CarpeDiem skrev:
Rock-Star skrev:
CarpeDiem skrev:
Hehe, roligare med fyrhjulsdrift
Mvh
Hur menar du? Har du driftat med 4-hjulsdrift och även med bakhjulsdrift? Kan du då förklara för mig vad som gör att 4-hjulsdrift är roligare än bakhjulsdrift för jag har ingen aning och jag har heller inte haft den lyxen att drift runt med 4-hjulsdrift. (givetvis önskar jag att svaret kommer från dig och ingen annan)
Jag har testat att sladda med bakhjulsdrift förra vintern och det var inte lätt, överstyr väldigt mkt. En RWD-bil går ju fint att leka med både på sommar som vinter. Men svår att hämta hem om man åker för mycket överstyr. Men kör man 4WD och har lite pulver då kan man få mkt skoj, särskilt på vintern. Underbart att ligga på tvären i långa kurvor och bara styra dit du vill och ge på. I vintras så arrangerades race på 100,5 meter, tävlingen heter Vinterbilscup om du har hört talas om det. Då var det följande regler:
Inte nyare bil än 1996
Ej fyrhjulsdriftMåste vara en vinterbil
Gatlagliga däck
MAX en BÄLTAD passagerare
Hur kommer det sig att man inte får ha 4WD och det är endast 2WD som gäller under tävlingen? Om du kan ta reda på svaret bjuder jag på en kopp kaffe.
Hoppas att du är nöjd med mitt svar

Mvh
Vinterbilscupen är i detta fall
helt oväsentlig och vad för regler de har där = HELT OINTRESSANT i detta sammanhang, Nej jag har inte hört talats om vinterbilsupen och i detta fall var
inte heller vinterbilscupen uppe på tapeten någonstans i konversationen.
Vad för regler de har är WHATEVER då detta INTE är vinterbilscupen.
Vem har sagt att drift nights är en tävling?
vad jag kan se så har inte detta nämnts någonstans.Vem har sagt att man inte får ha 4wd ?
vad jag kan se så har INTE HELLER detta nämnts någonstans.men i allt ditt svamlande så kan jag endast utläsa en enda rad där du lägger fram
ett argument för 4WD.. om det nu stämmer....
att bilen inte går i överstyr med 4WD jämfört med 2WD ?
och om du läser min kommentar så ser du att jag inte sagt att FWD och 4WD är ovälkomna.
Vart har du läst att 4WD är ovälkomna ?
som min vän dobrow brukar säga: "allt hänger på föraren, det är föraren som gör bilen och inte bilen som gör föraren"...
han kör framhjulsdrift , och av att döma på hans ansiktsuttryck så har han SJUKT KUL när han sitter bakom ratten och drar kryckan, bränner gummi etc... mao, han har nog roligare än jag som har RWD.