BMW "ratlooker", m3 kompressor

Där det gick fel.
  • 107 Följare
  • 212 651 Visningar
  • Uppdaterades senast 13 mars 2016
nyman88
4 maj 2010 · 544 Inlägg

J-immie skrev:
kollade inte igenom tråden, men snälla säg inte att du tänker rosta den. Trenden är på väg att dö iaf, och som flera andra har sagt så är Tii ovanliga, renovera och tjäna pengar på den istället.

Det kanske stämmer. Men det är som alla plastbilar som byggs å stylas idag. Alla har gjort det 1000grr men tyvärr dör det aldrig ut?? (här är min skyline eller supra med feta fälgarna temat jag talar om)..

Jag tror även ratlookertemat kommer hålla i sig ett bra tag då det är en stil för sig som inte 70% av garagets medlemmar sysslar med i sina garage.

Prestanda med stil
BMW 2002Tii "M3 supercharger" (1972)
nyman88
4 maj 2010 · 544 Inlägg

jimmy_JDM skrev:

nyman88 skrev:

SoL skrev:
jag brukar tänka nåt i stil med: Varför gå samma väg som alla andra när man kan göra en egen liten stig.

Så jag säger: DO IT! Du blir min idol då wink

Sol Jag gillar ditt tänkande! Jag kör på samma stil, hatar när folk gör som alla andra gör och tror dom är fräcka som gjort något ovanligt och coolt.. smile

rätta mig om jag har fel men det är ju exakt det du gör,
finns ju hur många som helst som kör nerslipade bilar,

Njaa nu håller jag inte med (såklart). Själva temat med en ratlooker (om jag nu får gemföra?) är väl endå inte ens i närheten av samma populäritet som tex en stylad volvo 740, bmw 525, supra etc??

Sedan riktar jag det till en specifik modell. Har du sett en plåtren 2002 tidigare? inte jag iaf.
Kollar du rent allmänt finns det ratlookers lite överallt, alltså inget "nytt" tema på det viset.

Prestanda med stil
BMW 2002Tii "M3 supercharger" (1972)
nyman88
4 maj 2010 · 544 Inlägg

Kesler skrev:
Biltema speglarna äger!

Var det där ironi? hehe cool

Prestanda med stil
BMW 2002Tii "M3 supercharger" (1972)
nyman88
4 maj 2010 · 544 Inlägg

victor91 skrev:
fan vad skönt att den är "klar" wink men det där med extraktorgrenröret kan man inte kapa bort nån cm från höjden så de kommer upp lite bara och sen svetsa ihop det?

Ja fan det känns nice att den rullar nu, får hoppas den håller ner till mantorp och tillbaks bara... Ca 70mil att beta av bara dit å hem ju.

Ja jag har också funderat över grenröret... Det läcker om det nu så får se om jag kanske rotar fram ett orginal avgassystem istället.
Den dånar också för mycket nu tycker jag.

Prestanda med stil
BMW 2002Tii "M3 supercharger" (1972)
J-immie No fucks given
5 maj 2010 · 179 Inlägg

De är på väg att dö ut.. Sluta tro något annat, gå och förstör en vanlig 02a istället..

de är som att du skulle ställa dig och måla med en spritpenna på originalet av Mona Lisa eller liknande.

/ Jimbo
Bygger på: Honda Civic 99a
Holmii Nästan Maskiningenjör
5 maj 2010 · 399 Inlägg

J-immie skrev:
De är på väg att dö ut.. Sluta tro något annat, gå och förstör en vanlig 02a istället..

de är som att du skulle ställa dig och måla med en spritpenna på originalet av Mona Lisa eller liknande.

Nu tycker jag du drar lite för hårda slutsatser, det är ju inte precis enda exet i sverige. Att sen jämföra med mona lisa eller liknande är precis lika dumt, ett konstverk värt flera miljoner som det garanterat bara finns ett original av är ju en helt annan sak att förstöra. Visst en 2002Tii är en klassiker som det inte finns många fina ex kvar av, men som med mona lisa, vill man se dom får man väl gå till museet. Låt killen hålla på med sin grej och sluta klaga, ge positiv respons på det han gör istället!

Sorry för moralkakan, är nyvaken....

Min projekttråd Bmw 320 e36
Rollin´hard or hardly rollin´?
nyman88
5 maj 2010 · 544 Inlägg

Holmii skrev:

J-immie skrev:
De är på väg att dö ut.. Sluta tro något annat, gå och förstör en vanlig 02a istället..

de är som att du skulle ställa dig och måla med en spritpenna på originalet av Mona Lisa eller liknande.

Nu tycker jag du drar lite för hårda slutsatser, det är ju inte precis enda exet i sverige. Att sen jämföra med mona lisa eller liknande är precis lika dumt, ett konstverk värt flera miljoner som det garanterat bara finns ett original av är ju en helt annan sak att förstöra. Visst en 2002Tii är en klassiker som det inte finns många fina ex kvar av, men som med mona lisa, vill man se dom får man väl gå till museet. Låt killen hålla på med sin grej och sluta klaga, ge positiv respons på det han gör istället!

Sorry för moralkakan, är nyvaken....

Tack!
Jag tycker att man kan hålla vissa saker inom sig än att skriva det i ett forum... Rätt eller fel? bra eller dåligt? det är upp till var och en att bedöma.
Men i slutändan är det endå min egna bil som jag äger och bestämmer över. Dvs jag gör ju vad jag vill med den, även om halva sverige skulle hata mig för det jag gör med min bil!

ps: J-immie din gemförelse med mona lisa var kanske lite väl magstarkt?

Senast redigerat av nyman88 (5 maj 2010)

Prestanda med stil
BMW 2002Tii "M3 supercharger" (1972)
nyman88
5 maj 2010 · 544 Inlägg

Tack för er kritik. Vore kanske lite kul med någon positiv kommentar också sad

Senast redigerat av nyman88 (5 maj 2010)

Prestanda med stil
BMW 2002Tii "M3 supercharger" (1972)
M_Back
5 maj 2010 · 535 Inlägg

Jävla gnällkärringar det finns är på g.org.. Kör på med din stil!

Motorer utan turbo.....suger!
Volvo Amazon 131 "Vaftrudner" (1968)
BMW 323 CI "Hvergelmer" (2000)
Kesler
5 maj 2010 · 3 650 Inlägg

nyman88 skrev:

Kesler skrev:
Biltema speglarna äger!

Var det där ironi? hehe cool

Ironi?? jag kör ju likadana wink

nyman88
5 maj 2010 · 544 Inlägg

Kesler skrev:

nyman88 skrev:

Kesler skrev:
Biltema speglarna äger!

Var det där ironi? hehe cool

Ironi?? jag kör ju likadana wink

Ja men se på fan tongue
Bara undra, man vet ju aldrig med folk cool

Prestanda med stil
BMW 2002Tii "M3 supercharger" (1972)
Hemipower Räkan
5 maj 2010 · 57 Inlägg

Den kommer bli kanongrym! Lycka till med besiktningen!

nyman88
5 maj 2010 · 544 Inlägg

Hemipower skrev:
Den kommer bli kanongrym! Lycka till med besiktningen!

Tackar fan smile
Den gick fint den med wink

Senast redigerat av nyman88 (5 maj 2010)

Prestanda med stil
BMW 2002Tii "M3 supercharger" (1972)
nyman88
5 maj 2010 · 544 Inlägg

Dagens update:

IDAG BESIKTADES BMWN MED BLANKT PAPPER!!!!! big_smile big_smile big_smile

Senaste gången den här bilen rullade genom sbp var 1982-04-04... Alltså 28år och en månad sedan big_smile
helt sjukt kul att den vart obesiktad och avställd i nästan 30år cool


http://i42.tinypic.com/345y1cz.jpg
I väntan på besiktningen.

http://i41.tinypic.com/eknndi.jpg
Har dom byggt nya lokaler sen jag var här sist? hehe (skämt..)

http://i40.tinypic.com/2ajow92.jpg
Och som en present från mig till bmwn så fick den bli sänkt under mekkvällen cool

http://i43.tinypic.com/1z2jbpu.jpg
Sänkt. vart bra bak men fram ska den ner lite till.

http://i44.tinypic.com/kcldi0.jpg
Vart riktigt bra bak tycker jag smile

http://i40.tinypic.com/28jlj5w.jpg

http://i39.tinypic.com/141hjo.jpg

http://i39.tinypic.com/fefplu.jpg
Bondsänkning vart det också tongue
2,5 varv fram
2 varv bak

Ja fyfan nu är jag jävligt nöjd för stunden!
I morgon skall jag försöka få på takräcket, extraljusen, stötfångaren fram och sedan slänga i lite ljud i bilen så man har något att lyssna på ner till mantorp smile

Skall försöka hinna med en rekond också. men tid är ingenting man kan köpa tyvärr ..

Prestanda med stil
BMW 2002Tii "M3 supercharger" (1972)
oen100
5 maj 2010 · 361 Inlägg

kommer bli riktigt bra, kör på med rat-look stilen, du borde även titta in på rat-look.com tycker jag wink

Mvh Pokemon

rosthål ÄR lättare än kolfiber! :)
Caffe
5 maj 2010 · 1 436 Inlägg
"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.
nyman88
5 maj 2010 · 544 Inlägg

oen100 skrev:
kommer bli riktigt bra, kör på med rat-look stilen, du borde även titta in på rat-look.com tycker jag wink

Mvh Pokemon

Tackar tackar smile
haha finns det t.o.m en sida för ratlooker, viste jag inte. Man lär sig något nytt varje dag smile

Prestanda med stil
BMW 2002Tii "M3 supercharger" (1972)
nyman88
5 maj 2010 · 544 Inlägg

Caffe skrev:
http://www.bmw2002faq.com/component/option,com_forum/Itemid,0/page,download/id,34009/sid,1eabe611026a55b434caa97620c57a08/
Såg lite lik ut...

Ja det kan man lugnt säga att den gjorde!

Ni ser, redan någon i utlandet som kopierat min bil big_smile hehe

Prestanda med stil
BMW 2002Tii "M3 supercharger" (1972)
oen100
5 maj 2010 · 361 Inlägg

nyman88 skrev:

oen100 skrev:
kommer bli riktigt bra, kör på med rat-look stilen, du borde även titta in på rat-look.com tycker jag wink

Mvh Pokemon

Tackar tackar smile
haha finns det t.o.m en sida för ratlooker, viste jag inte. Man lär sig något nytt varje dag smile

Klart att det fins smile att trenden håller på att dö ut är bara skitsnack, har alltid funnits och kommer alltid finnas kvar.

rosthål ÄR lättare än kolfiber! :)
nyman88
5 maj 2010 · 544 Inlägg

oen100 skrev:

nyman88 skrev:

oen100 skrev:
kommer bli riktigt bra, kör på med rat-look stilen, du borde även titta in på rat-look.com tycker jag wink

Mvh Pokemon

Tackar tackar smile
haha finns det t.o.m en sida för ratlooker, viste jag inte. Man lär sig något nytt varje dag smile

Klart att det fins smile att trenden håller på att dö ut är bara skitsnack, har alltid funnits och kommer alltid finnas kvar.

Ska kolla in den! smile
Jag nämnde det tidigare, men vart sågad på den punkten. Tror som du säger iaf

Prestanda med stil
BMW 2002Tii "M3 supercharger" (1972)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang