Vad har ni för syn på "Volvoraggare"

turboforssen Telge Drifting Team
22 april 2010 · 5 398 Inlägg

AcesHigh666 skrev:
Asså volvoraggare är inte ordet jag är ute efter riktigt då det mest är en viss typ av personer som det gäller.

Här nere kallar vi dem "Tattare"(har inget med originaordets betydelse att göra). Dem kan köra i från allt ifrån BMW  till merca och Opel... det spelar liksom ingen roll vad det är för bil.

Det är beteendet som är grejen.

Man klär sig i skitiga jobbarkläder fastän man inte jobbar/jobbat.
Man är oseriös och gör ingenting riktigt(bilmässigt)


Bilmässigt brukar följande vara genomgående i deras bilar.

Dåligt servade(fusk) men ofta
"trimmade" så dem går bättre än original.
ser skabbiga ut
kapade fjädrar för väghållningens skull
RWD är bättre fast det är en sketen 740 med öppen diff.

passar bra in på mig,  springer runt i arbetskläder jämt

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo 960 (1991)
Volvo v70 (1997)
mange_240
22 april 2010 · 1 562 Inlägg

fina bilar

DasAuto
22 april 2010 · 2 751 Inlägg

amazon_62 skrev:
ja varför inte men jag e bara 25 år.
kanske passar in lite i volvoraggare går i volvo tröja och keps men kör en 62 års modell volvo

Jag tror inte majoriteten av Volvo 240/740 och andra volvo ägare behöver känna sig hotade av att bli kallad Volvo raggare, det är väll dom mer specifika snubbarna som står ut. För det är verkligen skillnad på 740 ägare och 740 ägare..

Alla BMW ägare är ju inte pizzabagare heller smile

Senast redigerat av DasAuto (22 april 2010)

Who Djaa bless no man curse
Mercedes W123 "240D" (1981)
Audi A6 (2009)
mange_240
22 april 2010 · 1 562 Inlägg

DasAuto skrev:

amazon_62 skrev:
ja varför inte men jag e bara 25 år.
kanske passar in lite i volvoraggare går i volvo tröja och keps men kör en 62 års modell volvo

Jag tror inte majoriteten av Volvo 240/740 och andra volvo ägare behöver känna sig hotade av att bli kallad Volvo raggare, det är väll dom mer specifika snubbarna som står ut. För det är verkligen skillnad på 740 ägare och 740 ägare..

Alla BMW ägare är ju inte pizzabagare heller smile

stämmer perfekt, söker man på 240/740 med högst betyg här på g.org får man fram många fina bilar och byggen.

kawiZz RMR-Crew
22 april 2010 · 478 Inlägg

såg nån som snacka om att "volvoraggare" fuskar när dom servar sin bil måste ju börja tänka om.
Vem fan servar en rutten 740/240,
jag har både 745 och 240 just nu, är 23 år, har alltid keps och snusat i 10 år, går i arbetskläder ofta, eftersom jag grejar i garaget.
Sätter ju inte på min rosa skjorta för att åka in till stan om jag ska till garaget efteråt direkt.
Ställer mig ju inte på uppfarten som nån jävla svensson och tvättar vraket på söndagsmorgnarna heller.

puss.

Senast redigerat av kawiZz (22 april 2010)

evilmaster
22 april 2010 · 385 Inlägg

Nu ska jag dra fram fördomslådan... Det känns inte kul, men jag måste ju också erkänna att jag har mina förutfattade meningar om vad det är för typer som blåser runt i dessa bilar.

En Volvoraggare syns i en Volvo, såklart. Det är oftast en man, men det kan också vara en överviktig blondin. Keps, snusläpp, moppemustasch samt överdrivet mycket parfym (för att dölja lukten av koskit) är de sakerna man ska hålla utkik efter för att identifiera dessa individer. De har antagligen aldrig någonsin handlat bira på systemet, utan nyttjar mindre lagliga kanaler för sitt spritinköp. Ser du alltså en tysk ölburk på marken, var på din vakt, för då kan en Volvoraggare vara i närheten!

Något som kan trösta många är det faktum att Volvoraggare endast raggar på minderåriga tjejer som precis har börjat få bröst. Detta gör de genom att utföra någon av två ritualer - den första kallas för att "börna" och går ut på att visa var varvstoppet på motorn är samt att snurra på ett av bilens hjul. Den andra ritualen kallas för att "cruisa" och då åker de helt enkelt runt och spelar musik från sin hemort på sitt medelmåttiga ljudsystem.

Slagorden för en Volvoraggare är; Volvo, bira, börna, brudar.

Jag tror säkert att det finns JÄTTEMÅNGA trevliga Volvoägare, men de som syns är tyvärr de som fördomar bildas av.

Senast redigerat av evilmaster (22 april 2010)

Seat Toledo "2.0 GT 16v" (1995)
OphanWitehall
22 april 2010 · 1 335 Inlägg

evilmaster skrev:
Nu ska jag dra fram fördomslådan... Det känns inte kul, men jag måste ju också erkänna att jag har mina förutfattade meningar om vad det är för typer som blåser runt i dessa bilar.

En Volvoraggare syns i en Volvo, såklart. Det är oftast en man, men det kan också vara en överviktig blondin. Keps, snusläpp, moppemustasch samt överdrivet mycket parfym (för att dölja lukten av koskit) är de sakerna man ska hålla utkik efter för att identifiera dessa individer. De har antagligen aldrig någonsin handlat bira på systemet, utan nyttjar mindre lagliga kanaler för sitt spritinköp. Ser du alltså en tysk ölburk på marken, var på din vakt, för då kan en Volvoraggare vara i närheten!

Något som kan trösta många är det faktum att Volvoraggare endast raggar på minderåriga tjejer som precis har börjat få bröst. Detta gör de genom att utföra någon av två ritualer - den första kallas för att "börna" och går ut på att visa var varvstoppet på motorn är samt att snurra på ett av bilens hjul. Den andra ritualen kallas för att "cruisa" och då åker de helt enkelt runt och spelar musik från sin hemort på sitt medelmåttiga ljudsystem.

Slagorden för en Volvoraggare är; Volvo, bira, börna, brudar.

Jag tror säkert att det finns JÄTTEMÅNGA trevliga Volvoägare, men de som syns är tyvärr de som fördomar bildas av.

Haha det där fick även mig som ägare till en 740 att skratta. Känns ju skönt att inget av detta stämmer in på mig å min bil tongue

Robbs_
22 april 2010 · 158 Inlägg

HAHAHHA jag rent av älskar bilden många har av volvo ägare lol ...


Räcker att man har en 740, och åker runt och leker lite, sen är man volvoraggare.. roll

Tycker det finns MYCKET mesigare grupper vad det gäller bilägare.. ( PappasPojke med saab turbo, GangstazElMafioso el BMW, Wannabestreetracer slash japs bil.. )


Är alla saab ägare sådana? nae.. Är alla bmw ägare sådana? nop.. Är alla japs ägare sådana? Ja i stort sett men många normala fart älskare ibland dem tongue..


Så bara för att man har en 740, gör inte det ägarn till en svettig volvo raggare.. roll ( något många borde trööka in i skallen )

Uppe på elmia rullade det för övrigt runt en 740 16v med 3 riktigt fina blondiner i den, tycker varken dem såg svettiga eller feta ut.. wink

För att bli gammal och erfaren,
Måste man ha varit ung och dum.
Tom Darth Vader
22 april 2010 · 1 644 Inlägg

Robbs_ skrev:
Uppe på elmia rullade det för övrigt runt en 740 16v med 3 riktigt fina blondiner i den, tycker varken dem såg svettiga eller feta ut.. wink

Dock har jag märkt, att de tjejer som kör 740, gör det OFTAST för att de får så sjukt mycket uppmärksamhet av alla 740-frälsta killar.

Braaaaap?
Mazda RX-7 FD3S "BRAAAAP" (1995)
Robbs_
22 april 2010 · 158 Inlägg

evilmaster skrev:
De har antagligen aldrig någonsin handlat bira på systemet, utan nyttjar mindre lagliga kanaler för sitt spritinköp. Ser du alltså en tysk ölburk på marken, var på din vakt, för då kan en Volvoraggare vara i närheten!



Den andra ritualen kallas för att "cruisa" och då åker de helt enkelt runt och spelar musik från sin hemort på sitt medelmåttiga ljudsystem.

En liten fråga, varför köpa på systemet när jag får samma norrlands så mycket billigare? Hade några nissar illegalt börjat sälja bensin för under 10 kr litern, hade du väl endå hellre tankat billigare, det är ju bara bensinen man vill åt wink?


Och jag måste bara få veta var du har sett sådana "cruisare" någonstans, Här om kring är de bilarna med värst ljudsystem på stan oftast äldre volvo bilar big_smile

För att bli gammal och erfaren,
Måste man ha varit ung och dum.
evilmaster
22 april 2010 · 385 Inlägg

Robbs_ skrev:

evilmaster skrev:
De har antagligen aldrig någonsin handlat bira på systemet, utan nyttjar mindre lagliga kanaler för sitt spritinköp. Ser du alltså en tysk ölburk på marken, var på din vakt, för då kan en Volvoraggare vara i närheten!



Den andra ritualen kallas för att "cruisa" och då åker de helt enkelt runt och spelar musik från sin hemort på sitt medelmåttiga ljudsystem.

En liten fråga, varför köpa på systemet när jag får samma norrlands så mycket billigare? Hade några nissar illegalt börjat sälja bensin för under 10 kr litern, hade du väl endå hellre tankat billigare, det är ju bara bensinen man vill åt wink?


Och jag måste bara få veta var du har sett sådana "cruisare" någonstans, Här om kring är de bilarna med värst ljudsystem på stan oftast äldre volvo bilar big_smile

Jag vet inte, det är en fördom ju. big_smile De köper sin sprit som de väljer sin bil kanske? Ju billigare desto bättre. tongue

Det kanske bara är musiken som får ljudsystemet att låta skit då? Vad vet jag. Det låter illa (och det är också fördomar). Finns säkert massor med välljudande Volvos. smile

Seat Toledo "2.0 GT 16v" (1995)
mr_right har roligt.. och ibland tråkigt
22 april 2010 · 461 Inlägg

där jag jobbar under vardagar ( på dagen) ( jobbar på kvällen på ett annat ställe)


hur som helst, där jag jobbar, är ett åldershem boende + massor med senior boende lägenheter.

"nästan" varende JÄVLA daga dycker upp den här  jävla skrothög volvo skiten, men sin trassiga rör och åker minst 50+ på gatan som är 30 !, de vissar fan inga jävla respekt för de som bor där, inte heller tar de fan det lugnt med tanken på att det är en gågata och dagligen e det små barn som springer rund och så ( dagis i närheten).

o så sitter det i 2-3 jävla no life idioter med nån fjortis tjej, som tycker de e så jävla balla för att de klarar o köra så där på ett sånt område,

vafan ska de vissa med de? att de har inget jävla liv o det enda de äger en skithög volvo?


hade jag fan makten så har jag skrotat alla såna bilar o tagit ifrån de deras jävla körkort

An eye for eye only ends up making the whole world blind.
Robbs_
22 april 2010 · 158 Inlägg

mr_right skrev:
där jag jobbar under vardagar ( på dagen) ( jobbar på kvällen på ett annat ställe)


hur som helst, där jag jobbar, är ett åldershem boende + massor med senior boende lägenheter.

"nästan" varende JÄVLA daga dycker upp den här  jävla skrothög volvo skiten, men sin trassiga rör och åker minst 50+ på gatan som är 30 !, de vissar fan inga jävla respekt för de som bor där, inte heller tar de fan det lugnt med tanken på att det är en gågata och dagligen e det små barn som springer rund och så ( dagis i närheten).

o så sitter det i 2-3 jävla no life idioter med nån fjortis tjej, som tycker de e så jävla balla för att de klarar o köra så där på ett sånt område,

vafan ska de vissa med de? att de har inget jävla liv o det enda de äger en skithög volvo?


hade jag fan makten så har jag skrotat alla såna bilar o tagit ifrån de deras jävla körkort

haha.. mr-fördom vore bättre namn, det finns inte sådana idioter som kör några andra typer av bilmärken va? Och överklass gubbarna i sina tysta saabar som kör lika snabbt förbi ser/hör du inte.

Finns idioter i alla åldrar och bilar, inte bara färskingar med 740 som kör så.

För att bli gammal och erfaren,
Måste man ha varit ung och dum.
Aerodynamik ...
22 april 2010 · 7 120 Inlägg

Kommer från en liten stad där dessa volvopersoner är majoriteten. Är väl inte riktigt min grej så vi har väl inte alltid kommit överens, men tycker den här tråden sammanfattar det rätt bra vad jag tycker om dem.. smile

https://www.flashback.org/t1166180

vw_performance Greve
22 april 2010 · 1 058 Inlägg

jag tycker det är helt sjukt barnsligt att vissa verkligen AVGUDAR volvo, och har Volvo som sin livsstil. visst, volvo är en bra bil, men det FINNS andra bilar, och man behöver inte ha 740 power keps, Volvo power hoodtröja, sletna urtvättade jeans, och vara smutsig för att visa alla andra att man faktiskt har en 740 GL hemma i garaget med rasad bakaxel eftersom man enhjulsbörnat vid torgkiosken.

sen behöver man inte ha Volvo som enda samtalsämne med sina kompisar, man kan prata om andra saker än dyra läppen och "äädddon kjolarna.." ..

PoLoud =D
mr_right har roligt.. och ibland tråkigt
22 april 2010 · 461 Inlägg

Robbs_ skrev:

mr_right skrev:
där jag jobbar under vardagar ( på dagen) ( jobbar på kvällen på ett annat ställe)


hur som helst, där jag jobbar, är ett åldershem boende + massor med senior boende lägenheter.

"nästan" varende JÄVLA daga dycker upp den här  jävla skrothög volvo skiten, men sin trassiga rör och åker minst 50+ på gatan som är 30 !, de vissar fan inga jävla respekt för de som bor där, inte heller tar de fan det lugnt med tanken på att det är en gågata och dagligen e det små barn som springer rund och så ( dagis i närheten).

o så sitter det i 2-3 jävla no life idioter med nån fjortis tjej, som tycker de e så jävla balla för att de klarar o köra så där på ett sånt område,

vafan ska de vissa med de? att de har inget jävla liv o det enda de äger en skithög volvo?


hade jag fan makten så har jag skrotat alla såna bilar o tagit ifrån de deras jävla körkort

haha.. mr-fördom vore bättre namn, det finns inte sådana idioter som kör några andra typer av bilmärken va? Och överklass gubbarna i sina tysta saabar som kör lika snabbt förbi ser/hör du inte.

Finns idioter i alla åldrar och bilar, inte bara färskingar med 740 som kör så.

mina fördomar skadar ingen, det skrämmer inte äldre människor som ligger och vilar, gör det de?
jag har rätt och vara arg, de som bor e inte några släktingar till mig, men de är också människor, eller hur?

hur skulle du känna om din pappa/mamma hade bott där, och dagligen blivit skrämd av deras höga ljud?

jag stör mig just nu på volvoraggar då jag själv har inte sett några andra bil märken. tyvärr...

An eye for eye only ends up making the whole world blind.
Mr_Woods Musiker
22 april 2010 · 472 Inlägg

Robbs_ skrev:

evilmaster skrev:
Den andra ritualen kallas för att "cruisa" och då åker de helt enkelt runt och spelar musik från sin hemort på sitt medelmåttiga ljudsystem.

Och jag måste bara få veta var du har sett sådana "cruisare" någonstans, Här om kring är de bilarna med värst ljudsystem på stan oftast äldre volvo bilar big_smile

Kraftig bas och hög volym är inte samma sak som bra ljud även om det ena inte nödvändigtvis behöver utesluta det andra...

EDIT: Språkpolisen.

