycket att göra hela tiden, finns en stor anledning till det...
Ibland kan servicen påverkas av hur kunden bemöter personalen också..... roll

Utvecklade svar ger en större helhetsbild, än där det bara står t.ex. autotech. Jag är dock fortfarande lite osäker på vad jag ska ta, många verkar rekommendera autotech, så dåligt kan det ju inte vara.

Dock så ger BSRs chip mer effekt för pengarna, samt är billigare.

fredde85
11 mars 2010 · 1 798 Inlägg

Ja men hur ofta skriver dom inte ut mer effekt för att locka mer kunder

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer
Marlboroman
11 mars 2010 · 8 233 Inlägg

fredde85 skrev:
Ja men hur ofta skriver dom inte ut mer effekt för att locka mer kunder

Det är ju lika med alla firmor i stort sett. Är bara några enstaka som uppger riktiga siffror.

peegee skrev:
Lite intressant, 8st förespråkar Autotech, 1st BSR utan motivering, mer än att han haft otur men Autotech... ändå funderar TS på BSR... (ja, det är effektivt med långa utvecklande svar i sånna här frågor men kanske inte rättvisande i denna tråd...)

...att det krånglar till sig med en kund och medför långa leveranstider råkar alla företag ut för nångång men det sänker ju knappast kvalitén på jobbet och deras produkter när den stora majoriteten är nöjd..
Autotech tillhör dem som har grymt mycket att göra hela tiden, finns en stor anledning till det...
Ibland kan servicen påverkas av hur kunden bemöter personalen också.....

Kan hålla med i det mesta du skriver. Jag vet ju att jag är i minioritet, både i verkligehetn och bakom tangentbordet. Men det faktum att jag haft otur(?) med dem är ju bara en del i min bedömning av verksamheten. Jag hörde av mig först efter att utlovat leveransdatum. Och sen vartefter bortförklaringarna kommer, speciellt när dem fumlade med svänghjulet så blir man ju inte mer positivt inställd.

Och som sagt så har dem många nöjda kunder, vilket är bar för dem. Men det ger upphov till en del "roliga" saker eftersom man ständigt lär försvara sin åsikt när man säger nåt som inte är bra om dem medans förespråkaran bara behöver säga att dem är bäst eller liknande. Vilket väl kanske inte heller är helt rättvist wink

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang