Bytte till mig en Amazon -69 av en kompis. Planen är att göra iordning den och ha som bruksbil sen. Det är tänkt att det ska bli lite 80-talsstuk på den med bland annat slotmags, skyport, scoop å plyschinredning m.m.
Såhär såg ursprungsobjektet ut.
Bilen e väldigt rostig så jag satte igång direkt med rostlagningen. Måste bytas golv, balkar, trösklar å skärmkanter på båda sidor. Här syns även fälgarna som kommer sitta på den. Slotmags
Tröttnade efter ett tag på å svetsa rost så jag byggde mig en ny grill. Är gjord av sidolisterna.
Sen rensade jag bagageluckan.
Efter det så monterade jag en spoiler ifram. Köpte den i Ånnaboda för 40kr. Säljaren visste inte vad den var till med trodde att den kanske var till Opel Rekord. I vilket fall som hellst passade den på Amazonen efter att jag byggt om den lite.
Å med en spoiler ifram så kände jag att jag ville ha en ibak också så jag byggde mig denna i plåt.
Insänkta positionsljus ville jag ha också så det var bara å bygga hehe
Det senaste som jag gjort på bilen är att jag graverat ventilationsrutorna. Ska bli på sidorutorna ibak sen också. Så långt är det jag har kommit nu. Uppdatering kommer så fort det hänt något. Kommentera gärna nu!