Senast redigerat av Ras_J (22 april 2010)

Jag åker hellre för fett än för magert.
Gäller motorer såväl som kvinnor!
;)
Robbs_
22 april 2010 · 158 Inlägg

Ras_J skrev:

Robbs_ skrev:

evilmaster skrev:
Den andra ritualen kallas för att "cruisa" och då åker de helt enkelt runt och spelar musik från sin hemort på sitt medelmåttiga ljudsystem.

Och jag måste bara få veta var du har sett sådana "cruisare" någonstans, Här om kring är de bilarna med värst ljudsystem på stan oftast äldre volvo bilar big_smile

Kraftig bas och hög volym är inte samma sak som bra ljud även om det ena inte nödvändigtvis utesluter det andra...

Syftade delvis på en polares 740, basar på jävligt bra, men när han väl vrider på så hör man inte basen längre för att det tjuter i öronen, så den spelar äckligt högt, och sänker man lite så man kan använda öronen så är det jävligt rent ljud och låter riktigt bra.big_smile

Men nu tror jag vi kan hålla oss till vad evilmaster förmodligen syftade på ( volvo original o dörrarna, gas lådor i skuffen. ) Det kan man kalla medelmåttigt ljudsystem. wink


Jag har inte precis påstått att bilarna här hemma spelar ifrån elmia tävlande, men de är ju garanterat bättre än "medelmåttigt"  tongue..

Senast redigerat av Robbs_ (22 april 2010)

För att bli gammal och erfaren,
Måste man ha varit ung och dum.
Mr_Woods Musiker
22 april 2010 · 472 Inlägg

Robbs_ skrev:

Ras_J skrev:

Robbs_ skrev:
Och jag måste bara få veta var du har sett sådana "cruisare" någonstans, Här om kring är de bilarna med värst ljudsystem på stan oftast äldre volvo bilar big_smile

Kraftig bas och hög volym är inte samma sak som bra ljud även om det ena inte nödvändigtvis utesluter det andra...

Syftade delvis på en polares 740, basar på jävligt bra, men när han väl vrider på så hör man inte basen längre för att det tjuter i öronen, så den spelar äckligt högt, och sänker man lite så man kan använda öronen så är det jävligt rent ljud och låter riktigt bra.big_smile

Men nu tror jag vi kan hålla oss till vad evilmaster förmodligen syftade på ( volvo original o dörrarna, gas lådor i skuffen. ) Det kan man kalla medelmåttigt ljudsystem. wink


Jag har inte precis påstått att bilarna här hemma spelar ifrån elmia tävlande, men de är ju garanterat bättre än "medelmåttigt"  tongue..

Det som jag tycker är tråkigt är ju att folk i allmänhet går och skaffar sig en kraftig (men ändå ganska kass) bas och en skarp (men medelmåttig) diskant och skiter fullständigt i allt där emmellan, med ett vad jag skulle kalla uselt ljud som följd! hmm

EDIT: Har fått uppfattningen att ljud-tävlingarna börjat spåra ur de också...

Senast redigerat av Ras_J (22 april 2010)

Jag åker hellre för fett än för magert.
Gäller motorer såväl som kvinnor!
;)
bjornt herr
22 april 2010 · 321 Inlägg

Jag älskar min volvo, men den är långt ifrån min livsstil. Och nog fan tycker jag 740 är en fin bil utséendemässigt, men fan inte när folk håller på och förstör dom med töntig styling á la Jula/Biltema.

Och 740 ÄR en bra bil, billiga reservdelar - bra hållbarhet - bakhjulsdrift -  och sist men inte minst någorlunda bra säkerhet. Så att folk tycker om sina gamla volvo är det inget konstigt med.

De volvoraggare som det talas om som kör för fort och är stökiga kunde ha varit vad som helst, hondaraggare, toyotaraggare, golfraggare, MEN nu råkar det vara så att 240- 740 är en bil som passar unga människors ekonomi och därför råkar det just vara volvo som alla dessa stökiga ungdomar kör, och därmed VOLVO-raggare. Att de är stökiga har inget med märket volvo att göra, råkar bara vara så att de sittar bakom ratten i en.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang