2713
Sök

Honda civic v-tec, hur får man upp effekten?

25 Inlägg
2 juni 2010
Trådstartare
#1
Hejsan har en honda civic v-tec från -96 med 115hk. Vill göra den lite piggare och undrar vad ni har för tips på trim?


* Moderatorfix i rubriken,
mvh jonTe

48 Inlägg
2 juni 2010
#3
ett tips är att kolla på hondaklubbens hemsida finns sjukt mkt tips om hur man gör sin honda något piggare utan att lägga ner allt för mkt pengar på det, dock är det ju så att oftast kostar det mer att "sugtrimma" än att överladda wink


25 Inlägg
3 juni 2010
Trådstartare
#4
Ni har inget trim till salu som passar?

ClubJDM.se
1 608 Inlägg
3 juni 2010
#5
Lätta den. Billigt och bra.


25 Inlägg
5 juni 2010
Trådstartare
#6
Kikade lite på hondaklubben men fann inget som jag är ute efter. Vad måste man tänka på om jag t ex skulle byta till sportavgas, CAI, Grenrör, insug, chip(om det finns?) Hur mkt effekt kan detta ge? Gör det ens någon skillnad?

807 Inlägg
5 juni 2010
#7
vilket skick är bilen i? Kostar som fan o trimma honda, man vill inte kasta massa pengar för att få en rosthög lite snabbare...

I'd rather die like a man, than live like a coward

25 Inlägg
5 juni 2010
Trådstartare
#8
Den är i mkt fint skick, fullstämplad servicebok mm..

25 Inlägg
5 juni 2010
Trådstartare
#9
Det kanske kan vara värt att rentav turbokonvertera skiten? Vad ger det för effektökning på ett ungefär?

Diffmeister
49 Inlägg
5 juni 2010
#10
vill du trimma skulle du köpt en bil med turbo. Vtech kan du kanske öka upp lite med grenrör och avgas och sånt...men det är nog dyrare än vad det ger i effekt för pengarna. Ja lätta bilen istället och köp prylar för att styva upp bilen istället. Den är väl rolig som den e så bygg en gocart och tryck den i kurvor istället smile Köra snabbt kan alla, men häng med när det svänger istället smile

Enkel logik: Golf är en sport, alltså kör jag sport-bil

7 281 Inlägg
5 juni 2010
#11
maackaan skrev:
Det kanske kan vara värt att rentav turbokonvertera skiten? Vad ger det för effektökning på ett ungefär?

Det beror på hur mycket du vill lägga ner på bilen.


807 Inlägg
5 juni 2010
#12
håller med canterbury, blir för dyrt med trimm

I'd rather die like a man, than live like a coward

KHRacing
5 juni 2010
#13
maackaan skrev:
Det kanske kan vara värt att rentav turbokonvertera skiten? Vad ger det för effektökning på ett ungefär?

mellan 0 - 1400hk typ.

För 12år sedan byggdes en CRX -1,5L utan V-tec som puchade 1000hk (i USA)

311 Inlägg
5 juni 2010
#14
KHRacing skrev:
maackaan skrev:
Det kanske kan vara värt att rentav turbokonvertera skiten? Vad ger det för effektökning på ett ungefär?

mellan 0 - 1400hk typ.

För 12år sedan byggdes en CRX -1,5L utan V-tec som puchade 1000hk (i USA)

Har du någon länk till filmer/projekt? Blev sjukt nyfiken nu big_smile

Sommarbilen / Ljudbilen GOLF MK3 -95
Vinterbilen / Lekbilen VOVLO 940 ltt -96

25 Inlägg
5 juni 2010
Trådstartare
#15
Haha men så jag hamnar på typ 170-180 hk iaf?

1 624 Inlägg
5 juni 2010
#16
släng i en snurra istället, motorn lär palla det.

Japan Quality
670 Inlägg
5 juni 2010
#17
Kompressor smile

P.Sköld
Honda il potere dei sogni

63 Inlägg
6 juni 2010
#18
Billigaste trimmet är ju lättning.. Turbokonv kan du ju göra utan problem. Dock skulle jag aldrig ladda över 0,4-0,5 med original kolvar och stakar.

eller så säljer du den och köper en honda vti istället


Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
6 juni 2010
#19
med 0,5 i överladd så borde du (teoretiskt) få 171hk iaf.
Och lättar du bilen oxå så har du nog en jäkligt rolig kärra!

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

25 Inlägg
7 juni 2010
Trådstartare
#20
Ingen av er som skulle kunna hjälpa till eller känner någon som kan hjälpa till med trimming och eventuellt turbokonvertering?


Sök