Trim av bil med Elektronisk förgasare

HypoThermostatic
12 januari 2011 · 28 Inlägg

AndreasPlars skrev:
Om man moddar både tändning optimalt för 95okt och fetar på precis så mycket som är verkligen optimalt för effekten så kanske att man kan nå 5 hästar extra. Det är 6,7% mer än original!  En stor höjning, speciellt på en så så enkelt uppbyggd motor.

Utan tvekan hade jag bytt sprut till ett med separata spridare och välflödande insug.
Ihop med extraktor och "chip" så kommer du märka skillnad.

M.V.H.

okej, du menar att man optimerar chip tändning å allt för 95 åså kör man på 98? lr har jag totalt missförstått? smile

"Rost är jättebra på ett ställe . . . . . . Frukostbordet"
Hypo out...
Mercedes C 180 T "Tafzen" (1997)
Toyota Yaris 1.33 "Lillskrutten" (2010)
grindborg2
12 januari 2011 · 87 Inlägg

HypoThermostatic skrev:

AndreasPlars skrev:
Om man moddar både tändning optimalt för 95okt och fetar på precis så mycket som är verkligen optimalt för effekten så kanske att man kan nå 5 hästar extra. Det är 6,7% mer än original!  En stor höjning, speciellt på en så så enkelt uppbyggd motor.

Utan tvekan hade jag bytt sprut till ett med separata spridare och välflödande insug.
Ihop med extraktor och "chip" så kommer du märka skillnad.

M.V.H.

okej, du menar att man optimerar chip tändning å allt för 95 åså kör man på 98? lr har jag totalt missförstått? smile

han menar nog 95okt annars hade han sagt 98 smile

Ibanezman Skåning
12 januari 2011 · 739 Inlägg

HypoThermostatic skrev:

Ibanezman skrev:
Om det ändå ska trimmas så är det kanske inte den mest lämpliga bilen att trimma?
Sen är frågan om man ens känner någon direkt skillnad efter "modifieringen".
Jag har kompisar som har "chippat" sina bilar, och jag skulle vilja säga att de
går precis exakt likadant som innan chippningen.

I know, men jag tycker om väldigt väldigt mycket om denna bil och vill bara piffa upp den lite så man törs köra på lite mer trafikerade vägar smile
effekten före å efter, blir de ingen märkbra skillnad i lite högre farter så kommer jag fortsätta pilla lite i motorn smile
vet dock att man vänjer sej väldigt fort vid effekt förändringen så den kommer kännas som förut  nån månad efter smile

ska klocka hur den går å videodokumentera före å efter wink
så man har bevisen framför sej

Hade jag varit dig så hade jag slaktat en turboutrustad VAG-bil på lokala självplocken,
och sedan gjort en turbokonvertering av din bil.
Då känns det skillnad i effekten smile

"Dem är aldrig för sent att förvärra ett redan dåligt beslut."
HypoThermostatic
12 januari 2011 · 28 Inlägg

grindborg2 skrev:

HypoThermostatic skrev:

AndreasPlars skrev:
Om man moddar både tändning optimalt för 95okt och fetar på precis så mycket som är verkligen optimalt för effekten så kanske att man kan nå 5 hästar extra. Det är 6,7% mer än original!  En stor höjning, speciellt på en så så enkelt uppbyggd motor.

Utan tvekan hade jag bytt sprut till ett med separata spridare och välflödande insug.
Ihop med extraktor och "chip" så kommer du märka skillnad.

M.V.H.

okej, du menar att man optimerar chip tändning å allt för 95 åså kör man på 98? lr har jag totalt missförstått? smile

han menar nog 95okt annars hade han sagt 98 smile

okej tongue jag var extremt trött när jag svara ^^ brukar bli lätt trög då

"Rost är jättebra på ett ställe . . . . . . Frukostbordet"
Hypo out...
Mercedes C 180 T "Tafzen" (1997)
Toyota Yaris 1.33 "Lillskrutten" (2010)
HypoThermostatic
12 januari 2011 · 28 Inlägg

Ibanezman skrev:

HypoThermostatic skrev:

Ibanezman skrev:
Om det ändå ska trimmas så är det kanske inte den mest lämpliga bilen att trimma?
Sen är frågan om man ens känner någon direkt skillnad efter "modifieringen".
Jag har kompisar som har "chippat" sina bilar, och jag skulle vilja säga att de
går precis exakt likadant som innan chippningen.

I know, men jag tycker om väldigt väldigt mycket om denna bil och vill bara piffa upp den lite så man törs köra på lite mer trafikerade vägar smile
effekten före å efter, blir de ingen märkbra skillnad i lite högre farter så kommer jag fortsätta pilla lite i motorn smile
vet dock att man vänjer sej väldigt fort vid effekt förändringen så den kommer kännas som förut  nån månad efter smile

ska klocka hur den går å videodokumentera före å efter wink
så man har bevisen framför sej

Hade jag varit dig så hade jag slaktat en turboutrustad VAG-bil på lokala självplocken,
och sedan gjort en turbokonvertering av din bil.
Då känns det skillnad i effekten smile

De kan jag tänka mej, men vill inte pilla riktigt så mycket för effektens skull tongue

"Rost är jättebra på ett ställe . . . . . . Frukostbordet"
Hypo out...
Toyota Yaris 1.33 "Lillskrutten" (2010)
Mercedes C 180 T "Tafzen" (1997)
Ibanezman Skåning
12 januari 2011 · 739 Inlägg

HypoThermostatic skrev:

Ibanezman skrev:

HypoThermostatic skrev:

I know, men jag tycker om väldigt väldigt mycket om denna bil och vill bara piffa upp den lite så man törs köra på lite mer trafikerade vägar smile
effekten före å efter, blir de ingen märkbra skillnad i lite högre farter så kommer jag fortsätta pilla lite i motorn smile
vet dock att man vänjer sej väldigt fort vid effekt förändringen så den kommer kännas som förut  nån månad efter smile

ska klocka hur den går å videodokumentera före å efter wink
så man har bevisen framför sej

Hade jag varit dig så hade jag slaktat en turboutrustad VAG-bil på lokala självplocken,
och sedan gjort en turbokonvertering av din bil.
Då känns det skillnad i effekten smile

De kan jag tänka mej, men vill inte pilla riktigt så mycket för effektens skull tongue

Det fixar du lätt själv cool

"Dem är aldrig för sent att förvärra ett redan dåligt beslut."
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang