Skrotad i rondell!

BoraV6
10 juni 2006 · 677 Inlägg

Någon som tappade en Audi Coupé (möjligen S2) i rondellen utanför polishuset i Uppsala här om kvällen?

Snyggt parkerad mitt i vägen med en framhjulsjustering som hette duga!
Fyllekörning eller nån som var dum i huvve?

Phaetoon
10 juni 2006 · 8 156 Inlägg

Hahaha. Du har ingen bild?
Btw, såg att du gjort 300 inlägg i forumet. Grattis wink

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Stoltz Gör det på alla fyra
10 juni 2006 · 130 Inlägg

det låter onödigt

Audi S4 2,7 BiTurbo "Evil Monkey" (1998)
PeterNorrk Arbetslös luffare :'(
10 juni 2006 · 271 Inlägg

hehe ja vill se bild big_smilebig_smile

Miklen
10 juni 2006 ·

..rondeller e farliga..d har ja alltid sagt.. speciellt när agda 60 år står å väntar på att en bil som e 300 meter från rondellen ska passera.. hade man bara haft en större bil..

TS_quattro fyrkrafsare
10 juni 2006 · 1 443 Inlägg

Miklen skrev:
..rondeller e farliga..d har ja alltid sagt.. speciellt när agda 60 år står å väntar på att en bil som e 300 meter från rondellen ska passera.. hade man bara haft en större bil..

nej, det suraste är pensionärer mellan 70 och döden som kör en gammal risig lada som stannar mitt i rondellen för att släppa före en bil som kommer från höger, var jag med om nu i veckan... otrevligt när folk inte kan hålla sig "up to date" med vad som gäller...

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!
Subaru Legacy Station 2.0R "Obsidian Black Pearl" (2007)
PeppeVectra Peppe Vectra
11 juni 2006 · 1 076 Inlägg

Nä det som är surast är när det sitter en gamal skruttgubbe mellan 70 å döden i en splitter ny S80 V8 å inte kan hitta gaspedalen.

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot
Nissan King Cab Navara "BIG KING" (2006)
alxalx fresh'n'clean
11 juni 2006 · 147 Inlägg

Det farligaste, oavsett ålder på föraren, är när de byter fil mitt i rondellen utan förvarning, det är faktiskt väldigt många som verkar anse att man får köra hur man vill i rondeller..

"Svenskt uppslagsord
sport|bil [²sp'år_t:bi:l Uttal] -bilen -bilar subst.
liten snabb bil (för nöjeskörning)"
Phaetoon
11 juni 2006 · 8 156 Inlägg

alxalx skrev:
Det farligaste, oavsett ålder på föraren, är när de byter fil mitt i rondellen utan förvarning, det är faktiskt väldigt många som verkar anse att man får köra hur man vill i rondeller..

Farsan är sådan. Genar som attan gör han också...

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Malmoe SSS -12
11 juni 2006 · 3 217 Inlägg

Det går bra sålänge man är ensam där big_smile

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
Ostsåsen
11 juni 2006 · 173 Inlägg

Eller dom som inte har hjärnan med sig när dom har släpvagn tillkopplad i rondell! Höll på att bränna in i en hästtransport för att personen i fråga som körde ekipaget verkade glömt att hon var 5 meter längre nu än sist hon körde, jävligt bra. Fick tvärnita mitt i skiten.

För övrigt tycker jag att rondeller är bra, men vissa skulle kanske lära sig lite mer om dess regler.

Ibanezman Skåning
11 juni 2006 · 739 Inlägg

Jag håller med dig Fuckface smile
Efter en viss tid man har hatt körkort så ska man på genrep, eller nåt.

"Dem är aldrig för sent att förvärra ett redan dåligt beslut."
jonesono Personal- och beteendevetare
11 juni 2006 · 1 082 Inlägg

Hur många här blinkar ut från rondellen?
Rondellkörning är jättebra, för där fattar folk (oftast, förutom bengt-sven från stubben ute i skogen som aldrig har sett en rondell i sitt liv) att den som kör i rondellen alltid har företräde. Dock fattar inte alla att det i stan är högerregel... det är väl taxi och buss + 1/100 av de vanliga trafikanterna. Iaf i denna stan! Inför kontroll vart 3:e år av folk över ålder 45, så slipper vi dödsolyckor där man kör in åt fel håll på motorvägen!

Litterarum radices amarae, fructus dulces.
vaughn
11 juni 2006 · 674 Inlägg

du skulle haft en sjysst bild nu

Sponsorer: Custom & Paint, DLS, Ljudfabriken, Eklunds Bilvård, Bildelsnetto, LPT Reklam, Hallsberg gummiverkstad & Byrstatech.
Mazda RX-7 "DLS" (1993)
RonnieH Ford är min grej!
11 juni 2006 · 582 Inlägg

Ja dom borde införa nånting så de äldre som inte fick lära sig rondell körning lär sig det! typ ett litet studiehäfte som dom skickar med skatt märket eller nåt? jag menar det kan inte vara så svårt för Vägverket att genomföra en sån sak. man blir ganska upprörd när man står o väntar på nån som inte blinkar,sen svänger den f..n höger! att använda blinkersen glädjer många!

Från en helt annan del av Köping...
"Håll bilen fräsch, slipp wunderbaum...!"
Lindqvist Bil AB Ford Köping
Ford Fiesta "ST150" (2006)
jonesono Personal- och beteendevetare
11 juni 2006 · 1 082 Inlägg

norpan: precis i min mening! smile Ett litet häfte till egentligen alla (eftersom de flesta nötter är unga), men främst folk av äldre kategori som inte kört i rondell varken i teorin (teoriboken) eller i praktiken förr.

Just det där med att man står och väntar och väntar kan göra en galen.. sen är det ganska jobbigt om man ser nån som kör som faen rakt in i rondellen och flyger ur den direkt utan att blinka är också ganska trist. Man kan väl iaf försöka ha nått innanför pannbenet någon gång... fast en gång tom i pallet, alltid tom i pallet

Litterarum radices amarae, fructus dulces.
THEBADGUY Gorgilus addictus
11 juni 2006 · 4 736 Inlägg

norpan skrev:
Ja dom borde införa nånting så de äldre som inte fick lära sig rondell körning lär sig det! typ ett litet studiehäfte som dom skickar med skatt märket eller nåt? jag menar det kan inte vara så svårt för Vägverket att genomföra en sån sak. man blir ganska upprörd när man står o väntar på nån som inte blinkar,sen svänger den f..n höger! att använda blinkersen glädjer många!

Ja de är väldigt irreterande. Spec när man kör lastbil. Vi lär oss att köra ecodriving och med det så ska vi inte försöka stanna vi te x in till en rondell om de kan unvikas för att spara bränsle. Men vissa folk gör som du säger. Ger fan i att blinka när dom ska ut.

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
RonnieH Ford är min grej!
11 juni 2006 · 582 Inlägg

THEBADGUY skrev:
Ja de är väldigt irreterande. Spec när man kör lastbil. Vi lär oss att köra ecodriving och med det så ska vi inte försöka stanna vi te x in till en rondell om de kan unvikas för att spara bränsle. Men vissa folk gör som du säger. Ger fan i att blinka när dom ska ut.

javisst! jag har själv kört lastbil och buss och där är det ännu viktigare för en att folk visar vart dom ska! och vi C-korts innehavare även CE,D,DE får ju glida in på undersökning när vi fyller 45!
det borde alla behöva!

Från en helt annan del av Köping...
"Håll bilen fräsch, slipp wunderbaum...!"
Lindqvist Bil AB Ford Köping
Ford Fiesta "ST150" (2006)
BoraV6
11 juni 2006 · 677 Inlägg

Jag måste fått hjärnsläpp som inte tog en bild. Men det såg lite roligt ut. Framhjulet placerat under motorn, glykol och olja över halva vägen och alldeles bredvid snuthuset.

Fort måste det ha gått iaf med tanke på att han körde med den hjulvinkeln 15m till sen!

Ingen uppsalabo som hittade nått i tidningen?

Vad det gäller rondellkörning så hatar jag alla som genar i 2 filiga rondeller! Hatar, det händer ju fan varje dag. Och sen blir dom förbannad när man tutar.
Och sen alla muppar om säger att man ska blinka som i en vanlig korsning och blinkar vänster hela tiden om dom ska till vänster. Och helst så ligger dom i ytterfil hela varvet också.
Nä rondellkörning är ett jätteproblem nu när det snart är rondeller i varenda gathörn.

PeppeVectra Peppe Vectra
11 juni 2006 · 1 076 Inlägg

jonesono skrev:
Hur många här blinkar ut från rondellen?
Rondellkörning är jättebra, för där fattar folk (oftast, förutom bengt-sven från stubben ute i skogen som aldrig har sett en rondell i sitt liv) att den som kör i rondellen alltid har företräde. Dock fattar inte alla att det i stan är högerregel... det är väl taxi och buss + 1/100 av de vanliga trafikanterna. Iaf i denna stan! Inför kontroll vart 3:e år av folk över ålder 45, så slipper vi dödsolyckor där man kör in åt fel håll på motorvägen!

blinkar alltid i rondell, spelar ingen roll om jag ska rakt fram svänga höger eller vänster, alltid när jag ska in i den och när jag ska ut.
finns inget som är så irriterande som när man kommer med en 24 metare å tittar sig omkring innan man ska in i en rondell ser en bil som kommer ut glidandes, han blinkar inte å då tar man förgivet att han antingen ska svänga av första bästa avfart eller köra rakt fram, då börjar man de hårda arbetet att sätt den stora 60 tons besten i rullning å när man kommit 5 meter ja då visar de sig att den dum fan som körde in i rondellen för några sekunder sen ska svänga till vänster, personligen skiter jag fullständig fan i om han kör in i mig för han visade enlig mig att han skulle svänga vänster  eller vart han skulle överhuvudtaget. men de är så irriterande att behöva stanna igen, både för mig och för alla som står i kö bakom mig, de är dom som blir mest irriterande tror jag.

å ecodriving funkar inte i sverige just på grund av att folk inte blinkar att staten inte har listat ut de än...
nej alltid blinka oavsett var man ska och var man är!

Senast redigerat av Lucifer84 (11 juni 2006)

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot
Nissan King Cab Navara "BIG KING" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang