Stoppad av polisen :P

BamZe84
15 juni 2006 ·

På väg hem från kvällens Crusing kommer ja lite fort i Habo ljung där det är 50km, de är en liten väg ute på landet där de typ precis finns gatubelysning. Så möter ja polisen i ca 120km. Dem vänder direkt och kör efter mig. Lagom inne i Bjärred stoppar dem mig. Dem frågade var ja var på väg o varför ja körde så fort. Ja sa jag va på väg hem.”Du de där gick lite väl fort va” Nej de tyckte jag inte. Du vet om att de är 50km där? Jag de är väl klart.. Så frågade dem om körkort. Och de hade ja så klart inte med mig. Så de frågade om allt, typ var bor du, vems är bilen m.m Så kommer den kaxiga polisen tibax. Du vad heter din syster i mellannamn?. Bara för o bekräfta att jag är jag. Jag bara hmm de vetifan, då blev han lite sur, och menade på att de borde man veta, så drog han några exempel på att han viste vad hans döda mormor hette i mellannamn. Sen kommenterade han The Pirate Bay i bakrutan ifall ja höll på med " Sån dära olaglig fildelning o hemladdning av mp3or" jag bara ja så kan de va tongue långt om länge så säger polisen ."Ja, du vet lika väl som mig att jag inte kan bötfälla dig för du körde över 100 på 50vägen så du kan köra nu"
Snacka om att man va skakis sen eller: P haha. Tänkte bara ja inte blir av med körkortet en tredje gång de hade inte funkat.

Malmoe SSS -12
15 juni 2006 · 3 217 Inlägg

Haha... Klockrent, i synnerhet den delen om The Pirate Bay... Ingen här inne lyssnar väl på hembrända skivor tongue

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
BamZe84
15 juni 2006 ·

Nä jag tänkte oxå på de såna olagligheter har man ju inte tongue så låg de en liten kniv i passaerarstolen så tänkte ska han påpeka den så blir jag sur. Den har jag ju för o kunna tväta grattis på dem gör de själv tvätthallarna tongue in me kniven i knappen så stannar räknevärket tongue hehe tongue

Malmoe SSS -12
15 juni 2006 · 3 217 Inlägg

Jag hänger fan inte med här, hur gör man då?

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
BamZe84
15 juni 2006 ·

Hehe =P
Här i Malmö trakten finns de ngt som heter " Wash a Car" om man håller knappen inne så stannar räknevärket på maskinen, vilket innebär sätter man in en tandpetare,kniv el ngt mellan knappen o aparaten så den blir inne stannar den räkna ner tongue tvättar bilen 1 gång om dagen tongue ehe 10kr för en heltvätt me vax o avfettning o allt:P

*ps* De är GÖR de själv tvätt alltså *ps*

Malmoe SSS -12
15 juni 2006 · 3 217 Inlägg

BamZe84 skrev:
Hehe =P
Här i Malmö trakten finns de ngt som heter " Wash a Car" om man håller knappen inne så stannar räknevärket på maskinen, vilket innebär sätter man in en tandpetare,kniv el ngt mellan knappen o aparaten så den blir inne stannar den räkna ner tongue tvättar bilen 1 gång om dagen tongue ehe 10kr för en heltvätt me vax o avfettning o allt:P

*ps* De är GÖR de själv tvätt alltså *ps*

Au fan, det får man ju testa, nästan så att jag är sugen på att göra det direkt tongue

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
boxaren
15 juni 2006 · 85 Inlägg

funkar detta?? hmm måste testa isf. känns som wash a car kommer ha oväntat mycket folk efter alla som läst detta;) haha

S40 2.0t
Dockan
15 juni 2006 · 733 Inlägg

hur ett samtals ämne snabbt går från stoppad av polisen till hur du fuskar i biltvätten ;D intressanr ^^,

This Bitch Bites
Saker porrfilmsproducenter vill få oss att tro;
Nr 16. Dubbel penetrering får kvinnor att le.
Volvo Amazon Cab "Betty" (1964)
Malmoe SSS -12
15 juni 2006 · 3 217 Inlägg

whiper skrev:
hur ett samtals ämne snabbt går från stoppad av polisen till hur du fuskar i biltvätten ;D intressanr ^^,

Vadå, man måste ju veta!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
BamZe84
15 juni 2006 ·

whiper skrev:
hur ett samtals ämne snabbt går från stoppad av polisen till hur du fuskar i biltvätten ;D intressanr ^^,

Hehe så kan de vara, men de är ju ett trevligt ämne att tvätta kostnadsfritt tongue eller oj jo de kostar ju 10:- men de kan man leva med tongue ifall jag =P

Dockan
15 juni 2006 · 733 Inlägg

klart att man kan leva me de tongue o ja har inte klagat, bara komenterat ;P

This Bitch Bites
Saker porrfilmsproducenter vill få oss att tro;
Nr 16. Dubbel penetrering får kvinnor att le.
Volvo Amazon Cab "Betty" (1964)
Renjägarn
15 juni 2006 · 638 Inlägg

BamZe84 skrev:
Nä jag tänkte oxå på de såna olagligheter har man ju inte tongue så låg de en liten kniv i passaerarstolen så tänkte ska han påpeka den så blir jag sur. Den har jag ju för o kunna tväta grattis på dem gör de själv tvätthallarna tongue in me kniven i knappen så stannar räknevärket tongue hehe tongue

Om han hade sett kniven hade du nog åkt på olaga vapeninnehav eller vafan kategorin heter. För du får inte ha knivar med dig.

Kommer väl nånting här snart!
ghost_boy83 CREW
15 juni 2006 · 2 594 Inlägg

Renjägarn skrev:

BamZe84 skrev:
Nä jag tänkte oxå på de såna olagligheter har man ju inte tongue så låg de en liten kniv i passaerarstolen så tänkte ska han påpeka den så blir jag sur. Den har jag ju för o kunna tväta grattis på dem gör de själv tvätthallarna tongue in me kniven i knappen så stannar räknevärket tongue hehe tongue

Om han hade sett kniven hade du nog åkt på olaga vapeninnehav eller vafan kategorin heter. För du får inte ha knivar med dig.

va fan ren jägarn 80%av befolkningen där uppe har vell 3-4st på sig och det är ju normalt i boden

BamZe84
15 juni 2006 ·

ghost_boy83 skrev:

Renjägarn skrev:

BamZe84 skrev:
Nä jag tänkte oxå på de såna olagligheter har man ju inte tongue så låg de en liten kniv i passaerarstolen så tänkte ska han påpeka den så blir jag sur. Den har jag ju för o kunna tväta grattis på dem gör de själv tvätthallarna tongue in me kniven i knappen så stannar räknevärket tongue hehe tongue

Om han hade sett kniven hade du nog åkt på olaga vapeninnehav eller vafan kategorin heter. För du får inte ha knivar med dig.

va fan ren jägarn 80%av befolkningen där uppe har vell 3-4st på sig och det är ju normalt i boden

De finns inga renar i Skåne =P och de är okej du kallar de här Nere =P haha big_smile

Phaetoon
16 juni 2006 · 8 156 Inlägg

Man får väl bära kniv, bara man inte gör det på offentliga platser...?
Så att ha en kniv i en bil borde inte vara ett brott.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
mylittlepolo
16 juni 2006 · 75 Inlägg

säg att den är ifall du råkar ut för en viltoolycka och skära bort resterna från bilen wink
Alt. för o avliva det stackars rådjuret.. smile

k_isaksson
16 juni 2006 · 18 Inlägg

haha polarn vart stoppad av polisen för fortkörning ca 120.. dom stod med laser på huddinge vägen som är en 70 strecka och hängde då på honom när han väl stannar för dom så frågar ena polisen om han inte såg polisen och han svarar "jodå det va ju därför jag gasade på ville ju inte ligga ivägen för er utryckning" OJJJ vilket indraget körkort han fick haha men vilket fall som hälst så hindrar det ju inte honom att låta bli att köra bil så ett par veckor stoppar polisen honom igen fast denna gång utanför biltvätten och undrar varför bilen är helt nytvättad men inte regplåtarna .. som man i denna stund då inte kunde läsa av all lera som va över dom och han svarade då dom att han får inte röra plåtarna det är ju statlig egendom det får ju inte han röra.
så då svarar ena snuten att det står i körkorts boken att du ska hålla dom synliga .... han svarar genast tillbax med att ja den har inte jag läst men om det står så så tycker jag att du ska göra rent dom som jobbar åt staten ... ännu en gång så blir det problem med polisen för han haha

If something´s hard to do. Then it´s not worth doing
stratovarius
16 juni 2006 · 31 Inlägg

k_isaksson skrev:
haha polarn vart stoppad av polisen för fortkörning ca 120.. dom stod med laser på huddinge vägen som är en 70 strecka och hängde då på honom när han väl stannar för dom så frågar ena polisen om han inte såg polisen och han svarar "jodå det va ju därför jag gasade på ville ju inte ligga ivägen för er utryckning" OJJJ vilket indraget körkort han fick haha men vilket fall som hälst så hindrar det ju inte honom att låta bli att köra bil så ett par veckor stoppar polisen honom igen fast denna gång utanför biltvätten och undrar varför bilen är helt nytvättad men inte regplåtarna .. som man i denna stund då inte kunde läsa av all lera som va över dom och han svarade då dom att han får inte röra plåtarna det är ju statlig egendom det får ju inte han röra.
så då svarar ena snuten att det står i körkorts boken att du ska hålla dom synliga .... han svarar genast tillbax med att ja den har inte jag läst men om det står så så tycker jag att du ska göra rent dom som jobbar åt staten ... ännu en gång så blir det problem med polisen för han haha

Haha härligt tongue

En liknande sak hände mig när jag blev stoppad för att ha blått neon under bilen och i spolarmunstyckena.. Började med att jag slog av alla lysen när de stoppade mig och sen brakade helvetet löst..hehe. Polisen formligen skrek åt mig att jag skulle slå på lyset och kliva ur bilen. Sen sa han "Vad har du att säga om det här?!" Jag svarade snällt att ja det är blå små dioder i spolarmunstyckena och rör under bilen som ger ett blått sken för att det ska lysa vackert på natten. Det skulle jag inte sagt märkte jag sen för då fick jag en utskällning som kunde få en att hoppa ur skorna. han började gaffla om att det stod klart och tydligt i körkortsboken att det endast fick finnas gult eller vitt ljus framåt. När jag sen sa att jag inte trodde på honom (Klockan var 03.00 och jag ville hem och sova, var ganska uppretad vid det här laget) och att jag inte kunde påminna mig om någon sådan text så utbrast han väldigt högljutt och argt (Men vafan! Har du fått ditt jävla körkort i julklapp eller?!" Varpå jag svarade nästan lika argsint "Nej jag fick det i kalaspuffarna till morgonkaffet!" Efter att hans kollega kollat upp mitt körkort tre gånger och lyst med ficklampan i bilen lika många gånger mummlade även han något surt och kastade körkortet till mig och sa att om de såg mig en gång till med blått neon så skulle jag få ångra det och sa åt mig att åka hem omgående smile Trodde hela tiden att jag skulle få böter men klarade mig med en varning smile

(Kanske ska tillägga också att detta var en fredagskväll, på lördagen bytte vi till grönt neon och åkte till stan igen, han sa ju trots allt bara att jag inte fick åka med blått neon, dock blev jag inte stoppad efter det tongue)

Senast redigerat av stratovarius (16 juni 2006)

ErskPersk Svindåre
16 juni 2006 · 1 433 Inlägg

stratovarius skrev:

k_isaksson skrev:
haha polarn vart stoppad av polisen för fortkörning ca 120.. dom stod med laser på huddinge vägen som är en 70 strecka och hängde då på honom när han väl stannar för dom så frågar ena polisen om han inte såg polisen och han svarar "jodå det va ju därför jag gasade på ville ju inte ligga ivägen för er utryckning" OJJJ vilket indraget körkort han fick haha men vilket fall som hälst så hindrar det ju inte honom att låta bli att köra bil så ett par veckor stoppar polisen honom igen fast denna gång utanför biltvätten och undrar varför bilen är helt nytvättad men inte regplåtarna .. som man i denna stund då inte kunde läsa av all lera som va över dom och han svarade då dom att han får inte röra plåtarna det är ju statlig egendom det får ju inte han röra.
så då svarar ena snuten att det står i körkorts boken att du ska hålla dom synliga .... han svarar genast tillbax med att ja den har inte jag läst men om det står så så tycker jag att du ska göra rent dom som jobbar åt staten ... ännu en gång så blir det problem med polisen för han haha

Haha härligt tongue

En liknande sak hände mig när jag blev stoppad för att ha blått neon under bilen och i spolarmunstyckena.. Började med att jag slog av alla lysen när de stoppade mig och sen brakade helvetet löst..hehe. Polisen formligen skrek åt mig att jag skulle slå på lyset och kliva ur bilen. Sen sa han "Vad har du att säga om det här?!" Jag svarade snällt att ja det är blå små dioder i spolarmunstyckena och rör under bilen som ger ett blått sken för att det ska lysa vackert på natten. Det skulle jag inte sagt märkte jag sen för då fick jag en utskällning som kunde få en att hoppa ur skorna. han började gaffla om att det stod klart och tydligt i körkortsboken att det endast fick finnas gult eller vitt ljus framåt. När jag sen sa att jag inte trodde på honom (Klockan var 03.00 och jag ville hem och sova, var ganska uppretad vid det här laget) och att jag inte kunde påminna mig om någon sådan text så utbrast han väldigt högljutt och argt (Men vafan! Har du fått ditt jävla körkort i julklapp eller?!" Varpå jag svarade nästan lika argsint "Nej jag fick det i kalaspuffarna till morgonkaffet!" Efter att hans kollega kollat upp mitt körkort tre gånger och lyst med ficklampan i bilen lika många gånger mummlade även han något surt och kastade körkortet till mig och sa att om de såg mig en gång till med blått neon så skulle jag få ångra det och sa åt mig att åka hem omgående smile Trodde hela tiden att jag skulle få böter men klarade mig med en varning smile

(Kanske ska tillägga också att detta var en fredagskväll, på lördagen bytte vi till grönt neon och åkte till stan igen, han sa ju trots allt bara att jag inte fick åka med blått neon, dock blev jag inte stoppad efter det tongue)

hahaha i kalaspuffarna med morgonkaffet! hahaha fyfaan va bra!

Senast redigerat av ErskPersk (16 juni 2006)

They called us a Dead Generation, they told us that we wouldn't survive
They left us alone in the maelstrom, as you can see we're all clearly alive!

Feminism; Idelogin bottnar i att alla män är svin, och att kvinnor är lika bra som männen
Stairway to heaven or highway to hell? i´ll think i choose the highway!
chimmy
16 juni 2006 · 97 Inlägg

varför kunde han inte bötfälla dig ? de fattade inte ja .. :S

live your life as if everyday's gon be your last!!
Mitsubishi Evo 2 "projekt" (1994)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang