Är en spridare alltid helt öppen?

Oscarpersson
10 augusti 2010 · 18 Inlägg

Jag har en snabb fråga angående spridare.
Jag vet att spridaren öppnas en viss tid för att spruta in rätt mängd bränsle, men står den alltid helt öppen då?

Kan man få en elektroniskt styrd spridare att stå halvöppen?

en fråga till, beter sig en spridare till mekanisk och elektronisk sprut på samma sätt?

tack på förhand

maattias
10 augusti 2010 · 354 Inlägg

Oscarpersson skrev:
Jag har en snabb fråga angående spridare.
Jag vet att spridaren öppnas en viss tid för att spruta in rätt mängd bränsle, men står den alltid helt öppen då?

Kan man få en elektroniskt styrd spridare att stå halvöppen?

en fråga till, beter sig en spridare till mekanisk och elektronisk sprut på samma sätt?

tack på förhand

Förstår inte riktit hur du menar nu.. Men spridaren öppnar ja HELT och stänger HELT, och ja, en elektronisk spridare kan du reglera hur länge den ska stå öppen. Att få en att halvöppna vet jag faktiskt inte, inte vad jag vet iaf! Men varför skulle man göra de?? Reglera snabbare öppningstid istället om du ska ha motorn att få mindre bränsle..


"en fråga till, beter sig en spridare till mekanisk och elektronisk sprut på samma sätt?"

Nepp!


EDIT: jaa, nu tror ja att ja fattar vad du tänkte.. Alltså du tänkte om bränslemängden regleras av hur mycket spridaren öppnar? Isåfall, Nej spridaren öppnar alltid helt. smile Det är öppningstiderna som regleras. Men om det GÅR att justera att den inte ska öppna helt vet jag inte, men det kommer nog att leda till att den börjar droppa mm. Justera öppningstiderna! smile


MVH. Mattias!

Senast redigerat av maattias (10 augusti 2010)

Bygger M20 turbo!
Ekonomin, drömmarnas största fiende!
Oscarpersson
10 augusti 2010 · 18 Inlägg

Okay tack! tongue joo jag vet hur det fungerar med öppet tider och att dem öppnar fullt då!
Men det var till ett annat projekt som inte har med bilar och göra och jag tänkte att en spridare kanske vore en lösning. Men som sagt tack för svaret!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang