2355
Sök

Lukas Kooz nya bygge "Zpirit" (INTERVJU ANG. KRITIKEN UPPE NU!) (Bilder finns)

1 532 Inlägg
7 april 2010
Man måste vara kreaktiv idag o det är Kooz han bygger bra bilar. Vad är mer patetiskt o klaga på än ett tanklock. Gå ut o titta på din egna bil, 60% av alla bilar stämmer inte tanklocket på. Att han fått det att passa så bra är ju ett under i sig. Det första som jag såg på bilen nere på elmia var: skärmkanten.
Där av min kritik.
Har man jobbat på bilen 900h då borde man upptäckt det felet som jag såg först när jag började syna bilen. Men som vissa säger här så måste Kooz hitta på nåt annat snart för det här har jag sätt för mkt av.
Men du är en av dom bästa i sverige keep it going strong o chocka oss.
MVH Micke

757 Inlägg
7 april 2010
det tråkiga är att jag till och med kollade noga på hans sjua som han fått så bra betyg för och det tråkiga var att jag såg insänkningar i lacken där skruvarna var överspacklade till breddningen. små men detaljer som jag anser helt åt helvete. bättre att lämna skruvarna synliga och använda snygga skruv.

390 Inlägg
7 april 2010
Att han skulle vara en byggare Nr 1 i Sverige som någon skrev är väl ändå att ta i?
Han lever på sitt namn, någon annan med lika showigt bygge med samma missar skulle inte få hälften så mycket uppmärksamhet. Men den regeln gäller ju i allt.
Leif Tufvesson tycker jag därimot hör till kategorin byggare av rang!

Forummoderator
26 474 Inlägg
7 april 2010
IROC skrev:
PaintWorX skrev:
I will start with a little advice to Lucas , because i know that you are reading this or at least one of your 40 strong 18 year old possy is ........................... PEOPLE TALK!!!!!! you tryed to keep it a secret from me but i knew all along what you was building.

For all of you garage rakerans : i was on the phone to lucas for the last 4 weeks before elmia showing him pictures of my build that no-one else got to see , because i thought that was the good thing to do for a fellow builder , but no! lucas denied that he was building and that he did not like my new design on my mini. However one of lucas kooszzszszpritezzzs klan members thought that i should know about the build and told me all about it , I WAS SERIOUSLY WAITING FOR SOMETHING AMAZING FROM HIM, but oh boy was i disapointed.

I will not comment on this build from lucas everything that thought looked like crap you guys have already talked about it, apart from the bilthema crome lists on all the carbon parts.

I will say this though lucas , YOU CANT CALL A 1997 MITSUBISHI ECLIPS THE FUTURE!!!!!!! STOP IT!!!!!!!

You took 2 years to build this car lucas and it just was not special enough for you , elmia or peoples choice sorry .

And yes the reason why i dont write anything bad about your build is because mine was not perfect either , but then again mine was done under 3 weeks.

Som du skrev själv NEJ din bil är inte perfekt.

Att du byggt bilen på bara 3 veckor stämmer ju inte riktigt, du har gjort ändringar på en redan ombyggd bil.

Färra året hade du problem med springorna vid dörrarna och i år var det samma skit. Skrapar emot.

Hästskorna du vänt upp och ner över hjulen ser inte klokt ut. (vet du inte att öppningen skall var upp för att ge tur)

Vilken normal människa tänker på att hästskorna skall vara vända åt ett specifikt håll för att ha en viss betydelse..? I dagens värld med all teknik och bilutveckling så betyder i min värld en hästsko inte mer än att det är en sko åt hovarna till hästarna för att..tja..eh..de inte ska få ont..eller nåt?

För övrigt väldigt bra skrivet av Paintworx. Han är en bilbyggare jag tycker gör det jävligt bra, även fast slutresultaten kanske inte riktigt tilltalar mig. Men. Alla är inte som jag heller, och tur är väl det tongue
Senast redigerat av AirOne (7 april 2010)

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

192 Inlägg
7 april 2010
Trådstartare
airam skrev:
Att han skulle vara en byggare Nr 1 i Sverige som någon skrev är väl ändå att ta i?
Han lever på sitt namn, någon annan med lika showigt bygge med samma missar skulle inte få hälften så mycket uppmärksamhet. Men den regeln gäller ju i allt.
Leif Tufvesson tycker jag därimot hör till kategorin byggare av rang!

...och där håller Chip Foose med dig också. :-)

http://main.superiorimports.se/nyheter/ … -golf-gti/

Spola fram tills mitten ungefär när jag ber han om namn han gillar på mässan. Bara snack om Leif och hans "Woody Volvo".

Men grattis Lukas, en titel varar en evighet- negativa kommentarer på ett forum knappt en dag... tongue

312 Inlägg
7 april 2010
10 sidor om en bil och bara 3 bilder, och 2 av dom tagna för att påvisa brister och fel.
Lägger upp bilderna jag tog. Hoppas man ser några fel på bilen på mina bilder, annars får jag väl skit wink

Om man bortser från frisyren, dom jättegammla byxorna, den alldeles för tajta tröjjan, tanklocket och skärmkanterna och ser på helheten så tycker jag att den är riktigt läcker.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/7247/large/897761_5d3a98.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/7247/large/897762_54r8o2.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/7247/large/897763_bn0fmr.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/7247/large/897764_lt6i3h.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/7247/large/897765_imvxit.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/7247/large/897766_j0kifr.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/7247/large/897767_2ttygb.jpg

Refined
1 770 Inlägg
7 april 2010
Svenska avundsjukan är på topp i denna tråden.

Varför kan vi Svenskar inte vara glada åt någon annans framgång? Och vad är felet med att bygga liknande bilar, det finns ju hur många kategorier som hellst där det är eftertraktat med liknelser. Möbler, för att nämna en.

Sluta klaga och bygg egna byggen istället som skall synas in i minsta lilla söm av flera 10 tusentals människor. Och se hur lätt det är att tillfredställa ALLA. Jag tycker det är sköna att alla inte tycker om samma saker, det hade inte varit kul om det bara rullade runt Skylines eller Bel Air:s över allt.

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
8 april 2010
Det var ett väldigt prat på avundsjuka... Jag är långt från avundsjuk på den bilen.
Åker hellre runt i en halvrisig Opel Rekord än i bilen på bilderna.

Visst, det är hemskt mycket jobb och tid nerlagt i bilen. Det är jag imponerad över, helt klart.
Men att man lägger ner såpass mycket tid och jobb i en bil är det konstigt att man missar såna uppenbara småsaker som tidigare påpekat.

MVH T.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

V8 de bästa som finns!
1 095 Inlägg
8 april 2010
De är ju ett snyggt ställ för högtalare och basar iaf  big_smile

Märks att man börjar bli gammal men vad hände med den gamla skolan med bilbyggen som man såg när man läser Bilsport från 80 och en bra bit in på 90talet, när man plåtbreddade, ändrade hela formen på bilar i plåt, sektionerade, taksänkte och skapade karossvarianter som inte fanns. Lite Mellberg stuket, finns de inte idag eller orkar man inte?
Senast redigerat av Niklasw (8 april 2010)

Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil

502 Inlägg
8 april 2010
jag diggar juryn på Autorama i detroit och Ridler tävligen, de kryper ju in under bilarna och synar varenda skruv och skarv med skjutmått typ big_smile

Där snackar vi om riktiga proffs tongue

Cupra_
8 april 2010
Niklasw skrev:

Märks att man börjar bli gammal men vad hände med den gamla skolan med bilbyggen som man såg när man läser Bilsport från 80 och en bra bit in på 90talet, när man plåtbreddade, ändrade hela formen på bilar i plåt, sektionerade, taksänkte och skapade karossvarianter som inte fanns. Lite Mellberg stuket, finns de inte idag eller orkar man inte?

Det fanns ju en XC60 på mässan som var förlängd och hade 4 bakhjul wink Lite synd att sabotera en så ny bil i mitt tycke, men men..

Ang. Zpirit så var den väl som många andra sagt, fin på håll.. Personligen så gillar jag inte den där "bågen" mellan framstolarna, bilen känns direkt okörbar för mig då. Såg att även flera andra bilar på mässan hade det stuket och jag skulle bli tokig av att ha en "vägg" där, speciellt med mätare i. Det snyggaste på hela bilen var väl bagageutrymmet tyckte jag. Hjulhusen fram såg lite väl stora ut till de hjulen.

Fisketokig
2 997 Inlägg
8 april 2010
Snacka om att kasta kunskap och kreativitet i sjön. Hade inget negativt att säga om kvalitén tills man såg just skärmkanterna, tanklocket och redan nämnda missar.

Vore kul om hans byggen hoppade upp iaf 10år och även uppskattades av folk som har fyllt körkort.
Går ju inte undgå att det är ett rent fjortisbygge. Den inriktade publiken tappar ju hakan av ett neonkit från blueride så klart att dessa kreationer går hem.

Interiören ser grotesk ut. Absolut inget som tilltalar. Och varför dessa skärmar på helt onödiga ställen.

Hoppas att hans byggen börjar utvecklas så kan det bli riktigt bra.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

45 Inlägg
8 april 2010
Niklasw skrev:

Stiod även en 244 matt svart helt byggd i plåt, ett kanonbygge!

volvo med toyota blir en VOLTA

1337
1 343 Inlägg
8 april 2010
Det känns lite som om folk i denna tråden diskuterar 2 olika saker.
1. alla missar på bilen och avsaknad av finish.
2. smak och tycke.

Att det finns så mycket missar på en bil som man lagt så mycket tid på och som är mer eller mindre helsponsrad kan anses vara dåligt. Att man sen vinner pris för det kan bero på 2 olika saker, antingen pga hans namn eller pga att det skett en miss i räkningen av rösterna..

