Köpråd: Familjebuss 25-40 tusen klassen

Hool
13 mars 2010 · 1 067 Inlägg

RoTe skrev:
Familjebuss, kan det bli mer pinsamt? Köp en Cheva Van i stället! :-D

Eh nej..  Ingen jävla Cheva ..   Fan vilka Liiiik de är..

BMW 525i E34 "Pingu" (1992)
BMW 325iT "Oxy" (1989)
Hedning Fd Bannad
13 mars 2010 · 657 Inlägg

madetomeasure skrev:
och skillnad mellan chevrolet transporter och voyager, de ser väldigt lika ut och byggdes samma år typ, å sedan pontiac transprter.... tycker minibuss är en liten djungel :-P

det är två olika bilar, även fast dom ser väldigt lika ut.

Märkesbög
Niklas1987 NO
13 mars 2010 · 2 182 Inlägg

Hool skrev:

RoTe skrev:
Familjebuss, kan det bli mer pinsamt? Köp en Cheva Van i stället! :-D

Eh nej..  Ingen jävla Cheva ..   Fan vilka Liiiik de är..

Öhh, lik? på vilket sätt?

Själv skulle jag satsa på en rejäl kombi istället, typ Cheva Caprice,Buick Roadmaster eller Oldsmobile Custom Cruiser

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
Slash Saabifierad
14 mars 2010 · 2 026 Inlägg

Skillnaden mellan Chrysler Voyager och Chevrolet Transport tycker jag mest ligger i kvalitén, jag upplever att Chryslern är mer påkostad och genomtänkt än Chevroleten. Chevroleten känns lite sniken inuti, däremot är Chevroleten tystare än vad Chryslern är plus att motorn upplevs piggare.
Tycker också att Chryslerns utseende är klart mycket snyggare än Chevroleten.

Såg att någon nämnde att du skulle sikta på VW Caravelle, om du söker kvalité, skippa dessa bilar då deras inredning är bland det sniknare man kan hitta, motormässigt är dom säkert bra men inuti i, usch. Rostskyddet verkar inte heller vara någon höjdare, det är förvånadsvärt hur dessa bilar kunde vara så dyra när dom kom.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
Slash Saabifierad
14 mars 2010 · 2 026 Inlägg

Niklas1987 skrev:

Hool skrev:

RoTe skrev:
Familjebuss, kan det bli mer pinsamt? Köp en Cheva Van i stället! :-D

Eh nej..  Ingen jävla Cheva ..   Fan vilka Liiiik de är..

Öhh, lik? på vilket sätt?

Själv skulle jag satsa på en rejäl kombi istället, typ Cheva Caprice,Buick Roadmaster eller Oldsmobile Custom Cruiser

Folk som aldrig upplevt magin med en Cheva Van kommer aldrig förstå big_smile

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
Swirre66
14 mars 2010 · 176 Inlägg

Jag var med fast i det sk bussträsket ett tag, kollade in de mesta och mitt personliga råd är att droppa alla dessa amerikanska typerna, de är väldigt dyra att äga. En VW Sharan el varför inte en Ford Galaxy samma konsept som VW, jag fastnade för **Peugeot 807 en lite dyrare än de pengar du tänkte dig men jag var mycket nöjd. Vill du chansa så varför inte en Hyundai Trajet men den har inte så hög säkerhets faktor. Jag uppskattade min 807 för skjutdörrarna bak de hade inte VW. Sen hade jag sattsat på en diesel för bättre bränsleekonomi

madetomeasure
15 mars 2010 · 111 Inlägg

Jag kan ev tänka mig att höja prisribban, det är så att det ska in 1 barn 1 barnvagn och en hund modell stor. Skodan jag har har jag väl vårdat och och så jävla nöjd, men nu börjar hunden bli för stor för att sitta i buren i bakluckan och behöver snart kunna vara "lös". Eftersom jag är inte vill att bilen ska bli ev klöst mm så funderar jag på att sälja den och köpa en större bil med bra utrymmen, möjlighet att kunna ha galler eller en stor bur i bak.

Finns massa alternativ, nästan för många. Personligen så går opel zafira, hyundai bort. VW sharan och chrysler ligger bäst till just nu...

Såg nissan quest, verkar rätt ok, men kanske osäkert med delar hög försäkring kanske?

madetomeasure
15 mars 2010 · 111 Inlägg

Honda har ju shuttle också som verkar vara helt ok, honda har jag ägt och var nöjd :-)
Men shuttle verkar också ovanlig och kanske oxå dyra delar mm..

madetomeasure
15 mars 2010 · 111 Inlägg

chryslern verkar ju grym med lastutrymme, iaf de lite senare med stow n go...... Hur är mitsubishi grandis lastmässigt?

Niklas1987 NO
15 mars 2010 · 2 182 Inlägg

Grand Voyger har ju ganska bra klös i motorn, imponerande för en familjebuss

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
jorgen72
15 mars 2010 ·

Jag hade absolut inte köpt en voyager kollar man på blocket så antingen är lådan renoverad eller trasig o dom har ju inte så bra motorer heller då är ju vw sharan eller vw caravelle mycke bättre köp.

madetomeasure
18 mars 2010 · 111 Inlägg

Lådan på voyager är det på äldre modellerna, eller gäller det samma typ från 05?

Rquired Allmänt envis
18 mars 2010 · 12 512 Inlägg

madetomeasure skrev:
Lådan på voyager är det på äldre modellerna, eller gäller det samma typ från 05?

Nej, det är nog tredje generationen 1996-2001(?) som är drabbad smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
madetomeasure
18 mars 2010 · 111 Inlägg

sweet, börjar faktiskt efter lite research och era åsikter bestämt mig för grand voyager, troligen lite dyrare, blir nog en stow n go typ 05:a.....

madetomeasure
18 mars 2010 · 111 Inlägg

apropå stow n go, de som inte har den möjligheten att fälla ner stolarna, kan man ta bort stolarna helt eller hur kan mån ordna lastutrymme då? är som sagt bara behov av 4 platser och massa lastutrymme

unsuspected
18 mars 2010 · 203 Inlägg

Opel Zafira OPC...

Swirre66
23 mars 2010 · 176 Inlägg

Är det lösa stolar så behöver du ju bara ta ur dom o sen har du ju ett enormt lastutrymme, sätt in ett galler så kan hunden vara lös.  Prova en 807 diesel , mitt råd

madetomeasure
24 mars 2010 · 111 Inlägg

Blev en cheva transport -99:a, kommer lägga upp bilder sen. Tack för infon jag fick!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang