5719
Sök

Bra förslag på websida med bra Hybrid Dumpar???

9 Inlägg
1 maj 2010
Trådstartare
Hejsan!

Undrar bara om här e någon som har ett bra förslag på bra Hybrid Dumpar, någon speciell sida kanske? wink

Tacksam för svar! wink

206 Inlägg
1 maj 2010
http://www.klracing.se/ har säkert..

Fast jag skulle aldrig sätta en sån på en T7 motor..

Stålmannen
465 Inlägg
1 maj 2010
GFB:s hybrider ska vara bra har jag för mig. Finns på www.streetside.se

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
1 maj 2010
Bilen kommer gå som en potta skit om det är saaben du ska ha ventilen på

2slow

206 Inlägg
1 maj 2010
nja..
Senast redigerat av Kax (1 maj 2010)

206 Inlägg
1 maj 2010
Kan man köra heltid med LMM:en bortkopplad?

2 668 Inlägg
1 maj 2010
Kax skrev:
Kan man köra heltid med LMM:en bortkopplad?

Ja men CE lampan kommer lysa och bilen kommer gå i nödprogramet alltså inte optimalt

2slow

206 Inlägg
1 maj 2010
Nu har jag iof bara kört med den borta i typ 800m, då var det inga problem. Fast den är väl inte där inte där utan anledning

2 668 Inlägg
1 maj 2010
Kax skrev:
Nu har jag iof bara kört med den borta i typ 800m, då var det inga problem. Fast den är väl inte där inte där utan anledning

Nej den sitter ju för att räkna ut exakt hur mycke bensin som behövs på den luft som passerar igenom den.

Så ja den sitter där av en anledning

2slow

206 Inlägg
1 maj 2010
azid skrev:
Kax skrev:

Nej den sitter ju för att räkna ut exakt hur mycke bensin som behövs på den luft som passerar igenom den.

Jo, det vet jag.. men den gick som den skulle när LMM:en var bortkopplad.

2 668 Inlägg
1 maj 2010
Kax skrev:
azid skrev:
Kax skrev:

Jo, det vet jag.. men den gick som den skulle när LMM:en var bortkopplad.

Spelar du dum eller driver du med mig? om lmm inte funkar så går bilen i ett grundprogram. Finns motorer som går runt i flera minuter utan olja med men hur bra är det?

2slow

206 Inlägg
1 maj 2010
azid skrev:
Spelar du dum eller driver du med mig? om lmm inte funkar så går bilen i ett grundprogram. Finns motorer som går runt i flera minuter utan olja med men hur bra är det?

Haha.. Undra vem som är dum? Min LMM ger fel värden.. Enl. T2. Och funkar alltså inte.. bilen fungerar till 100% cool

2 668 Inlägg
1 maj 2010
Kax skrev:
azid skrev:

Haha.. Undra vem som är dum? Min LMM ger fel värden.. Enl. T2. Och funkar alltså inte.. bilen fungerar till 100% cool

Vem säger Att den funkar till 100%? du för att du kan starta den och köra runt kvarteret?

Kör in den på bes och se hur det går. Fast du kanske vill att bilen ska dra 1 liter milen då den igenligen ska dra 0,7. Har svårt att tro att den sitter där för synsskull. Men du kanske ska börja på Saab och idiotförklara alla och plocka bort dessa onödiga komponenter

2slow

206 Inlägg
1 maj 2010
enl. både maptun och nordic fungerar det utmärkt fast att den ger fel värden.. (den tänker fel men ger rätt)  Fast det är klart du vet säkert bättre än dom! om mej med tydligen

2 668 Inlägg
1 maj 2010
Kax skrev:
enl. både maptun och nordic fungerar det utmärkt fast att den ger fel värden.. (den tänker fel men ger rätt)  Fast det är klart du vet säkert bättre än dom! om mej med tydligen

Upp med källa...

Plättlätt om det stämmer det du säger

2slow

206 Inlägg
1 maj 2010
azid skrev:
Kax skrev:

Upp med källa...

Upp med källa??

ja du.. ring o fråga.

Min Lmm visade felaktiga värden men FUNGERADE i slutändan, om du nu kan göra en bättre felsökning utan att köpa ny så kom till Solna Shell imorgon.

2 668 Inlägg
1 maj 2010
Kax skrev:
azid skrev:
Kax skrev:

Upp med källa...

Upp med källa??

ja du.. ring o fråga.

Min Lmm visade felaktiga värden men FUNGERADE i slutändan, om du nu kan göra en bättre felsökning utan att köpa ny så kom till Solna Shell imorgon.

Haha jaja så om maptune säger att jorden är platt så är det så.

Ja fungerar och fungerar optimalt är en jävla skillnad. Har själv kört 3 mil med den urkopplad men CE visade sig. Prylarna sitter där för att bilen ska gå optimalt.

2slow

206 Inlägg
2 maj 2010
Att den sitter där av en anledning har du redan lärt mej smile
Hur märker man att den är trasig då? Utan tech 2 alltså.

2 668 Inlägg
2 maj 2010
ja bilen cuttar vid gas, den går ojämt, bilen ändrar sig inte när man drar ur den. saker som jag själv varit med om

2slow

206 Inlägg
2 maj 2010
aha.. tackar! Då ska jag nog byta den lille jäveln. Den gungar lite när man drar på fullt, det märks knappt men vet man om det märks det.

Vet du om det är en speciell på Aeron eller kan man testa en ifrån en 2,3t?

Sök