Sen när det gäller vad folk gillar och inte gillar är en helt annan sak.
Så kommer det bli även med ett helt perfekt och felfritt bygge.
Det finns saker som tilltalar och saker som inte gör det.

Att jämföra smak och perfektion är som att jämföra päron med äpplen.

Sen vad det gäller ombyggnad i plåt.
Kan det inte vara så att det nya "plåt" är glasfiber/kolfiber?
Att folk skriver att det skulle vara bättre osv, så gjorde man förr..
Betyder det att det är bättre eller svårare för det?
Enligt min mening så finns det tusen fördelar med tex en breddning i kolfiber jämfört med plåt.
plåtpåbyggnad känns gammalt och inte alls "up to date"..
Min personliga åsikt såklart.

I'm not a fighter, I'm a lover!

171 Inlägg
8 april 2010
Undrar vad han gjorde i 2 år. Med tanke på finish och utförandet. Hoppas ljudet är genomtänkt och kan vinna priser i tävligar om inte så är detta nog en riktigt dåligt bygge.

Detta visar ju verkligen vad Elmia är för mässa.

Lindesbergs Bilskadecenter
Stöd Reumatikerfonden på Plusgiro 90 03 19-5

rakäre
1 275 Inlägg
8 april 2010
Zwudda skrev:
Svenska avundsjukan är på topp i denna tråden.

Varför kan vi Svenskar inte vara glada åt någon annans framgång? Och vad är felet med att bygga liknande bilar, det finns ju hur många kategorier som hellst där det är eftertraktat med liknelser. Möbler, för att nämna en.

Sluta klaga och bygg egna byggen istället som skall synas in i minsta lilla söm av flera 10 tusentals människor. Och se hur lätt det är att tillfredställa ALLA. Jag tycker det är sköna att alla inte tycker om samma saker, det hade inte varit kul om det bara rullade runt Skylines eller Bel Air:s över allt.

But i am not swedish neutral

And one more thing : Why is Lucas not here talking to us all "afraid" maybe ? "dont care what we think"  maybe ? we are after all your friends lucas even if we dont think your car was that good. i mean come on if i saw you in the street i would say "hi" would you?

There was talk in another thread with a V70 , that the owner had an attitude problem and that would create problems for him , DONT GO THERE lucas.

Sponswers:Svenska Fälg ,CD bilradio , Grunt.se , Raidopower.se , Exydos car audio , Alpine , Orion , Streetperformance , Zanders technology , Ralphs däck , Standox , Henrikssons import
Fastest mo-fo in town
http://www.heave.se/mp3/8ball.mp3
"Masterworks" elmia 2010

?
1 038 Inlägg
8 april 2010
Killen har ju fastnat i F&F stuket som gick hem -04 och ni som påstår att killen är sveriges BÄSTA och GRYMASTE bilbyggare lär ta å tänka om, hade killen varit det hade han inte byggt 7-8st kopior.

Bilbyggare är en sån som Hilmersson och VÖX och Tokan.
Senast redigerat av GTi-R_Danne (8 april 2010)

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!

pnorberg
8 april 2010
Avundsjuk är jag definitivt inte, förutom att han har pengar och bygga, önskar jag också hade så pass med pengar så jag kunde köpa en ny bil och fixa den som jag vill.
Dock så gillar jag inte alls hans bilar, aldrig gjort det, kommer nog aldrig göra om dem fortsätter se ut så här.
För mig är det funktionalitet och utseende som går i första hand. Att sätta t.ex. tre 7" displayer mellan baklyktorna är för mig en ren show-off utan något som helst funktionalitet.
Eller för den delen, 20st 7" displayer över hela bilen.
Även om det är en "show car" så finner jag att en show car ska vara funktionell, du ska kunna köra med den, du ska kunna nyttja den till max.
Fast för den delen, har aldrig riktigt varit förtjust i Fast and the furious stilen med extrema bodykits, skrikande färger, 20 högtalare i bilen, epeleptisk blinkande lampor i olika neon färger och lackad instrumentering, FAST jag gillar japanska sportbilar. Dessa saker ger i mina ögon en plastig och billigt intryck, fast det kostat flera 10.000 kr och göra.
Senast redigerat av pnorberg (8 april 2010)

1337
1 343 Inlägg
8 april 2010
Vann han inte peoples choice?
Känns som om det är en hel del som faktiskt har röstat på hans bil.
Rätt eller fel vet jag inte men så är ju trots allt fallet..

I'm not a fighter, I'm a lover!

bass i stora lass
203 Inlägg
8 april 2010
Xtravagant skrev:
Vann han inte peoples choice?
Känns som om det är en hel del som faktiskt har röstat på hans bil.
Rätt eller fel vet jag inte men så är ju trots allt fallet..

det stämmer att han vann peoples choice big_smile

Sök