Vilken bil/pickup är STÖRST?

Piratstikin 2015 Dbakuten.
3 juli 2010 · 5 092 Inlägg

MichosMiche skrev:
Det beror väl på hur man definierar "störst". Om man menar störst flak och lastutrymme på så liten bil som möjligt vinner väl min folkapickis wink

Hmm störst i det hela. om man står brevid varandra så att säga tongue stoor & hög big_smile

Iam2fast4U
3 juli 2010 · 1 534 Inlägg

tss förslagen ni har lagt fram är rena rama bobbycarsen jämfört mot denna
http://www.youtube.com/watch?v=1XUEvkMZHno

BMW E34 "538" (1990)
Rinnegan Malleus Malificarum
3 juli 2010 · 2 401 Inlägg

Iam2fast4U skrev:
tss förslagen ni har lagt fram är rena rama bobbycarsen jämfört mot denna
http://www.youtube.com/watch?v=1XUEvkMZHno

Galna araber med för mycket pengar räknas inte.. roll

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
3 juli 2010 · 13 784 Inlägg

Opelmadness skrev:

Growe skrev:

Opelmadness skrev:
Om inte F-750 är nog så finns ju alltid F-850... tongue
http://www.carsbase.com/photo/Ford-F_85 … _30406.jpg

fast frågan är om man verkligen ska räkna detta som pickis..det är faktist en lastbil i stora drag
och här i sverige kan man fetglömma att ratta en sån där utan c-kort

Jo där säger jag inte emot.
Körde en 1996 Chevrolet Suburban 4X4 med 454 cui V8 i USA och den vägde helt original drygt 3800 kilo i totalvikt. (8400 lbs stod det i papperen)
Så hur dom får ner den totalvikten under 3500 kilo, när dessa monster finns i Sverige skulle jag vilja veta. För här får man ju köra dom med B-kort.

suburban går iaf att regga som "pickup" men aldirg i helvete att en f850 kan reggas som pickis
bara bakaxeln väger väll nästan 3500ton smile
man får nog räkna på en vikt mellan 5-7ton minst på en sån bjässe om det ens räcker
min skolbuss en ford transit är reggad till 4ton olastad och den är nog som en fis mot en sån där bjässe


att folk med körkort tagna före ett visst år får köra omreggade lastbilar och bussar är så korkat att det inte liknar något  en lastbil kanske vem som helst behärskar skapligt
men sätter man sig i en buss där du sitter 2.5meter framför framhjulen så är man ute på hal is när man inte har koll

en sak som gör det ännu mer korkat är att jag med B kort taget år 2000 och D kort får inte köra en sån
men jag får köra en vanlig buss med 100personer förstå den logiken om ni kan smile

tydligen är det farligare för mig att köra en buss som är husbilsinredd än en person som bara har B kort och aldirg kört en buss

dom som stiftar lagar och regler borde kanske använda dom där sågspånen lite bättre kan man tycka

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
4 juli 2010 · 5 650 Inlägg

värdelöst med de stora pga de väger ju mer än vad gränsen är för lastbil hur kul äre med "en bil" lr rättare sagt lastbil . 80 blås på landsväg 90 på motorväg då kan man lika gärna köpa sig en sport bil lr nått big_smile

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
henke_99 Offroad Racing
4 juli 2010 · 3 122 Inlägg

Det går ju att få bilar att växa till sig lite oxå, efter att dom kommit ut från fabriken...

Den som spar han har, fast inte lika roligt...
Chevrolet Blazer "Real Fullsize" (1988)
GMC Suburban 2500 "6.5l Turbodiesel" (1995)
Grabber Dagdrömmare
4 juli 2010 · 2 836 Inlägg

Vet att Mack har byggt en pickup som i Sverige skulle klassas som lät lastbil men inte over there!

Tjänstevikten är på strax över 9 ton!!!! Min R420 väger 9140kr!

Hittar dock ingen info om skiten men annars är det International`en som Holiace vissar/länkar är största serie tillverkat idag.

I grunden är det en city truck på 4x4 chassie!

Senast redigerat av Grabber (4 juli 2010)

BMW 318dT "Blöjexpressen" (2011)
evilaudio
4 juli 2010 · 16 195 Inlägg

lätt lastbil e väl mig vetligt lastbilar under 3500kg??

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Grabber Dagdrömmare
4 juli 2010 · 2 836 Inlägg

evilaudio skrev:
lätt lastbil e väl mig vetligt lastbilar under 3500kg??

Ja, typ...

Nåt som Volvo FL9 eller liknande... Över 7500kgs

Senast redigerat av Grabber (4 juli 2010)

BMW 318dT "Blöjexpressen" (2011)
jorgen72
4 juli 2010 ·

Grabber skrev:
Vet att Mack har byggt en pickup som i Sverige skulle klassas som lät lastbil men inte over there!

Tjänstevikten är på strax över 9 ton!!!! Min R420 väger 9140kr!

Hittar dock ingen info om skiten men annars är det International`en som Holiace vissar/länkar är största serie tillverkat idag.

I grunden är det en city truck på 4x4 chassie!

Det är ju en lastbil o ingen pickup absolut ingen lättlastbil

Grabber Dagdrömmare
4 juli 2010 · 2 836 Inlägg

jorgen72 skrev:
Det är ju en lastbil o ingen pickup absolut ingen lättlastbil

Ja, det är en lastbil men dom i USA har andra regler!
Där kan en pickup vara med totalvikt över 3,5 ton medan här in Sweden är detta tung lastbil och kräver C-behörighet.

ISF finns det 2 alternativ att välja mellan:
1: störst pickup oavsett vikt t.ex. International CXT  http://4wheeldrive.about.com/od/buysell … intcxt.htm
2: störst pickup under 3500kg enligt svenska regler.

BMW 318dT "Blöjexpressen" (2011)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang