1359
Sök

Vilken Evo skulle ni välja utav V, VI, VII, VIII?

360 Inlägg
5 augusti 2010
Trådstartare
#21
MrErlandsson skrev:
Beror helt på vad du ska ha den till
Bus = Evo 5 RS LHD eller Evo 6 TME
Bruks = Evo 8 eller Evo 9

Jag hade tänkt att ha den till både bruks och bus. Ev köra lite bana samt ta några repor på strippen.
Tme ligger lite för högt i pris. Men vad är skillnaden på "vanlig evo", rs och tme?

When people risk their lives, shouldn't it be for something very important?

7 281 Inlägg
5 augusti 2010
#22
Rs är bantad på det mesta, typ ac, elhissar osv.
TME vet jag dock inte.


Meister
6 763 Inlägg
5 augusti 2010
#23
Jag hade tagit 6:an. De testade den på typ fifth gear mot en nyare evo och 6:an var snabbare. Den var råare helt enkelt. Funkar absolut till vardags den med men är stråt vassare när det ska busas.


155 Inlägg
5 augusti 2010
#24
Kan meddela att jag är duktigt nöjd med min VIII, går hur bra som helst smile
Men en VI tycker jag ser råast ut (och givetvis lite billigare att inhandla än en VIII)

Lycka till med köpet, du kommer inte bli missnöjd!

Smaka fäste !!!

1 679 Inlägg
5 augusti 2010
#25
Evo VI Tme smile
Snyggaste evon smile


Japanese Engineering
690 Inlägg
5 augusti 2010
#26
Lancer Evolution 6 RS underbara bilar lätta att trimma beroende på kunskap hjälpte en kompis och vi kom lätt upp till 600hk utan stroker som många kör med.

"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti

353 Inlägg
5 augusti 2010
#27
inga svensksålda evo 8-9 om man ska trimma då dom har helbilsgodkänadet på sig!
sen fattar jag inte hur folk kan betala samma pengar för en högerstyrd på firma som man kan få en vänsterstyrd privat för! mkt enklare att sälja en vänter styrd med!


Hmm, vet inte?
1 775 Inlägg
5 augusti 2010
#28
Brains skrev:
Rs är bantad på det mesta, typ ac, elhissar osv.
TME vet jag dock inte.

och även ännu lägre drevad? neutral

hörru Fritz? har vi inte tillräckligt med evos här i stan? roll
Senast redigerat av kwansa (5 augusti 2010)

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.

74 Inlägg
5 augusti 2010
#29
En Evolution VI är enligt mig grymmast.

jag har haft/ kört alla evo modeller

men ska du använda bilen tillvardags är det enda valet EVO X mvh Kenny

Dream Came True .......... But will it Last.......

624 Inlägg
5 augusti 2010
#31
FLindgren skrev:
6 å 7 är grymmast tycker jag.

evo 6 ja..men 7´an??

who´s the man?

182 Inlägg
5 augusti 2010
#32
Skriver som dom andra,

Bus: 5a eller 6a
Brukis: 8a eller 9a

Du kommer inte att bli besviken vilken du än väljer smile

En kompis har en riktigt fin Evo 8a till salu nu, alpinestar325 heter han här på garaget!

3 113 Inlägg
5 augusti 2010
#33
racefan skrev:
evo 6 tme alla dagar i veckan:)

word! big_smile

Semper Fi

353 Inlägg
5 augusti 2010
#34
guwib skrev:
FLindgren skrev:
6 å 7 är grymmast tycker jag.

evo 6 ja..men 7´an??

7 finns med rs kaross med ac elhissar och recaro! och ratten på rätt sida!
kollas RSII såldes en del i tyskland! min är en sådan! 7 har 282 mot evo åttans 265


Meldem
4 137 Inlägg
5 augusti 2010
#35
speedfreak racing skrev:
Personligen 6an just pga det råa utseendet smile

Håller med, Alltid gillat 6an, och kommer alltid gilla! den är sjukt grym, har tom byggt ihop en modell av den, som står här hemma nånstans big_smile


RMR-Crew
478 Inlägg
5 augusti 2010
#36
Sjuan.

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
5 augusti 2010
#37
Eftersom inte fyran var med som jag personligen ser elakast ut så blir det femman. smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Rejsa ?
2 959 Inlägg
5 augusti 2010
#38
Hade en 9:a innan och vetifan om det är så go brukis....rätt stötig och rejsig överlag får jag nog säga men allt går ju.
9:an har väl största turbon orginal vilken är bra vid Steg 1 trimming som typ alla gör eller redna är gjort när du köper.
8:an och 9:an är väl de bästa bilarna om man ser till fel och barnsjukdommar.
AYC pumpen är det som är vanligt fel på dom.
Ska du åka med mycket pulver i maskinen så är nog 8:an att föredra då lådan på dom tål mer än på 9:an. (Som är 6 växlad)

6:an är väl råast kan jag hålla med om men 9:an är väl snyggast tongue

Hade jag köpt Evo idag hade jag nog iofs köpt en 10:a då dom är mycket mer bil innuti än tidigare modeller.
Senast redigerat av Busgrabb (5 augusti 2010)

Autotech

6 689 Inlägg
5 augusti 2010
#39
V och VI är snyggast imo

De/Dem

///R-Rated
523 Inlägg
5 augusti 2010
#40
Jag hade V, sjuk prestanda för att vara "original", tycker V &VI är snyggast (råast)

/// BMW M3 E92 - Projekt
/// M3 e46 projektbilder
If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blu n´white


Sök