2723
Sök

Saab 900 2.0T "aero" UPDATE! 24/3 Dioder och fälgar!

Tangentbordsriddare
1 825 Inlägg
25 januari 2012
BlauMes skrev:
Michkijn skrev:
Kanon! smile nu kommer nästa projekt: Montera motorn på bästa sätt på stativet utan att det ser muppigt ut (ifall du skulle ha kvinnor i garaget)

Ja jo. Såg att bästa sättet att fästa den på är vid svänghjulet :-/ lite dumt.

Var samma för mig! Du får ta bort svänghjulet.

1 801 Inlägg
25 januari 2012
Trådstartare
Michkijn skrev:
BlauMes skrev:
Michkijn skrev:
Kanon! smile nu kommer nästa projekt: Montera motorn på bästa sätt på stativet utan att det ser muppigt ut (ifall du skulle ha kvinnor i garaget)

Ja jo. Och det är ju enkelt -.-'

Tangentbordsriddare
1 825 Inlägg
25 januari 2012
BlauMes skrev:
Michkijn skrev:
BlauMes skrev:

Ja jo. Och det är ju enkelt -.-'

Ja, den sitter väl med åtta bultar eller nått, sen äre klart.

1 801 Inlägg
25 januari 2012
Trådstartare
Liten update!

Precis kommit hem efter att ha köpt 4 dörrar till min! smile Rostfria dock är ena lite tillknycklad. Men alla är svarta!

Har också gjort en liten beställning från genuine saab!
- Balansaxel plugg.
- ARB 22.
- Lite olika lock i snyggare utförande! smile

Hmm, vet inte?
1 775 Inlägg
25 januari 2012
säg till om du behöver något i motor-väg smile har några motorer liggandes!

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.

1 801 Inlägg
25 januari 2012
Trådstartare
kwansa skrev:

Det ska jag komma ihåg! smile har inget jag kommer på just nu. Om du inte har nya lager liggandes som du vill bli av med? tongue

Hmm, vet inte?
1 775 Inlägg
25 januari 2012
BlauMes skrev:
kwansa skrev:

Det ska jag komma ihåg! smile har inget jag kommer på just nu. Om du inte har nya lager liggandes som du vill bli av med? tongue

tyvärr hmm Hade för några veckor sen, nu sitter den i en ihop satt motor =P

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.

German Engineering
9 083 Inlägg
25 januari 2012
BlauMes skrev:
Liten update!

Precis kommit hem efter att ha köpt 4 dörrar till min! smile Rostfria dock är ena lite tillknycklad. Men alla är svarta!

Har också gjort en liten beställning från genuine saab!
- Balansaxel plugg.
- ARB 22.
- Lite olika lock i snyggare utförande! smile

Härligt, grabben smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

Los geht's, Schumacher
1 510 Inlägg
26 januari 2012
Nyfiken hur du ska göra med antennen när du ska montera viggenvingen. Ska du fixa ny antenn, tex taket eller skipa det? Hur mycket kostade vingen?

Är nämligen själv lite sugen på att fixa.... smile

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE

1 801 Inlägg
26 januari 2012
Trådstartare
FordRSC skrev:
Nyfiken hur du ska göra med antennen när du ska montera viggenvingen. Ska du fixa ny antenn, tex taket eller skipa det? Hur mycket kostade vingen?

Tog bort hela antennen. Lyssnar aldrig på radio tongue Saab har en antennplugg i gummi som kostar 40 spänn tror jag det var.
Skulle ju vilja ha en takantenn. Får se om jag tar ner innertaket i min bil. Då kanske jag passar på att montera en takantenn. smile

Köpte den från realcar. Fick den för special pris wink

För er som inte vet vad en ARB 22 är så är det krängningshämmarstag som sitter baktill under bilen smile
Senast redigerat av BlauMes (26 januari 2012)

Los geht's, Schumacher
1 510 Inlägg
26 januari 2012
BlauMes skrev:
FordRSC skrev:

Tog bort hela antennen. Lyssnar aldrig på radio tongue Saab har en antennplugg i gummi som kostar 40 spänn tror jag det var.
Skulle ju vilja ha en takantenn. Får se om jag tar ner innertaket i min bil. Då kanske jag passar på att montera en takantenn. smile

För er som inte vet vad en ARB 22 är så är det krängningshämmarstag som sitter baktill under bilen smile

Jo lite kämpigt att fixa takantenn, om man vill lyssna på radio.

Lät lyxigt med spec pris. big_smile

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE

1 801 Inlägg
26 januari 2012
Trådstartare
FordRSC skrev:
BlauMes skrev:
FordRSC skrev:

Jo lite kämpigt att fixa takantenn, om man vill lyssna på radio.

Lät lyxigt med spec pris. big_smile

Haha det var nyinvigning och jag förhandlade lite :-P

Tattoo
26 januari 2012
exakt bakom svänghjulet i blocket. glöm inte ta bort svänghjulet först.

1 801 Inlägg
26 januari 2012
Trådstartare
Tattoo skrev:
exakt bakom svänghjulet i blocket. glöm inte ta bort svänghjulet först.

Det sitter så jävligt bara :-P Men med lite förlängare ska det väl gå!

155 Inlägg
27 januari 2012
Svänghjulet är lätt att ta bort. Lås med en skruvmejsel modell större mellan "transplåten" och svänghjulet. Där startmotorn sitter. Svänghjulet dras bara med 80 Nm men dock med locktite, dock är det låg skalle på skruvarna så se till att hylsan ligger emot ordentligt och att du inte drar snett. Har du otur så drar du skruvskallen rund.

1 801 Inlägg
28 januari 2012
Trådstartare
snaku skrev:
Svänghjulet är lätt att ta bort. Lås med en skruvmejsel modell större mellan "transplåten" och svänghjulet. Där startmotorn sitter. Svänghjulet dras bara med 80 Nm men dock med locktite, dock är det låg skalle på skruvarna så se till att hylsan ligger emot ordentligt och att du inte drar snett. Har du otur så drar du skruvskallen rund.

Mutterknackare gjorde susen! wink Tur att man har tryckluft!!!

Tangentbordsriddare
1 825 Inlägg
28 januari 2012
BlauMes skrev:
snaku skrev:

Tryckluft? Har jag missat att du fyllt år eller? tongue

1 801 Inlägg
28 januari 2012
Trådstartare
Michkijn skrev:
BlauMes skrev:
snaku skrev:

Tryckluft? Har jag missat att du fyllt år eller? tongue

Nu förstod jag inte riktigt... neutral

155 Inlägg
28 januari 2012
Mutterknack brukar oxå funka^^ Glöm för helvete inte gänglåsning sen när du drar svänghjulet. Både tätar och ser till att skruvarna inte skakar loss. Dras som sagt med 80 Nm. Jag hade köpt nya skruvar även fast de inte är dragna till sträckgränsen.

1 801 Inlägg
28 januari 2012
Trådstartare
snaku skrev:
Mutterknack brukar oxå funka^^ Glöm för helvete inte gänglåsning sen när du drar svänghjulet. Både tätar och ser till att skruvarna inte skakar loss. Dras som sagt med 80 Nm. Jag hade köpt nya skruvar även fast de inte är dragna till sträckgränsen.

Jo ska kolla runt lite och köpa mig en momentnyckel! Vad menar du med gänglåsning? Typ gängtejp?

Sök