Angående: Varför så få större event i Skåne!?

RichiB
4 juli 2010 · 1 866 Inlägg

Varför är det så få event/bilutställningar i skåne? Det finns ju stor potential i skåne tycker jag, bilintresset är gigantiskt. Eller har jag fel?
De större eventen som finns i skåne är ju SCF, Vallåkra, bjuvsburnouten och så något mindre event...
Det finns ju en del Styling/tuning/bilitillbehörs butiker i skåne, varför tar ni inte tag i detta? vore både roligt plus att ni får en del nya kunder :-) Även bilfirmor kunde ju lockat till sig folk genom att ha större event.

Tycker vi har så pass kort sommar här i skåne så vi kunde gott o väl haft 3-4 event i månaden under sommarmånaderna.

Vad sägs? Håller ni med mig? Någon som funderat på att dra igång ett event?

FLindgren
4 juli 2010 · 5 089 Inlägg

Dra igång något själv då kanske?

Vallåkra är väll typ sverigest största träff. räcker inte det?  Är nog inte fler träffar på andra delar utav sverige heller skulle jag tro.

\Lindgren
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
RichiB
4 juli 2010 · 1 866 Inlägg

jag har haft event o träffar hela 2009 men tyvärr så kostade det för mycket tid o pengar.... Men ett företag har ju bättre kontakter och ekonomi o större möjligheter än jag...
Vallåkra är grymt... men det handlar om 2 dagar av hela året...

M.Forsberg
4 juli 2010 · 31 Inlägg

För några år sedan,2004 för att vara exakt så hade "nån" fixat en 402m dragracekörning på vallåkras flygbana. med edps regler med tidtagning och allt..men det var den enda gången tyvär,sen blev det inget mer. Minns inte vilka det var som hade det men det gick ju då så varför inte igen.

www.Forsbergracing.se
9.57/250km@402m 1620kg
Audi S2 "forsbergracing" (1993)
piddemannen
4 juli 2010 · 33 Inlägg

Tomelilla motorfestival den 14 Augusti.
Alla är välkomna dit.
Prispengar i potten till utställarna.

Its not the fart that kills its the smell
apoteket00 trucken
4 juli 2010 · 563 Inlägg

vi har våra ljudtävlingar både onsdagar och lördagar, så har man inget bättre för sej en onsdag så åker man ju till oss.

member of team ljudbyggaren, O vaddå dansband e töntigt=)
JDMCRAZE
5 juli 2010 · 2 077 Inlägg

Sen har ju jag och Hoteyes Wangan Meet med smile
Första eventet vi hade så kom det ju 78 st bilar enligt räkning smile

Nu kommer vi ha ett event till som en säsongs avslutning smile
Bara för japanska bilar som ett Japmeet fast i Skåne smile

Wheel hoe and proud of it.
Rays/Work/SSR/HRE/BBS/Enkei - Stay legit and don't buy shit!
Skoda Octavia RS "Smurfen" (2007)
RichiB
5 juli 2010 · 1 866 Inlägg

Fina initiativ alla dessa ovan men fortfarande finns det massor med veckor under sommaren som det inte är några event. Känns som det är ca 3-5 veckor mellan varje event här nere i skåne! Hade varit nice med 1-2 veckor mellan eventen :-)
Hoppas även fler eprsoner/företag startar upp nya event! :-)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang