stratovarius skrev:
k_isaksson skrev:
haha polarn vart stoppad av polisen för fortkörning ca 120.. dom stod med laser på huddinge vägen som är en 70 strecka och hängde då på honom när han väl stannar för dom så frågar ena polisen om han inte såg polisen och han svarar "jodå det va ju därför jag gasade på ville ju inte ligga ivägen för er utryckning" OJJJ vilket indraget körkort han fick haha men vilket fall som hälst så hindrar det ju inte honom att låta bli att köra bil så ett par veckor stoppar polisen honom igen fast denna gång utanför biltvätten och undrar varför bilen är helt nytvättad men inte regplåtarna .. som man i denna stund då inte kunde läsa av all lera som va över dom och han svarade då dom att han får inte röra plåtarna det är ju statlig egendom det får ju inte han röra.
så då svarar ena snuten att det står i körkorts boken att du ska hålla dom synliga .... han svarar genast tillbax med att ja den har inte jag läst men om det står så så tycker jag att du ska göra rent dom som jobbar åt staten ... ännu en gång så blir det problem med polisen för han haha
Haha härligt

En liknande sak hände mig när jag blev stoppad för att ha blått neon under bilen och i spolarmunstyckena.. Började med att jag slog av alla lysen när de stoppade mig och sen brakade helvetet löst..hehe. Polisen formligen skrek åt mig att jag skulle slå på lyset och kliva ur bilen. Sen sa han "Vad har du att säga om det här?!" Jag svarade snällt att ja det är blå små dioder i spolarmunstyckena och rör under bilen som ger ett blått sken för att det ska lysa vackert på natten. Det skulle jag inte sagt märkte jag sen för då fick jag en utskällning som kunde få en att hoppa ur skorna. han började gaffla om att det stod klart och tydligt i körkortsboken att det endast fick finnas gult eller vitt ljus framåt. När jag sen sa att jag inte trodde på honom (Klockan var 03.00 och jag ville hem och sova, var ganska uppretad vid det här laget) och att jag inte kunde påminna mig om någon sådan text så utbrast han väldigt högljutt och argt (Men vafan! Har du fått ditt jävla körkort i julklapp eller?!" Varpå jag svarade nästan lika argsint "Nej jag fick det i kalaspuffarna till morgonkaffet!" Efter att hans kollega kollat upp mitt körkort tre gånger och lyst med ficklampan i bilen lika många gånger mummlade även han något surt och kastade körkortet till mig och sa att om de såg mig en gång till med blått neon så skulle jag få ångra det och sa åt mig att åka hem omgående

Trodde hela tiden att jag skulle få böter men klarade mig med en varning

(Kanske ska tillägga också att detta var en fredagskväll, på lördagen bytte vi till grönt neon och åkte till stan igen, han sa ju trots allt bara att jag inte fick åka med blått neon, dock blev jag inte stoppad efter det

)
hahaha i kalaspuffarna med morgonkaffet! hahaha fyfaan va bra!
Senast redigerat av ErskPersk (16 juni 2006)
They called us a Dead Generation, they told us that we wouldn't survive
They left us alone in the maelstrom, as you can see we're all clearly alive!
Feminism; Idelogin bottnar i att alla män är svin, och att kvinnor är lika bra som männen
Stairway to heaven or highway to hell? i´ll think i choose the highway!