japp det är sålt! ska fixa pinnbultar och lite små skti i veckan och sen montera subframe och turbo är det tänkt! även bygga om om kylaren lite!
igår plockades turbon ned för en lite koll, allt såg ju hyffsat ut! gjorde också en lite "oseriös" flow preppning på wg porten med. biltema dremel ftw! haha
bilder på det kommer.
EDIT: tråget kommer med all säkerhet på måndag, och till 90% fixat motorlyft så någon helg framöver blir det monterat! ska stå i tinnerbad 24H först
Är inte det andra gången du ångrar dig med valet av snurra, varför?
nej första gången! fick någon t3/t4 sjuka! men är ju o andra sidan första bilen så får fan räcka med 380hk+
skälet till att jag vill byta agg är fär detta är ABSOLUT inte bolt-on! allt måste ändras & byggas om! ... men får göra det istället!
Hade du inte en gt30 först och sen denna gt28.an och nu ska du ha t3/t4? xD
380hk är i sig jävligt mycket för en första bil..
nej hade en vanlig T25 innan haha, köpte sedan denna funderade på en t3/t4 kopia på gtbb30 ja... men ändå. kommer iof bruka lådorna ganska snabbt ivarjefall.
19t hänger med bra för den effekt du ska ha.. bra respons och slit tålighet med..
jodå, spoolar bra med dock ungefär samma turbo som jag har, bara att min är helkullagrad och en aning större spool up en är också bra då jag har lilla avgashuset!
ser ingen nytta med att byta ut mitt mot ett 19T då dom presterar ungefär lika! gt30 är väl något isåfall!
19t hänger med bra för den effekt du ska ha.. bra respons och slit tålighet med..
jodå, spoolar bra med dock ungefär samma turbo som jag har, bara att min är helkullagrad och en aning större spool up en är också bra då jag har lilla avgashuset!
ser ingen nytta med att byta ut mitt mot ett 19T då dom presterar ungefär lika! gt30 är väl något isåfall!
Totalt onödigt för dig när du ska ha 380hk dock. Jag bygger ju för 500hk nu vilket är enda anledningen till att jag bytt till gt30 hade jag nöjt mig med 380-400 hade jag kört på 19T och bytt till 750 eller 850cc spridare.
19t hänger med bra för den effekt du ska ha.. bra respons och slit tålighet med..
jodå, spoolar bra med dock ungefär samma turbo som jag har, bara att min är helkullagrad och en aning större spool up en är också bra då jag har lilla avgashuset!
ser ingen nytta med att byta ut mitt mot ett 19T då dom presterar ungefär lika! gt30 är väl något isåfall!
Totalt onödigt för dig när du ska ha 380hk dock. Jag bygger ju för 500hk nu vilket är enda anledningen till att jag bytt till gt30 hade jag nöjt mig med 380-400 hade jag kört på 19T och bytt till 750 eller 850cc spridare.
370-390hk är iallafall inga problem för 19t
hehe, om jag hade köpt ny snurra ( säg storlek med gtbb30 ) så hade målet varit 450hk nöjer mig med minst 350hk++ som det är nu. skulle vart kul och bromsa rätt sida av 400 sträcket dock! får isåfall bli senare i vår, med större spridare @ E85.
19T har ju som dom flesta sett, bromsat över 400hk+ på saabs 2,3 ( 2,0!!!!) liters maskiner! ( 435 hk 2,3 407 hk 2,0 )
här var det dött.......händer inte så mycket just nu, men har lov om nästa vecka så då ska det la bli lite garage-tid!
det som skall göras är:
sätta på subframe batterihylla et.c fjäderben och fixa till hjulhuset ev plocka på turbon
efter att det är klart så ska tråget bytas sen blir det inmätning på downpipe, det som fattas utöver detta är racekatt och 275L/H pump även nytt hjullager då det förra ramla isär! även Bumpe @ gorg, ska flasha en box åt mig med är det tänkt!