2829
Sök

Honda Civic V-TEC

39 Inlägg
18 mars 2010
Trådstartare
ja precis!

I <3 my Honda
483 Inlägg
39 Inlägg
18 mars 2010
Trådstartare
Tusen Tusen Tusen Tack Racing84 ! Blev mycket lugnare nu , tack så jävla mycker för hjälpen, uppskattas verkligen att du tog tid och hjälpa mig här, tack tack tack !!

Öpc designchef
163 Inlägg
18 mars 2010
He he.

Nu är jag med igen. Och jag skulle inte ens överväga att köpa en civic dieselturbo framför en civic vti!
Inte du heller, med dom kriterierna du verkar ha..

smile

hej hopp

39 Inlägg
18 mars 2010
Trådstartare
uhm, varför inte ? menar en bensin snål turbo bil på 2,0 liter, förstår inte direkt vad problem är hehe tongue?

864 Inlägg
18 mars 2010
Danymateen skrev:
uhm, varför inte ? menar en bensin snål turbo bil på 2,0 liter, förstår inte direkt vad problem är hehe tongue?

Bensinsnål lär nog stämma, sitter nämligen dieselmotor i den. Har svårt att tro att den modellen inbjuder till lika aktiv körning som en V-TEC, dieslar överlag brukar vara ganska tråkiga.

39 Inlägg
18 mars 2010
Trådstartare
hur kan turbo vara tråkig tongue förstår inte den biten hehe

864 Inlägg
18 mars 2010
En dieselmotor har tråkigare karaktär än en bensinmotor, du kan t.ex inte varva den lika högt. Turboaggregaten som sitter på dieselmotorer är ofta små och ger inte ett särskilt högt laddtryck, du märker troligtvis inte ens av att motorn är överladdad. Nu har jag inte full koll på hur hög effekt dieselmotorn utvecklar, men jag vågar påstå med ganska hög säkerhet att V-TEC:en utvecklar högre effekt samt är märkbart kvickare.

Öpc designchef
163 Inlägg
18 mars 2010
Det är inte turbo som är tråkigt... det är DIESEL som står för det tråkiga. smile
alltså; inte bensindriven..

mvh

hej hopp

39 Inlägg
18 mars 2010
Trådstartare
okej men vadå då ? förstår fortfarande inte , är bilen tråkig för att den drivs på diesel ? sad förlåt om jag verkar retarderad haha

Öpc designchef
163 Inlägg
18 mars 2010
För att förklara enkelt: dieseln är inte i närheten av att vara lika kvick.. maxvarvar väl kanske 4500 mot vtec-n som kanske varvar 7500(?)-ish... mindre körglädje i dieseln. och vtec'n lär inte dra några mängder bensin.

Nu ska jag återgå till slutspelshockeyn igen, sudden death Hv - timrå wink

hej hopp

89 Inlägg
18 mars 2010
Vi gör det enkelt och säger att VTI'n drar dieseln.. Köp vtin, du kommer ha roligare bilägande..

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
18 mars 2010
J3lv4n skrev:
Vi gör det enkelt och säger att VTI'n drar dieseln.. Köp vtin, du kommer ha roligare bilägande..

+1... Där var det perfekta svaret. big_smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

39 Inlägg
18 mars 2010
Trådstartare
när ni säger körglädje, hur menar ni då ? körglädje utav vad ?

806 Inlägg
18 mars 2010
Körglädje är ju en bil som är rolig att köra och du trivs med den, ingen tråkig diesel på 85hk för det tillför ingen körglädje. Bara för att det står turbo så är det ingen rolig bil, utan en tråkig slö diesel turbo bil förstår du?

Allmänt envis
12 512 Inlägg
18 mars 2010
V-tec= rolig, pigg motor som gillar varv och passar utmärkt i en liten Honda.

Diesel= Trög industrimotor som behöver turbo för att det överhuvudtaget skall kännas som om något händer. Passar bra i arbetsfordon, pick-up eller i personbilar som körs långt och där ägaren sparar pengar. Men en diesel gör sig inte i en liten lätt småbil.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Musiker
472 Inlägg
18 mars 2010
I det här fallet skulle även jag definitivt valt "vti", men att säga att en bil med dieselmotor ALLTID är slö och tråkig är helt enkelt inte sant!

Jag har suttit i en V40 2,0T och blivit dragen av turbodieslar! Det tycker jag inte man kan kalla för "slött" i alla fall!

Sedan är det IDIOTISKT hög skatt på dieselbilar också!
Senast redigerat av Ras_J (18 mars 2010)

Jag åker hellre för fett än för magert.
Gäller motorer såväl som kvinnor!
;)

Allmänt envis
12 512 Inlägg
19 mars 2010
Ras_J skrev:
I det här fallet skulle även jag definitivt valt "vti", men att säga att en bil med dieselmotor ALLTID är slö och tråkig är helt enkelt inte sant!

Jag har suttit i en V40 2,0T och blivit dragen av turbodieslar! Det tycker jag inte man kan kalla för "slött" i alla fall!

Sedan är det IDIOTISKT hög skatt på dieselbilar också!

Ok, kan förstå att i alla fall mitt inlägg tolkas på det viset. Men alla diesel är definitivt inte slöa, det finns riktigt fina maskiner som bränner olja förstås! smile

39 Inlägg
19 mars 2010
Trådstartare
men att chippa en honda civic på 2,0 L med Turbo ?? det borde ju ge mer "körglädje" om man säger så ??  Tack ännu en gång för all er hjälp smile

Allmänt envis
12 512 Inlägg
19 mars 2010
Danymateen skrev:
men att chippa en honda civic på 2,0 L med Turbo ?? det borde ju ge mer "körglädje" om man säger så ??  Tack ännu en gång för all er hjälp smile

Jag tror inte du får i närheten av samma körglädje ur en chippad diesel som en V-tec i alla fall smile

Sök