1525
Sök

Jag blev blåst!

342 Inlägg
3 maj 2010
the_lion skrev:
så du menar att jag har förlorat 12000kr bara sådär?
och att jag inte ska göra nåt?

alldrig i livet att jag ska bara låta det gå över sådär

Det sa jag inte.
Att du har options har redan framgått i den här tråden.

Men du måste samtidigt fråga dig själv vilket som kostar minst ifråga om arbetsinsats, tid och energi samt vad du, högst eventuellt (av det som hittills framkommit med hänsyn till bristande bevis) kommer att vinna på det.
Den ekvationen talar definitivt inte till din fördel, ens om du skulle vinna.

Men vill du köra på så är det alltid en god idé att kontakta Blocket och be dem plocka fram annonsen igen.
De kan göra det, trots att annonsören raderat sin annons, i de fall att affärer gått snett och blivit polisärende istället.
Kräver dock en formell polisanmälan och utredning från polisens sida.
Senast redigerat av 9Femma (3 maj 2010)

Porsche for life.
Livet är för kort för att köra tråkiga bilar!

2 982 Inlägg
3 maj 2010
precis som linuslinje säger: om det finns klara bevis att han lurat dig så kan du anmäla honom men räkna inte med att få ngt.
det ligger på köparens ansvar.
vissa säljare är rötägg, andra guld.

the_lion
3 maj 2010
Trådstartare
Residence skrev:
precis som linuslinje säger: om det finns klara bevis att han lurat dig så kan du anmäla honom men räkna inte med att få ngt.

ingenting?

806 Inlägg
3 maj 2010
the_lion skrev:
Nu är det så att jag köpte en volvo 850 1996 igår och enligt ägaren så var den besikiktad och skattad och han sa bilen var från 1997....men nu dagen efter så gick jag igenom papprerna och bilen har inte varit beiktad i 2 år och skatten är inte betald!!!

jag ringer upp idioten och han säger att han inte sålt nån bil till oss (han ljuger)

så nu ber jag er ödmjukt: vad ska jag göra?

åk hem till honom och vifta:rolleyes:

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
3 maj 2010
the_lion skrev:
Residence skrev:

ingenting?

Va tacksam för att det var en billig bil, Finns folk som förlorat 500,000kr pga av att dom blivit lurade i bilafärer.

Polisanmäl dock och kolla upp så allt är shysst med bilen... verkar skumt att killen som sålde den förnekar det, stulen?

Men pengarna är nog borta, Du får sälja bilen sen så kanske du får igen en större del utav dem iaf.

Bmw osv..

the_lion
3 maj 2010
Trådstartare
lodiseN skrev:
the_lion skrev:
Nu är det så att jag köpte en volvo 850 1996 igår och enligt ägaren så var den besikiktad och skattad och han sa bilen var från 1997....men nu dagen efter så gick jag igenom papprerna och bilen har inte varit beiktad i 2 år och skatten är inte betald!!!

jag ringer upp idioten och han säger att han inte sålt nån bil till oss (han ljuger)

fresta inte mig wink

idioten som sålde den till mig var tydligen en bilfirma!
och nu säger en annan man att han som sålde bilen till mig är på semester sen 1 månad?
vem fan sålde bilen till mig då?

806 Inlägg
3 maj 2010
the_lion skrev:
lodiseN skrev:
the_lion skrev:

fresta inte mig wink

idioten som sålde den till mig var tydligen en bilfirma!
och nu säger en annan man att han som sålde bilen till mig är på semester sen 1 månad?
vem fan sålde bilen till mig då?

vad heter den såkallade bilfirman?

the_lion
3 maj 2010
Trådstartare
OverBoosted:

vem fan vill köpa en obesiktad och oskattad bil? Svar: ingen!
billig? jag är fan inte rik jag är en jävla student, 12000 är som rena skattkistan för mig

lodiseN:

vet inte, min morbro håller på att ta reda på det, och nu gick min farsa till polisen

2 982 Inlägg
3 maj 2010
the_lion skrev:
Residence skrev:

ingenting?

exakt, INGENTING.
köpet kan inte heller återgå.... köplagen reglerar detta..

Musiker
472 Inlägg
3 maj 2010
Varför åker du inte till bilprovningen och får den kollad?
12000.- kan mycket väl vara ett vettigt pris för en 850... (Om den inte har en stor skatteskuld).

Jag åker hellre för fett än för magert.
Gäller motorer såväl som kvinnor!
;)

2 982 Inlägg
3 maj 2010
the_lion skrev:
OverBoosted:

billig? jag är fan inte rik jag är en jävla student, 12000 är som rena skattkistan för mig

lodiseN:

vet inte, min morbro håller på att ta reda på det, och nu gick min farsa till polisen

tror att polisen kommer säga: tyvärr vi kan inte göra ngt. köparen har godkänt bilen och undersökningsplikten gäller.
köpet kan inte återgå. det ligger i köparens ansvar. således är polisanmälan onödig. tror inte att polisen kommer ta emot din anmälan och om de gör det så innebär det bara pappersjobb samt att förundersökningen lägges ner inom 1 vecka.

the_lion
3 maj 2010
Trådstartare
Ras_J skrev:
12000.- kan mycket väl vara ett vettigt pris för en 850... (Om den inte har en stor skatteskuld).

just nu så fungerar bilen bra...men jag har en oro att bilen inte kommer gå igenom besikningen

vad tror ni jag kan få för den om jag säljer den som den är?

the_lion
3 maj 2010
Trådstartare
Residence skrev:
the_lion skrev:
OverBoosted:

lodiseN:

tror att polisen kommer säga: tyvärr vi kan inte göra ngt. köparen har godkänt bilen och undersökningsplikten gäller.
köpet kan inte återgå. det ligger i köparens ansvar. således är polisanmälan onödig. tror inte att polisen kommer ta emot din anmälan och om de gör det så innebär det bara pappersjobb samt att förundersökningen lägges ner inom 1 vecka.

aha...så jag har förlorat denna gång?

Musiker
472 Inlägg
3 maj 2010
the_lion skrev:
Ras_J skrev:

just nu så fungerar bilen bra...men jag har en oro att bilen inte kommer gå igenom besikningen

vad tror ni jag kan få för den om jag säljer den som den är?

Vet ej men börja med att besiktiga den, kan ju vara ett klipp även om den är uttagen -96 istället för -97! Har svårt att se vad det skulle spela för roll faktiskt... Själv gav jag nästan dubbelt så mycket för min GLT (OS-utgåvan -94) men den var i kanonskick och hade inte gått så långt...

Jag åker hellre för fett än för magert.
Gäller motorer såväl som kvinnor!
;)

Bounty hunter
671 Inlägg
3 maj 2010
tycker du ska kolla upp konsumentköpslagen ordentligt...det finns ju inget 'köpt i god tro' längre och 'befintligt skick'..det är därför man ska skriva repopjekt/reservdels bil ifall den säljes under 20 000 annars man skylldig att lämna en slags garanti i 6 eller 3 månader...

kolla alla bilsäljare som säljer bilar för 19 900...då slipper dom allt ansvart för 'dolda fel'

får du fram annonsen me bild o text så e det solklart att du har rätt att häva köpet cool

när jag jobbade på audi/vw så sålde vi 'skräpbilar' till handlare...va viktig me att skriva just repobjekt/reservdels bil......

ett annat exempel var att vi sålde en a4 vanlig 1,8t...sen visade det sej att den va importerad och då ville kunden lämna tillbaka bilen vilket han fick göra....

så kolla upp allt och tjafsar bilfirman så polisamäl dom

43 Inlägg
3 maj 2010
jag byte bil me en kille han hade fått ny bes o skatt bil o hans skulle de inte va nåra problem me efter  3 dagar rasade lådan på bilen pratade me polisen de hjälpte inte mycket så tror inte att de kan hjälpa så mycket att prata me dom

jag är jag o du är du så

the_lion
3 maj 2010
Trådstartare
ok ska kolla upp det

3 354 Inlägg
3 maj 2010
får be lite om ursäkt. missade det med att det tydligen var en bilfirma. då borde konsumentköplagen gälla

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

2 982 Inlägg
3 maj 2010
Seth skrev:
får be lite om ursäkt. missade det med att det tydligen var en bilfirma. då borde konsumentköplagen gälla

även jag har missat att det är en bilfirma.
stod bilen på någon privat innan du köpte den eller stod den på bilfirman?`
komsumentköplagen gäller OM det är en bilfirma som sålt och hjälper dig mer än köplagen då du är den svagare parten i affären.
anmäl, anmäl och åter ANMÄL samt gå in på www.arn.se och anmäl där.
förmodligen åker han dit så det stänker om det.
SHWINE!

Kontakta blocket.se för att få fram annonsen cachad. ev. kan google hjälpa dig.
vilket län såldes den i?
Senast redigerat av Residence (3 maj 2010)

the_lion
3 maj 2010
Trådstartare
Polisen kan inte hjälpa oss har dem sagt.
fick nåt nummer till konsumentverket...vi har ingen aning om den var skriven på honom eller firman...då killen helt plötsligt har försvunnit

polisen sa att det bästa jag kan göra är att vi ska prata med honom så att han kan betala skatten åtminstone :s

shit va arg jag är!
nu har jag bara lust att gå slå sönder skiten ur honom...men det vinner inte jag på så det allternativet räknas bort

aja man tackar för hjälpen från alla iallafall

P.S ingen sopm vill köpa bil? wink

Sök