Motorvägskörning - Identifiera Polis - Taktik

Xuri One Man Clan
3 april 2010 · 4 287 Inlägg

de rullar faktiskt både en volvo 240 och en 745a som civilsnutar här i stan.

Volvo s40 (2001)
Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
MrKerm Avstängd
3 april 2010 · 1 557 Inlägg

Niklasw skrev:
Man tycker ju att med alla moderna system som byggs in i nya bilar, så skulle det vara fint om man kunde välja till "Police protection package" som varnar för civilare i döda vinkeln eller nåt,  eller ja all polisiär verksamhet i närheten av den färdväg man har och anpassar hastigheten därefter. De är vad jag kallar aktiv farthållare big_smile

Ha ha om du utvecklar en sån så tar jag 2 smile

R.I.P GBrt :/
Nya friska tag i G.S.R ! Kommer snart hända något mer kul :)
www.goteborgsstreetracing.se
MrKerm Avstängd
3 april 2010 · 1 557 Inlägg

LinkanGBG skrev:

MrKerm skrev:
Tror inte det är speciellt vanligt med gamla bilar hos polisen om du inte har det som span bilar osv...

t.e.x Sletna gamla saab 900an som blockade vägen på ett streetrace i somras!

Sorry har jag missat.. Va det en trafik-polis?

R.I.P GBrt :/
Nya friska tag i G.S.R ! Kommer snart hända något mer kul :)
www.goteborgsstreetracing.se
Dartman 20 tums hjul låter mindre....eller ?
15 april 2010 · 48 Inlägg

Reklam har dom på sina bilar....här är V70:n som tog mig.

http://www.garaget.org/gallery/archive/37640/267950_kq6mvj.jpg

Tonade rutor, V70 emblem och inga rails !!!!
Det jävla var att jag såg Volvon när jag körde förbi den och tänkte på dekalerna....nej, ingen snut !

OCH ...
Själv (och en bekant) körde upp brevid en civil mintgrön S60R för ett bra tag sedan......NAJS !
https://www1.garaget.org/gallery/archive/37640/284240_267zw9.jpg
Dock inte Polisens bil på bild....

Yeah? Well, you know, that's just, like, your opinion, man.
2-D Faderator
15 april 2010 · 637 Inlägg

Min kompis vart stoppad 2 månader efter han tagit körkort och det va en stylad Volvo 240 som tog han, inget som vanligen sitter på civilsnutar satt på som t ex: Tonade rutor, antenner, lösa lampor osv.. Och min kompis rejsade ju självklart honom lol och självklart tog dom kortet för ca:100 på 70 väg men snuten körde ju även på och drog på lika mycket bakom honom? Provesering??! Men han vart av med kortet i alla fall, länge sen.. smile

Shaked but not störd.
Audi TT "2.0 TFSI Quattro" (2015)
jimmy-124 Svartlistad
15 april 2010 · 446 Inlägg

Bästa sättet att identifiera en civilpolis är väll att trycka gasen i botten och ser man att dom drar på blåljus står man på bromsen till laglig hastighet för då har dom inte hunnit mäta farten på dig, HEHE

Mercedes 190e "Dieselmeken" (1990)
ZonaX Svetsare
15 april 2010 · 3 150 Inlägg

DoomDevil skrev:
Vissa civilare har en massa antenner, andra inte. De har lite blandade bilar. Här nere kör de t.ex. omkring i en VW multivan. Har också sett 850 kombi & sedan, 9-3

Såg ett gäng poliser bli upphämtade av en Fiat Uno här för nåt år sen  ;P

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX
mange_240
15 april 2010 · 1 562 Inlägg

antenner

Masquerade Aldrig nöjd
15 april 2010 · 804 Inlägg

Haha, att vissa av er är så desperata att ni faktiskt skickar ett sms, inväntar svar och sedan tänker "Gött, då kan jag fortsätta köra för fort!".

Livet är för kort för att äga Volvo.
Epitaph
15 april 2010 · 835 Inlägg

Såg en på Max som hade fullpackad V70 med takbox! Galet. Men de kanske hade varit på skidkurs? smile

Mortalis VW-nörd?
15 april 2010 · 4 332 Inlägg

Körde på min avfart lite fort...o på den tiden med helsvarta baklampor, slog en titt i backspegeln o såg en saab 9-5 och tittade misstänksamt mot deras grill. Såg då en röd och en blå lampa där, släckta så klart o körde av snarast möjligt så de inte skulle bli griniga, körde av långsamt o såg två snutar i den...
så ibland kan man väl se de på grillen med antar ja

STriiiker
16 april 2010 · 609 Inlägg

Det där med antenner är inte nödvändigt, finns en röd passat -98 samt vit sedan 9-5 som rullar i Fagersta ofta. Totalt omöjligt att tro att dessa är polisen.

Edit: Vissa poliser som "inte är i tjänst" kan ju lacka ur och stoppa folk när de kör sina privata bilar, om dessa får ha blåljus då låter jag det vara osagt, min bekant har en vit kombi 9-5 och jobbar som trafikpolis har stoppat folk i extrema situationer, misstänkt fyllekörning ej stannat vid STOP etc.

Senast redigerat av STriiiker (16 april 2010)

sandzoo
16 april 2010 · 2 071 Inlägg

kompisen blev stoppad av en mercedes c-klass sedan årsm 02+ :S

Sandzoo i da house
MariaC
16 april 2010 · 140 Inlägg

Dartman skrev:
Reklam har dom på sina bilar....här är V70:n som tog mig.

http://www.garaget.org/gallery/archive/ … kq6mvj.jpg

Tonade rutor, V70 emblem och inga rails !!!!
Det jävla var att jag såg Volvon när jag körde förbi den och tänkte på dekalerna....nej, ingen snut !

OCH ...
Själv (och en bekant) körde upp brevid en civil mintgrön S60R för ett bra tag sedan......NAJS !
http://www1.garaget.org/gallery/archive … 267zw9.jpg
Dock inte Polisens bil på bild....

Men varför dölja hans nummerplåt tänk på oss andra gas glada

Saab 9-5 (2005)
Opelmadness German cars, quality and beyond
16 april 2010 · 8 197 Inlägg

Epitaph skrev:
Såg en på Max som hade fullpackad V70 med takbox! Galet. Men de kanske hade varit på skidkurs? smile

Fan va ballt att se en polis i full mundering i skidbacken. lol big_smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
DusanMandick Random Hero
16 april 2010 · 4 047 Inlägg

vart på ett par street race osv än i sommar, dom flesta civilarna ja sett har vart nya silvermetallic saab 9-5 och regnummret har alltid börjat på X o sen följts av XWYZ i någon kombination smile

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
Transporter89
20 maj 2010 · 957 Inlägg

Mortalis skrev:
Körde på min avfart lite fort...o på den tiden med helsvarta baklampor, slog en titt i backspegeln o såg en saab 9-5 och tittade misstänksamt mot deras grill. Såg då en röd och en blå lampa där, släckta så klart o körde av snarast möjligt så de inte skulle bli griniga, körde av långsamt o såg två snutar i den...
så ibland kan man väl se de på grillen med antar ja

helt  rätt  har  set  såna jag med    de har  såna grejer  där bak med  antigen  uppe  vid taket  om  rutor är  tunade  eler så har de där  nere  fastklistrade på kofångaren  men oftast är det  så att de har  tunade rutor  och  om du kör om de kolla bara  vem e det som kör  de  brukar ha  reflex västar på sig med


men  om man håller  120 130 så  är d et inte så farligt  men 140+  då jävlar  kan de går  rikti dåligt  för  någon:P

Honda Civic Type R "Black Mamba" (2018)
popcorn
4 juli 2010 · 1 Inlägg

Polisen blir duktigare och duktigare på att dölja sig.
Tycker mig ha öga för att se om en bil är en civil polisbil. Men jag fick lång haka tidigare i veckan då bilen som stoppade mig var en civil polisbil utan att det gick att se överhuvudtaget. Kom körandes på motorvägen i lagom hastighet, klockan var strax efter 02 på natten. Plötsligt smäller det till från framvagnen vid förarsidans hjulhus, varpå jag genast sänker hastigheten.

Det knakar och brakar från fjädern på förarsidan i hjulhuset när jag svänger och när jag kör i gupp. Stannar på väggrenen och hoppar ur för att se om jag kan se något i hjulhuset. Efter någon minuts letande efter en ficklampa i bilen så hör jag att en bil kommer på motorvägen bakom. Vardagsnatt och klockan är efter 02, knappt någon trafik på motorvägen. Jag vänder mig om och ser att denna ensamma bil komma körandes väldigt långsamt mot mig. Det är en nyare model av Volvo S60 av mörk färg (mörkröd, mörkblå eller svart) tänkte inte på just den detaljen.

Samtidigt som den svänger in bakom mig på väggrenen så börjar det blinka blått disco om S60:n. I nedre delen av framrutan och i vardera översta hörnen av framrutan, blått stroboskopljus. Ut kliver en ensam kille i full polismundering och frågar om jag har problem med bilen. Trevlig polis, han bistår med sin  ficklampa för att hjälpa mig försöka hitta problemet med oljudet i hjulhuset. Men vi finner ingen lösning.

Han önskar lycka till och hoppar tillbaka in i S60:n. Ser att han gör något rop i bilens polisradio innan han sakta svänger ut på motorvägen igen. Jag blev helt paff, jag trodde att det skulle gå att se om det var en polisbil. Men det fanns inget som syntes, inte en enda synlig antenn, inga tonade rutor, den var helt anononym tills han satte på blåljusen. Hann se att det även blinkade blått i bakrutans nedredel och  vardera översta hörnen innan han stängde av blåljusen när han körde iväg.

Det här med massa antenner, tonade rutor, kombibilar och allt vad det var förr kan man glömma. De integrerar allt så jäkla dolt på bilarna idag. Jag blev lite paff ...

MaulinR Avstängd
4 juli 2010 · 285 Inlägg

om man ska köra olagligt så ta konsekvenserna förfan....

Janneutanb
4 juli 2010 · 7 271 Inlägg

MaulinR skrev:
om man ska köra olagligt så ta konsekvenserna förfan....

Varför?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang