Köpte igår ovan nämnda bil och har letat mig omkring på det stora, vilda nätet (dock bara svenska sidor, för min engelska är inte den bästa) och har förstått så mycket som att:
- Min bil är ingen bil man brukar trimma
&
- Min bil är ingen bil man köper för dess starka motoreffekt eller pigghet 0-100.
Hursomhelst, jag var i stort behov av ett stycke bil för långpendling till arbete som startar nu till hösten (dvs om två veckor) och kommer därför ha denna bil tills nästa sommar (då jag ska köpa något roligare... om ekomin tillåter dvs

) så jag undrar om Ni har något tips på vad jag kan göra för att förbättra effekten?
Vad jag skall göra: Chipptrimma. Och på så sätt få ökat vridmoment, motoreffekt och minska bränsleförbrukning enligt annonsen (himla trevligt med 10-15 extra HK!)
Sen står det bra still...
Och såklart, precis som alla andra som kommer hit, skriver sitt första inlägg om hur man skall få en snabbare bil, inte letat i tidigare trådar (men jag har sökt så gott jag kan, lovar!), så är mina meckkunskaper begränsade till att plocka upp plånboken ur bakfickan, dvs inga alls dessvärre, så jag måste ha tips på sådant jag kan få hjälp med & betala för...
Tack till er som orkade läsa igenom texten och ännu större tack till er som kanske kan ge mig några hjälpande ord längs vägen!