Lukas Kooz nya bygge "Zpirit" (INTERVJU ANG. KRITIKEN UPPE NU!) (Bilder finns)

Hilbertson
8 april 2010 · 207 Inlägg

det e roligt när folk skriver att Inredningen är överdriven och inte stilren , + alla Tv skärmar över allt som e onödigt hit o dit ? Tror inte Lukas Har byggt denna bilen för att vara STILREN ?!

Han har byggt en Showbil Som är byggd för utställningar , Det är mening att folk skall vrida och vända på huvudet för alla detaljer . gå tillbaka 3/4 år i tiden , Mr fun , Kooz , per_aero +många fler, alla byggde ju så här och då var det ju fan Avgudningar ? Va har han ett akvarium i bilen ? va coolt.?!

Lukas är den som Fortsätter med det han kan ? är det fel ? eller måste han byta bana helt och börja lära sej bredda en bil i plåt och trimma den till 800 hk för att alla skall vara nöjda o glada ?

Han har själv sakt att Antingen kan man plåt eller så kan man plast, han kan plast.

Over and Out

Volkswagen Caddy "Jobb Bilen" (2007)
D_MAN ?
8 april 2010 · 1 038 Inlägg

Xtravagant skrev:
Vann han inte peoples choice?
Känns som om det är en hel del som faktiskt har röstat på hans bil.
Rätt eller fel vet jag inte men så är ju trots allt fallet..

Kan ju bero på att alla i åldern 6-19 rösta på hans bil just för att dem vet inte bättre å att den tyvärr är cool å häftig i deras ögon.

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!
AlvereZ
8 april 2010 · 787 Inlägg

GTi-R_Danne skrev:

Xtravagant skrev:
Vann han inte peoples choice?
Känns som om det är en hel del som faktiskt har röstat på hans bil.
Rätt eller fel vet jag inte men så är ju trots allt fallet..

Kan ju bero på att alla i åldern 6-19 rösta på hans bil just för att dem vet inte bättre å att den tyvärr är cool å häftig i deras ögon.

Ööh jag är äldre tongue och i mina ögon är den inte cool eller häftig!!

Charles_ Är nog fan bara bitter..
8 april 2010 · 365 Inlägg

Min enda fråga är Varför envisas han med att bygga dessa rymdskepp?

Pain is temporary, Glory last forever.
AlvereZ
8 april 2010 · 787 Inlägg

Charles_ skrev:
Min enda fråga är Varför envisas han med att bygga dessa rymdskepp?

För att han vill göra det?

lelleal
8 april 2010 · 1 150 Inlägg

chrillesnakeman skrev:

Oljekatt skrev:
Säger han som sitter och rattar ett av hans rymdskepp...

Jo somliga skulle säkert kunna få det till att jag är partisk för den sakens skull:) Faktum är att jag alltid tyckt att Kooz är grym på det han gör och unik i sitt slag med sin formgivning. Han är en konstnär big time! Men självklart sticker jag inte under stol med att det finns andra talanger i branschen som är värd all credd.

Jag är jätteglad för att ha blivit vid ett ex ur Kooz-klanen. Men glöm inte att Kooz medverkat vid bygget. Suzzi har byggt den!

lol lol behöver nog inte säg mer roligt är att hela din presentation här på garaget handlar om kooz ,och neej den va inte värd people choice men som vi märker finns de nog många som är lite smygkära i han då blir de så härsmile
fanns 10 tal mer välbyggda bilar fast dom hadde inte monter som låg enskilt med massa lampor osv och presenterades med att dra av ett täcke osv bli intervjuad de gör också att de drar röster roll

Senast redigerat av lelleal (8 april 2010)

Audi Urquattro "Bilsport 12" (1983)
airam
8 april 2010 · 390 Inlägg

Superior-Micke_J skrev:

airam skrev:
Att han skulle vara en byggare Nr 1 i Sverige som någon skrev är väl ändå att ta i?
Han lever på sitt namn, någon annan med lika showigt bygge med samma missar skulle inte få hälften så mycket uppmärksamhet. Men den regeln gäller ju i allt.
Leif Tufvesson tycker jag därimot hör till kategorin byggare av rang!

