Senast jag och kompisen va ute så fyllde vi en 10litershink med abborre i varierande storlekar.
Detta var i millesviks skärgård och då hade jag en äldre blue fox 12g spinnare som hade en orange sked.
Största abborren jag fått på haspel.. 1,6kg och 46cm lång. Fin känsla i kolfiberspöt och den där på kroken. Blev ca 5min kamp och jag vann
![http://i48.tinypic.com/i3f53t.jpg]()
Utrustningen som jag/farsan har
Metar med ett billigt metspö 4-meters. Fått en abborre på de i år...
Ron thomson 3-delat kolfiberspö med en schimano haspelrulle från 98 tror ja. Spöt är 4 år gammalt. Använder aldrig tafs.
Skitlina just nu men ska på med 0,18 flätlina av dyrare modell.
Spinnare: Droppen, meaps och reflex är de som jag kör med.
Skeddrag: Toby för de mesta. Lillöring eller sölvekroken kan väl användas ibland för ädelfiske
Vobbler: Nils master är ju bland de bästa jag använt i vänern för abborre. Annars har rappala några fina.
Sen när man är ute och trollar så använder man ju abuspön med ambasadeur. 0,35 lina. Paravaner och djupriggar
Toby Salmo BGL och Tomic plugg Är de som har vart bäst
då vi varit ute
Fiskar oftast från båt i vänern.
Har en Uttern 5201f styrpullpet med en honda 50-fyrtakt 04. 10 spöhållare inkl djupriggar. Scotty djupriggar.
Eagle ekolod.
Hemmagjord rostfri mast till paravanerna.
Sen har vi en mindre eka.
Jofa Havsbris 78 med en johnsson 9,9 som är urpluggad och ska ligga på 15hk nu. Startar oftast på andra rycket år erfter år. Och har gjort de i 30 år nu. Dock börjar cdin bli dålig då den misständer lite på fullgas.
2 rostfria hemmagjorda spöhållare finnes i den.