2279
Sök

Golf mk1 Berg cup, 2.0 megasquirt. Mappning pågår, videoklipp med mappning sista sidan!

ett bilprojekt som spårade ur totalt. Bilen, en golf 1 gti -83. som är på vwäg att bli kopia på berg cup-golfarna som kör hill climb i Tyskland. Följ gärna för att se var det barkar hän :)

luftgekühlt für alle
837 326 Visningar
Projektet avslutat 7 oktober 2012
luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
4 oktober 2010
Trådstartare
JofooN skrev:
Snyggt, jag har praktik på simons wink goa grejjer gör dem !

Jaså? Då får du säga åt dem att lägga lite mindre svets på insidan av flänsarna hehe, nämen det ser riktigt fint ut annars, kör lite med dremeln bara smile

Skrap
2 098 Inlägg
4 oktober 2010
mrpete skrev:
JofooN skrev:
Snyggt, jag har praktik på simons wink goa grejjer gör dem !

Jaså? Då får du säga åt dem att lägga lite mindre svets på insidan av flänsarna hehe, nämen det ser riktigt fint ut annars, kör lite med dremeln bara smile

Haha japp! jag känner han som svetsar dem! wink  ja det är bra de! big_smile

Titta gärna in min sida och lägg en kommentar :)

2 373 Inlägg
4 oktober 2010
Du jobbar på bra du! När har du tänkt att bli klar med motorn?

Häls. Hervas

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
4 oktober 2010
Trådstartare
audienergy skrev:
Du jobbar på bra du! När har du tänkt att bli klar med motorn?

Gör så mkt jag kan medan jag väntar på grejer smile

Just nu väntar jag på att få tillbaka delar från balansering/lättning, när jag får det kan jag montera allt som jag har löst och inte sitter på nuvarande motor som ska användas. Sen kommer jag att ta av lite delar som går ganska snabbt att fixa iordning för att slippa göra det vid själva motorbytet. Anledningen till detta är att jag kommer byta motorn på bortaplan då jag saknar tillgång till eget garage. Så det måste göras över en helg. Sen går ju iofs att göra saker i efterhand också.

Men ett par veckor kommer det nog ta iaf smile

Jofoon skrev:
Haha japp! jag känner han som svetsar dem! wink  ja det är bra de! big_smile

Hehe okej, ja då får du nästan ta o hälsa det smile
Senast redigerat av mrpete (4 oktober 2010)

Twins Bil & Plåt
2 577 Inlägg
4 oktober 2010
mrpete skrev:
Så ser de ut från fabrik, har ristat efter packningen för att få det matchportat mot toppen
http://i737.photobucket.com/albums/xx17 … 080090.jpg

Snart färdigt, lite finputs kvar bara
http://i737.photobucket.com/albums/xx17 … 080089.jpg

Lite jobbigare att fila i än aluminiumtopp, hehe samt att det slår gnistor

fin portning där smile, kommer göra susens !

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
4 oktober 2010
Trådstartare
TwinsBilOchPlat skrev:
mrpete skrev:
Så ser de ut från fabrik, har ristat efter packningen för att få det matchportat mot toppen

Tackar, jo alla småsaker gör skillnad! ska finputsa lite mer imorn, men får skaffa en hårdare fil att göra grovjobbet med för den käkar dem jag har nu, haha

Twins Bil & Plåt
2 577 Inlägg
4 oktober 2010
mrpete skrev:
TwinsBilOchPlat skrev:
mrpete skrev:

Tackar, jo alla småsaker gör skillnad! ska finputsa lite mer imorn, men får skaffa en hårdare fil att göra grovjobbet med för den käkar dem jag har nu, haha

hahaha keep on working smile

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
5 oktober 2010
Trådstartare
TwinsBilOchPlat skrev:
hahaha keep on working smile

Hehe, will do, har faktiskt kört lite nyss också, det går framåt iaf smile

En annan sak jag kom att tänka på när jag rotade bland prylarna var spjällhuset från audi jag plockade på skroten. Jag läste att man skulle byta tomgångsskruven då man måste ha en med sexkant för att komma åt att skruva på den..

Men på denna sitter en jävla rörstump.. ser ingen nål.. hur ställer man tomgång på denna?? Röret jag menar sitter i nedre vänstra hörnet och går in mot lilla spjället.
http://i737.photobucket.com/albums/xx17/Mrpete82/P1080091.jpg

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
5 oktober 2010
Trådstartare
TwinsBilOchPlat skrev:
hmm jag har ju för mig att audi har choke ??? om inte jag minns helt fel ??

Ja jag vet faktiskt inte om jag ska vara ärlig. Guiden är på engelska och de säger att man ska ta från audi 5000 som är det amerikanska namnet på audi 100 (om jag inte minns fel). Så jag är lite förbryllad över detta då jag ser att det spjällhuset jag har inte ser exakt likadant ut som det de visar på bild i guiden.

Länk till guid för spjällhusbyte:
http://www.scirocco.org/tech/mk2/5000tb/5000tb.html

Istället testade jag med cromekant på grillen, tyckte det blev mkt snyggare än innan smile
http://i737.photobucket.com/albums/xx17/Mrpete82/P1080092-1.jpg

Sen provmonterade jag även ratten som jag plockade ur porsche 924 på skroten, skall piffas upp lite o sätta dit en tutknapp i centrumet.
http://i737.photobucket.com/albums/xx17/Mrpete82/P1080093.jpg

kommentarer?
Senast redigerat av mrpete (5 oktober 2010)

Twins Bil & Plåt
2 577 Inlägg
5 oktober 2010
Jadu vad ska man säga :S det är iaf vad jag trot, vi lagade en audi 200 för någon månad sedan, om inte jag minns fel så hade den en choke, men går det bara inte att flytta över ???? eller finns det inga gängar på den tror du ?

Snacka om att det höjde utseendet, du kan alltid lacka den röd sedan i framtiden smile

sedan hade det suttit fint med emblemlös grill, och klarglaslyktor, och en singelTURK !
Senast redigerat av TwinsBilOchPlat (5 oktober 2010)

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
5 oktober 2010
Trådstartare
TwinsBilOchPlat skrev:
Jadu vad ska man säga :S det är iaf vad jag trot, vi lagade en audi 200 för någon månad sedan, om inte jag minns fel så hade den en choke, men går det bara inte att flytta över ???? eller finns det inga gängar på den tror du ?

Snacka om att det höjde utseendet, du kan alltid lacka den röd sedan i framtiden smile

sedan hade det suttit fint med emblemlös grill, och klarglaslyktor, och en singelTURK !

Ja jag vet inte, kanske kan gå att skruva av rörbiten.. ser ut att vara en skarv, men kan vara gjutskarv också.. Ser inga gängor i röret iaf, men kan ju finnas innanför om man tar av det.

Jo, jag tycker det blev mkt snyggare än innan smile Men jag vet inte om jag vill ha dem röda, tycker de bryter snyggt mellan den röda lacken och den svarta grillen. Men emblemlös grill vet jag inte, tycker det ser så tomt ut då.

Klarglaslyktor kommer garanterat (ena har en spricka) singelturk,hehe, ja det vore mkt snyggare. Sett ett kit för det, men ganska dyrt.. går kanske att modda befintliga? ingen aning.

Man borde kanske byta till cromelister runtom nu när man har det på fronten.

503 Inlägg
5 oktober 2010
singeltork går att fixa på lätt och svårt sätt big_smile du kan ta bort den högra (frammifrån) och flytta den vänstra till mitt på rutan så får du singeltork big_smile eller sätta på en mercamotor eller förlänga armen till vänsterarmen (frammifrån igen)

den ser fin ut big_smile

att köra polisbil är som att ha analsex med sin bästa kompis det är säkert skönt men man gör det bara inte

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
5 oktober 2010
Trådstartare
Exez skrev:
singeltork går att fixa på lätt och svårt sätt big_smile du kan ta bort den högra (frammifrån) och flytta den vänstra till mitt på rutan så får du singeltork big_smile eller sätta på en mercamotor eller förlänga armen till vänsterarmen (frammifrån igen)

den ser fin ut big_smile

Okok, jag får fundera på om jag ska göra det sen, nu har jag massa annat att tänka på med motorbygge och allt smile

Tackar, den är ganska fin, men lacken är tråkig och det finns lite rost som måste fixas framöver..

503 Inlägg
5 oktober 2010
mrpete skrev:
Exez skrev:

den ser fin ut big_smile

Okok, jag får fundera på om jag ska göra det sen, nu har jag massa annat att tänka på med motorbygge och allt smile

Tackar, den är ganska fin, men lacken är tråkig och det finns lite rost som måste fixas framöver..

ja men gör så jag sa först att du flyttar bara vänsterarmen big_smile och tar bort den högra big_smile det är rätt så rockabilly big_smile 

okej big_smile vi får ta och samla ihop lite fina bilar och göra en utflykt innan vintern tycker jag big_smile ?

att köra polisbil är som att ha analsex med sin bästa kompis det är säkert skönt men man gör det bara inte

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
5 oktober 2010
Trådstartare
jo så kan man ju göra, men då får man väl plugga igen hålet.. går väl att ställa in den var den ska stanna också? ganska tufft när den stannar i mitten av rutan, men man får inte ha det så va?

Absolut borde det vara nån mer träff i år, var på en ny i somras, men det kom inte så mkt folk.. här i Gbg.

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
5 oktober 2010
Trådstartare
Röret var bara att slita loss, men där finns ingen gänga att sätta tomgångsskruv i.. hmm, märkligt detta..

http://i737.photobucket.com/albums/xx17/Mrpete82/P1080094.jpg

503 Inlägg
5 oktober 2010
mrpete skrev:
jo så kan man ju göra, men då får man väl plugga igen hålet.. går väl att ställa in den var den ska stanna också? ganska tufft när den stannar i mitten av rutan, men man får inte ha det så va?

Absolut borde det vara nån mer träff i år, var på en ny i somras, men det kom inte så mkt folk.. här i Gbg.

nja nja hade kvar den högra "bulten" och den vänstra torkararmen satte jag mitt på rutan så den tog min del av rutan bara big_smile om du fattar big_smile

ja men det verkar ju inte bli någon mer iår sad

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
5 oktober 2010
Trådstartare
Jo så kan man ju göra, men jag tror jag vill göra det ordentligt om jag ska göra det alls, för mkt bonnmek annars, hehe. Ser ju ändå helt ok ut med två torkare tills vidare.. som sagt, en del andra saker att ta tag i.

Njae, det ser lite tunt ut med vw-träffar.. Får bli bättring till nästa år, då har jag tänkt dra ihop nåt kul event.

503 Inlägg
5 oktober 2010
mrpete skrev:
Jo så kan man ju göra, men jag tror jag vill göra det ordentligt om jag ska göra det alls, för mkt bonnmek annars, hehe. Ser ju ändå helt ok ut med två torkare tills vidare.. som sagt, en del andra saker att ta tag i.

Njae, det ser lite tunt ut med vw-träffar.. Får bli bättring till nästa år, då har jag tänkt dra ihop nåt kul event.

okej sant big_smile

ja jag tänkte fixa ihop något med:D

Sök