...och där håller Chip Foose med dig också. :-)

http://main.superiorimports.se/nyheter/ … -golf-gti/

Spola fram tills mitten ungefär när jag ber han om namn han gillar på mässan. Bara snack om Leif och hans "Woody Volvo".

Men grattis Lukas, en titel varar en evighet- negativa kommentarer på ett forum knappt en dag... tongue

Ja det har jag och Foose gemensamt, vi är tyckare av rang smile
Orkar inte engagera mig i Kooz bygge men de som skriver att det ska vara slut på gnäll osv,
vad fan ställer man ut så ska man räkna stenhårt med att bli synad. Även med lupp av en del.
Många saker är bara en smaksak men att plåt inte stämmer det är en riktig byggmiss, så enkelt är det.
Verkar som att hans "fans" gråter mer av kritiken än han själv.

Ford Mustang Mach I "Pappas bil" (1973)
Urkas Kräsen grafiker
8 april 2010 · 1 775 Inlägg

GTi-R_Danne skrev:

Xtravagant skrev:
Vann han inte peoples choice?
Känns som om det är en hel del som faktiskt har röstat på hans bil.
Rätt eller fel vet jag inte men så är ju trots allt fallet..

Kan ju bero på att alla i åldern 6-19 rösta på hans bil just för att dem vet inte bättre å att den tyvärr är cool å häftig i deras ögon.

Oooch att den tydligen stog VÄLDIGT bra till också, med andra ord såg nästan hela mässan bilen. Ganska lätt att få många röster då.

Whine whine!
Charles_ Är nog fan bara bitter..
8 april 2010 · 365 Inlägg

AlvereZ skrev:

Charles_ skrev:
Min enda fråga är Varför envisas han med att bygga dessa rymdskepp?

För att han vill göra det?

Jasså tror du verkligen det?

Pain is temporary, Glory last forever.
AlvereZ
8 april 2010 · 787 Inlägg

Charles_ skrev:

AlvereZ skrev:

Charles_ skrev:
Min enda fråga är Varför envisas han med att bygga dessa rymdskepp?

För att han vill göra det?

Jasså tror du verkligen det?

Vad jag tror är oväsentligt!
Fast man kan ju undra varför du frågar i ett forum på internet?
Är du nyfiken på den frågan så är det ju bara fråga han själv? Han svarar nog bäst på den frågan.

Btw lite mer OT.
Rymdfarkost eller rymdskepp som du refererade till är en bemannad eller obemannad farkost som färdas i rymden. Inte en bil va? :

Senast redigerat av AlvereZ (8 april 2010)

D_MAN ?
8 april 2010 · 1 038 Inlägg

AlvereZ skrev:

Charles_ skrev:

AlvereZ skrev:

För att han vill göra det?

Jasså tror du verkligen det?

Vad jag tror är oväsentligt!

Btw lite mer OT.
Rymdfarkost eller rymdskepp som du refererade till är en bemannad eller obemannad farkost som färdas i rymden. Inte en bil va? :

Du har hört talas om TRANSFORMERS va?? big_smile

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!
Charles_ Är nog fan bara bitter..
8 april 2010 · 365 Inlägg

GTi-R_Danne skrev:

AlvereZ skrev:

Charles_ skrev:
Jasså tror du verkligen det?

Vad jag tror är oväsentligt!

Btw lite mer OT.
Rymdfarkost eller rymdskepp som du refererade till är en bemannad eller obemannad farkost som färdas i rymden. Inte en bil va? :

Du har hört talas om TRANSFORMERS va?? big_smile

AlvereZ är du seriös? Kan det vara så att vi har självaste KooooooZiziz under ett annat namn här?

GTi-R, akta så inte AlvereZ hugger på det med! Men jag håller med!

Pain is temporary, Glory last forever.
MIKK0 Designer.
8 april 2010 · 1 260 Inlägg

AlvereZ skrev:

Charles_ skrev:

AlvereZ skrev:

För att han vill göra det?

Jasså tror du verkligen det?

Vad jag tror är oväsentligt!
Fast man kan ju undra varför du frågar i ett forum på internet?
Är du nyfiken på den frågan så är det ju bara fråga han själv? Han svarar nog bäst på den frågan.

Btw lite mer OT.
Rymdfarkost eller rymdskepp som du refererade till är en bemannad eller obemannad farkost som färdas i rymden. Inte en bil va? :

... Retorisk fråga! Herre min skapare.

Remember, remember the fifth of November, the gunpowder treason and plot,
i know of no reason why the gunpowder treason should ever be forgot
AlvereZ
8 april 2010 · 787 Inlägg

Charles_ skrev:

GTi-R_Danne skrev:

AlvereZ skrev:
Vad jag tror är oväsentligt!

Btw lite mer OT.
Rymdfarkost eller rymdskepp som du refererade till är en bemannad eller obemannad farkost som färdas i rymden. Inte en bil va? :

Du har hört talas om TRANSFORMERS va?? big_smile

AlvereZ är du seriös? Kan det vara så att vi har självaste KooooooZiziz under ett annat namn här?

GTi-R, akta så inte AlvereZ hugger på det med! Men jag håller med!

Hahahaha förmodligen, jag är ingen astronaut som kooz yikes .. Så det kan nog inte vara så + så håller jag mig till äckliga volvo bilar och inga rymdskepp smile

Transformers?. Håller med?. Fan mannen tror du på tomten med big_smile

Edit: Sluta jag orkar inte mer nu, jag skrattar på mig.

Senast redigerat av AlvereZ (8 april 2010)

MIKK0 Designer.
8 april 2010 · 1 260 Inlägg

AlvereZ skrev:

Charles_ skrev:

GTi-R_Danne skrev:

Du har hört talas om TRANSFORMERS va?? big_smile

AlvereZ är du seriös? Kan det vara så att vi har självaste KooooooZiziz under ett annat namn här?

GTi-R, akta så inte AlvereZ hugger på det med! Men jag håller med!

Hahahaha förmodligen, jag är ingen astronaut som kooz yikes .. Så det kan nog inte vara så + så håller jag mig till äckliga volvo bilar och inga rymdskepp smile

Transformers?. Håller med?. Fan mannen tror du på tomten med big_smile

Edit: Sluta jag orkar inte mer nu, jag skrattar på mig.

Nu får du väll ge dig! Eftersom både Transformers och tomten har namn, 99% av alla människor får upp  bilder av en viss tjock gubbe om man säger "tomten". Så men andra ord så måste det gå att associera bilen till en transformer.

Förstår du inte vad jag menar så testa googla på"jultomten" eller "transformers".

Väldigt mycket OT, sorry.

Remember, remember the fifth of November, the gunpowder treason and plot,
i know of no reason why the gunpowder treason should ever be forgot
AlvereZ
8 april 2010 · 787 Inlägg

MIKK0 skrev:

AlvereZ skrev:

Charles_ skrev:

AlvereZ är du seriös? Kan det vara så att vi har självaste KooooooZiziz under ett annat namn här?

GTi-R, akta så inte AlvereZ hugger på det med! Men jag håller med!

Hahahaha förmodligen, jag är ingen astronaut som kooz yikes .. Så det kan nog inte vara så + så håller jag mig till äckliga volvo bilar och inga rymdskepp smile

Transformers?. Håller med?. Fan mannen tror du på tomten med big_smile

Edit: Sluta jag orkar inte mer nu, jag skrattar på mig.

Nu får du väll ge dig! Eftersom både Transformers och tomten har namn, 99% av alla människor får upp  bilder av en viss tjock gubbe om man säger "tomten". Så men andra ord så måste det gå att associera bilen till en transformer.

Förstår du inte vad jag menar så testa googla på"jultomten" eller "transformers".

Väldigt mycket OT, sorry.

Ja, jag skrev ovan att jag ger mig?
Och dom får associera till vad dom vill, jag skrev bara vad ett rymdskepp va och att transformers och tomten inte finns. smile

Bjork OEM <3
9 april 2010 · 6 957 Inlägg

Urkas skrev:

GTi-R_Danne skrev:

Xtravagant skrev:
Vann han inte peoples choice?
Känns som om det är en hel del som faktiskt har röstat på hans bil.
Rätt eller fel vet jag inte men så är ju trots allt fallet..

Kan ju bero på att alla i åldern 6-19 rösta på hans bil just för att dem vet inte bättre å att den tyvärr är cool å häftig i deras ögon.

Oooch att den tydligen stog VÄLDIGT bra till också, med andra ord såg nästan hela mässan bilen. Ganska lätt att få många röster då.

People Choice´s vinnarna har väl typ alltid stått där Kooz stod iår? Iaf dom senaste 6 (?) åren?

Jag ifrågarsätter fan det där priset jag..

OEM <3
Bjorling
9 april 2010 · 171 Inlägg

Men en sak som vi kan enas om är att han är i sin egen värld. Varför kan han inte bemöta kritken nånting. Tycker det är hos många byggare, så fort de blir lite negativa komentarer så håller dom sig borta. Lika som han med breddade gröna V70 som glömde att köpa fälgar efter breddningen.

Lindesbergs Bilskadecenter
Stöd Reumatikerfonden på Plusgiro 90 03 19-5
Alpenretter Suksikaa vittuun "pomot" !
9 april 2010 · 311 Inlägg

Om jag vore Kooz så skulle jag ha skämts för att visa upp denna bil.

Han har byggt i 2år! med hjälp avv sitt crew,
och resultatet (kvaliten) suger trots dom ENORMA resurserna roll

Om nått inte blir bra så "raderar" man och gör om & rätt !
Han är ju ett proffs och medveten om att bilen kommer att granskas rejält,
dvs inga ursäkter till att ställa ut bilen med sånna brister.

Som företagsledare skulle jag blivit riktigt förbannad om mitt varumärke skulle misshandlas på detta sätt mad

Håller med dom andra, han fick priset pga att alla var tvungna att gå förbi hans monter...
Fanns enl mig många liknande bilar med betydligt bättre finnish som borde vunnit.

*Det är som att Carola BARA MÅSTE vinna melodifestivalen trots att hon bara sjunger en finsk-tango!*
lol

eX3Me Skåne Crazy Crew
9 april 2010 · 701 Inlägg

Nu har jag försökt plöja det mesta som är skrivit här och kan inte hålla mig längre ut måste säga mina 5 ören.

Jag gillar att Kooz har en egen stil, man känner direkt igen en kooz bil! dock kan jag hålla med om att den var kanske lite för lik hans andra, men tycker du ska ha din stil, man ska se att det är en kooz bil, men kanske ska utveckla den lite

På avstånd är detta en bil man lägger märke till och det är ju hela meningen med det, jag gillar att du bygger extremt, oavsett vad andra säger, så försöker du visa var gränserna kan vara.

alla har en egen åsikt och har man ett namn om att vara en av de största / mest kända byggarna så tyvär får man ta mer kritik, för då räknar vi andra med att du ska prestera bättre än den vanliga byggaren.

skitkul att du fick priset ppl choise 2010!

där är många saker på bilen jag inte gillar, men det betyder inte att det inte är bra, jag är inte glad för det spejsiga eller mittkonsollen du har, men som sagt det är din stil.

Jag älskar extrembyggen, jag kollar på dom för att få egna ideer, se vad kan jag göra på min egen bil, även om jag inte vill ha det så extremt som ni kanske bygger.

sen kan jag hålla med många av de föregående talarna att vissa saker är rena missar som du kunde gjort mkt bättre, tanklocket, skärmarna bromsarna, sådana saker som syns så tydligt att det är missar/slarv eller vad man nu ska kalla det.

jag ser fram emot nästa bygge, hoppas det blir ännu ett kooz bygge, men att du kanske utvecklar "din stil"

oavsett vad folk säger så är du en förebild, alla kanske inte gillar dina byggen, men smaken är som baken!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang