Alecci skrev:
Tror nog att de flesta tjejer gillar att spana in bilar, vare sig de egentligen har ett seriöst intresse av bilar eller inte. I alla fall verkar det så varje gång man tar bilen till stan eller stranden...
Man kanske däremot bör göra vissa skillnader mellan termer i diskussionen. Det är ju en sak att bara "gilla" bilar, en annan att vara "intresserad" och ytterligare en att vara "kunnig".
Jag själv till exempel (är dock kille väl att märka) älskar bilar och är också mycket intresserad, men kunskaperna är det sämre ställt med och slutligen ska man väl nämna att jag har tio tummar mitt i handen kombinerat med dåligt minne, så att meka är inte att tänka på för mig.
Kan på något sätt förstå lite vad C-line säger eftersom jag ofta märkt att folk verkar ha svårt att fatta att min bil är MIN bil trots att mina kunskaper om fordon är små. Ibland verkar det som om folk inte tycker man har rätt att äga en rolig bil om man inte kan en massa fordonsteori eller är bra på att meka.
Även vi (vare sig vi är killar eller tjejer) kan uppskatta bilar även om vi inte kan så mycket om tekniken eller mekandet bakom. Det finns även andra aspekter av bilvärlden och bilägandet, exempelvis design, ljudupplevelse, körglädje, kultur bland bilfolk som man kan uppskatta.
Lite OT kanske, men jag ska villigt erkänna att de reaktioner bilen väcker hos det motsatta könet spelar en viss roll för mig när jag köper bil, även om den egenskapen är långt ifrån dominerande. Att fånga tjejers intresse och kanske imponera på dem är inget man tröttnar på bara för att man kanske är stadgad (är lyckligt gift sen snart tre år), och om bilen kan hjälpa mig med det så ser jag det som ytterligare en av bilens fördelar.
Tro det eller ej, men anledningen till att jag kör en R34 GT-R är faktiskt i första hand för att jag gillar designen, att den sedan går lika bra som den ser ut att göra är bara en stor bonus.