TwinsBilOchPlat skrev:
mrpete skrev:
TwinsBilOchPlat skrev:
du har kommit väldigt långt ser jag

, hoppas den går lika bra som den ser ut att bli !
Tackar, jo det går ganska fort när man har alla grejerna hemma

Nån dag i veckan ska jag hämta ett oljetråg, som senare ska moddas med bafflar o grejer. Sen är det bara några små bultar som saknas för att kunna skruva ur den gamla motorn, plocka det som behövs och sätta i den nya. weeeeii, jag ser verkligen fram emot det.
låter faktiskt kul för en gångs skull

Hehe, än så länge har nästan allt varit ganska kul faktiskt

Härom dagen bytte jag topplagringarna till framvagnen och blev kvitt klonkljudet som har stört mig sjukt mkt!
Stackarn skrev:
Ser sjukt bra ut! Avundsjuk på ditt block smile Har själv fått kroppen ur arslet och börjat med bilen nu smile Slitit ur all inredning och börjat passa in en instrumentpanel från en vento smile
Hehe, var inte avundsjuk, se det bara som motivation att fortsätta med din egen

Jag ska också fixa lite mer inuti bilen sen, nya mätare till oljetryck, oljetemp samt vattentemp tänkte jag, känns ju mest relevant att hålla koll på iaf.
Jaså, passar instrumentpanel från vento? fast jag orkar inte byta den.. stolar och växelspak ska moddas istället, nån form av shortshift, nya bussningar har jag som ska i. Sen vill jag ha sån smartshift, verkar sjukt nice med en sån vikt på växelstaget som gör den mer lättväxlad. men kostar 1500:- ungefär.
fan, man inser snabbt att det finns hur mkt pengar som helst att gräva ner i en bil.. haha..