Bromsar Audi a3 1,8T

findus89
11 april 2010 · 1 Inlägg

Tja hade tänkt att bytta mina bakar bak på både höger åh vänster sida.:) men jag lyckas inte få in kolven:(. Jag har alla verktyg som behövs men det går inte att skruva in dom :/ vet inte vad som har hänt med dom skulle vara glad om någon kunde säga varför dom inte går in dom är inte för långt ut heller

Toyota Hilux "Blå faran" (1992)
Mimer
16 april 2010 · 3 Inlägg

Dom kan kärva som fan. Bytte nyligen på en A3 1.8 -97:a. Vart bara köpa nya bromsok. Testade ta ut ena kolven, men det var med en stor rörtång och mycket våld (med trasig kolv som följd). Var packningen som hade svällt och smulat sig lite. Kan nog vara bra att motionera kolven lite då och då, typ vid byte till sommardäck eller något så det inte blir så illa. Går väl kanske lyckas få ut kolven utan skador om du får upp det på bänken och lägger ner lite tid. tongue

bbb
17 april 2010 · 6 Inlägg

lyft damasken och spruta rostlösare sen äe det
bara att skruva in dom !  fnkar inte detta så äre bara att köpa nya ok, låter lite konstigt att båda skulle vara stumma!

dawwe ...has left the building...
17 april 2010 · 4 474 Inlägg

Kolven skall skruvas in som du säger, finns ett specialanpassat verktyg för just detta, kan köpas på Biltema tex. Säker på att du försöker skruva åt rätt håll, medurs?

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
itouch
17 april 2010 · 1 488 Inlägg

Glöm inte att ha locket till bromsvätskebehållaren öppen också samt eventuellt suga upp lite då nivån där ökar när du trycker in kolven och kan vara överfull idag.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang