Ang. lacka bromsok

DeadNation
5 september 2010 · 132 Inlägg

Hej!

har åkt på att byta bromsok så tänkte, varför inte lacka dom..

jag har 2 frågor.

1. Färg? funderade på vit.. kan vara rätt häftigt, alternativt gult eller blått. rött är uteslutet smile

2. kan jag ha vilken lack som helst på oken eller måste jag har mer "tålig" lack, som tex. fälglack eller värmebeständig?


tacksam för svar smile

/ Alex

xzit
5 september 2010 · 448 Inlägg

finns färg för just ditt ändamål
tex på stylit.se
eller realcar smile

Xzit
aakesson
5 september 2010 · 812 Inlägg

bara en tanke, är det så smart med vita bromsok med tanke på att dom kommer att bli gråa efter ett tag av bromsdammet

DeadNation
5 september 2010 · 132 Inlägg

Jo det är sant, men om man tvättar ofta så :p annars funderade jag på guld...

DeadNation
5 september 2010 · 132 Inlägg

jo jag kollade på biltema och det blir nog att jag köper med det hem imorgon smile

men då är fortfarande problemet... vilken färg...? :p

Emil16
5 september 2010 · 154 Inlägg

hej jag ser att ni är aktiva på denna sidan jag har nyss skafatt ett eget användar konto på garaget men kan inte förstå hur jag ska göra egna inlägg i forumet tongue

Föresten vi lackerade broms oken på våran 945 med vanlig spray färg och gör man det varje gång man byter däck så kommer det att hålla sig fint hör aver tongue

Volvo 940 Jag rullar
DeadNation
5 september 2010 · 132 Inlägg

du menar du hur ska skapa en egen tråd?

okey wink men tror inte jag känner för att lacka dom varje gång utan tar hellre bromsoksfärg smile




Okey jo gult vore faktiskt nice wink får se hur det blir!


Ändrat pga. svar.

Senast redigerat av DeadNation (5 september 2010)

Emil16
5 september 2010 · 154 Inlägg

ja så kanske det heter om du skulle vilja guida mig till detta är jag väldigt tacksam tongue

Volvo 940 Jag rullar
Pim_Pim
5 september 2010 ·

Hammarlack använde jag, har hållt sig riktigt bra hittills tongue

DeadNation
5 september 2010 · 132 Inlägg

Emil16 skrev:
ja så kanske det heter om du skulle vilja guida mig till detta är jag väldigt tacksam tongue

först måste du ju gå in på forum och sen välja vad ärendet gäller smile sen står det uppe till höger "skapa tråd"
och där ställer du din frågar och får förhoppningsvis svar wink

Bonne_MazdaSpeed MazdaSpeed.se
6 september 2010 · 174 Inlägg

DeadNation skrev:
Hej!

har åkt på att byta bromsok så tänkte, varför inte lacka dom..

jag har 2 frågor.

1. Färg? funderade på vit.. kan vara rätt häftigt, alternativt gult eller blått. rött är uteslutet smile

2. kan jag ha vilken lack som helst på oken eller måste jag har mer "tålig" lack, som tex. fälglack eller värmebeständig?


tacksam för svar smile

/ Alex

Ja kör med vita ok på min, riktigt snyggt är de dock lite jävligt att hålla rent mot att ha röda eller liknande, men smile

DenDenONE
6 september 2010 · 33 Inlägg

Pensla skiten... de blir heltklart bäst tro det eller ej tongue Köp ngn tålig lack på ÖB de blir bra

DenDenONE
Bmw E34
Velocitas by proxy
6 september 2010 · 167 Inlägg

Målade mina med vanlig högblank lackfärg och grundade med CRC Zink primer. Gått tre
år och ser fortfarande bra ut.
Jag tycker silver eller svart är bäst. Silver ser inte så sunkigt ut även om det ligger
lite bromsdamm på.
På svart syns det knappt alls.

Dura lex, sed lex
Volvo S60 2.5T "Limited Sports Edition" (2004)
Osse
6 september 2010 · 132 Inlägg

Finns ju också alternativet att lacka bromsoken i samma kulör som bilen har.   Gjorde detta på min förra 9-3a , (cosmic Blue)  blev riktigt läckert o det var vanlig billack jag använde och sen 3 lager klarlack över.

Efter 1500mil på vägarna så såg dom fortfarande ut som dom gjorde dagen jag lacka dom . 

Och var bara o spola av så var dom skinande rena igen så var lätt att underhålla dom från bromsdamm

//osse

SpeedFreakZ Sweden
www.osse.cc
Skoda Kodiaq Style 2,0 TSI "Skodiaq" (2018)
Skoda Citigo E iV "Nezzy" (2020)
K_Lindell
7 september 2010 · 104 Inlägg

jag körde med röd 2 komponents färg "Folitatecs" hette den som man penslar på. funkar riktigt bra

jacker90 jacker
8 september 2010 · 353 Inlägg

jag har ett par blå målade broms ok på min 850 målade dom 2 gånger med broms ok färg från biltema
(jag tror inte jag slipade ner något innan eller så bara penslade på tongue

Mitt projekt, kolla in och kommentera http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 0#p3107330 Volvo 850 T5
Volvo 850 (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang