Har precis köpt en Nissan 200sx s13 och bilen är redan utrustad med dumpventil men det är en atmosfärisk, (öppen). Tänkte montera en återcirkulerande istället och har kollat runt lite... Hittade då 2st återcirkulerande dumpar på speedparts.se. Undrar bara om någon vet hur många bar dessa dumpventiler är anpassade för och om det kan fungera, (bilen laddar ca 1-1,1 bar).
Fungerar utan problem till det där. Annars brukar folk ta en Evo 6? dump istället, tror att den ligger på 35mm istället för 25. Ska tydligen tåla lite till som jag har förstått det.
Har inte haft bilen så länge men jag tycker att den går lite ojämnt, mest på låga varv... Har även läst att lmm:en blir lurad när luften dumpas rakt ut. Så jag vill helst köra med återcirkulerande.
Tack för snabba svar! Då blir det till att beställa en Saab dump. Tror ni att det är någon större skillnad på den billigare och dyrare varianten? Den ena kostar 189kr och den andra 390kr.