3087
Sök

Snart fisketider (fiske upplevelser & tips/trix tråd)

375 Inlägg
4 maj 2010
Sonen drog lite abborrar i helgen. Visserligen med mask.

Snacka gärna skit om min partner, men nämn inte ett ont ord om min bil!

502 Inlägg
4 maj 2010
Trådstartare
skydark skrev:
Sonen drog lite abborrar i helgen. Visserligen med mask.

Okej, ah kul att se att det är lite liv i abborrarna ändå. cool

375 Inlägg
4 maj 2010
Det kanske skiljer lite vart i landet man bor med. Antar att det är lite varmare söderöver och att dom har slutat leka därneråt

502 Inlägg
4 maj 2010
Trådstartare
skydark skrev:
Det kanske skiljer lite vart i landet man bor med. Antar att det är lite varmare söderöver och att dom har slutat leka därneråt

Ah jag bor ju i mellersta Sverige. Så kanske börjar nappa lite bättre om en månad eller två. Man får dra ut lite då och då, och testa lyckan helt enkelt.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
4 maj 2010
skydark skrev:

Vart i landet håller du hus?

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

FreddeK
4 maj 2010
uppdate från mig idag då...!

igår limma jag dit tafsen på den nya fluglinan och imorgon onsdag drar jag till villingsberg om vädret tillåter...flugfiske och vind=farligt. Så kommer väl kanske upp lite bilder här på onsdagskvällen om jag har tur=) hehe!

375 Inlägg
4 maj 2010
te_wik skrev:
skydark skrev:

Vart i landet håller du hus?

Mvh Tommy

Runt Skövde.

1 571 Inlägg
4 maj 2010
Just nu ser jag faktiskt mest fram emot strömmingsryckandet i början av juni. smile

502 Inlägg
4 maj 2010
Trådstartare
FreddeK skrev:

igår limma jag dit tafsen på den nya fluglinan och imorgon onsdag drar jag till villingsberg om vädret tillåter...flugfiske och vind=farligt. Så kommer väl kanske upp lite bilder här på onsdagskvällen om jag har tur=) hehe!

Lycka till. Hoppas du fångar en riktig bamse till fisk. ;P

FreddeK
4 maj 2010
FoXoN skrev:
FreddeK skrev:

Lycka till. Hoppas du fångar en riktig bamse till fisk. ;P

hehe det återstår att se=) åker imorgon vid 8! kommer bilder till kvällen...

671 Inlägg
5 maj 2010
Grymhelg !

Fick årets första naturliga vildöring runt kilot på torrfluga i helgen hemma i sverige...big_smile
Snöfläckar och is på vissa platser vid ån men det borde vara borta om någon vecka...
Utan is o lite värme då borde de större exemplaren bli lite lättare o få...
Gjorde ett par glädjerepor på den kurviga landsvägen till o från ån...
Ja jag hade för mkt gummi kvar på vinterhjulen så det behövdes bli lite svarta streck i böjarna...
Isåkningen på vintern skapar ett abstinensliknande behov av drift

Var igår o fiskade i en engelsk damm/reservoir och vi fiskade regnbåge..
det var ett nokillvatten och fisken hade inte en fenskada de var mellan 40-60cm..
Härlig och rejäl fjädermyggskläckning gjorde det lite svårfiskat men till slut kom jag på tekniken.
Fick väl en 10st till slut men fick ingenting till en början fastän de vakade riktigt nära och ofta..
Klart häftigt med selektiv fisk.....

Längtar till de riktiga kläckningarna på Danica och i år ska jag förhoppningsvis ta,
en av de 60+ som jag jämnt tappar !
Får bara upp upp öringar till 58-59cm av någon anledning..... sad
Senast redigerat av endorfinslaven (5 maj 2010)

FreddeK
5 maj 2010
var och fiska idag och gjorde ett litet blogginlägg här på gorg=) låt bilderna tala för sig själva..hehe

http://www.garaget.org/FreddeK/blog

Försöker iaf
12 819 Inlägg
5 maj 2010
FreddeK skrev:
var och fiska idag och gjorde ett litet blogginlägg här på gorg=) låt bilderna tala för sig själva..hehe

Nu längtar man som faan. smile Isarna har inte släppt här än.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

502 Inlägg
6 maj 2010
Trådstartare
FreddeK skrev:

Fina bilder, såg ut som att du hade det trevligt där ! smile

i övrigt värdelös.
613 Inlägg
6 maj 2010
Bara jag som tycker fisket är segt som fan nu? 3 hugg på  ca20 timmar.. och inte en landad fisk..fiskar gädda för övrigt

Lagerhjon
178 Inlägg
6 maj 2010
Har inte tagit mig ut än iår, men hoppas på att jag ska kunna ta en vända med sonen i helgen. Räknar inte med att det ska bli något men man kan ju har tur. har man ännu mera tur så vill sonens morfar ta ut oss en vända i båten.
Har varit en låång vinter med endast lite pimpel så nu vill man komma igång igen.

Skitfiske på er!

Fiskförädlare
108 Inlägg
6 maj 2010
suck va ja blir avendsjuk på ni som hunnit fara ut å fiska sad
här har ju inte ens isen börja på släppa, längtar tills ja får ta ut mitt rosametallic spö å fara ut sad
men får skryta med att vi har väldigt fint flugfiske vatten i föräldrahemmet tongue

Skaune
6 maj 2010
Fiskesnack.com, den enda riktiga sidan för oss sportfiskare! /Gäddjägarn
P.s men kul o läsa biltokars fiskesyn oxå! wink

375 Inlägg
6 maj 2010
Om man ska fiska lite nere på Öland vart ska man hålla till då? Vad ska man ha för drag? Är det ens lönt att stå och kasta eller är det båt som gäller?

7 100 Inlägg
6 maj 2010
var iväg igår en stund,men de vart inget.gäddan leker än!

men skönt att få komma ut iaf big_smile

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Sök