Frågor till folk som handlat på "Ridetech" nyligen

Erick
9 oktober 2010 · 4 767 Inlägg

Jeepjensa skrev:
Då finns det en risk att du får betala skatt å momsen  på sakerna !!
Så spar kvitorna om det står att du har betalt moms å skatt

F-Skatt är ju momsen på utfört arbete. Säljer dom bara varor och inte tjänster behövs inte F-skatt.

http://sv.wikipedia.org/wiki/F-skatt

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård
hangman
12 oktober 2010 · 2 174 Inlägg

aydeen skrev:
Så, vågar man beställa från ridetech nu eller inte? någon som har beställt på senare tid?
Hade tänkt köpa deras laddtryck samt volt mätare från ultimate black line serie mm...

dom är världens skit tyvär 90% av alla mätare visar fel.

aydeen
12 oktober 2010 · 175 Inlägg

hangman skrev:

aydeen skrev:
Så, vågar man beställa från ridetech nu eller inte? någon som har beställt på senare tid?
Hade tänkt köpa deras laddtryck samt volt mätare från ultimate black line serie mm...

dom är världens skit tyvär 90% av alla mätare visar fel.

Då får jag hoppas att mina mätare är dom bland dom 10% som visar rätt. Med tanke på priserna så förväntar jag mig ingen super kvalitet heller. menmen, vi får se.

DalleRacing
12 oktober 2010 · 1 738 Inlägg

Bor 2 mil från ridetech o har själv handlat sett grejerna därifrån! rekomenderas att köpa stolar, tryckrör slangar

Har inte provat deras agregat o fuelcell men skulle hålla mig borta från det! angående mätarna så skulle jag ens inte fundera på att köpa dom, skitmärke som sagt och varför chansa på ungefärliga värden när det skilljer kanske 100kr ill en vettig! lysen intercooler m.m fullt dugligt kör på det själv!

Tyvärr så har dom stängt ner för allmänheten o förhandlar nu enbart med företag och är endast leverantörer!

MVH

Volvo 940 16v Turbo "Angry Betty" (1993)
S40_POWER
12 oktober 2010 · 52 Inlägg

940RDALLE skrev:
Tyvärr så har dom stängt ner för allmänheten o förhandlar nu enbart med företag och är endast leverantörer!

MVH

Stämmer inte nu men dom dribblar lite fram och tillbaka

DalleRacing
12 oktober 2010 · 1 738 Inlägg

S40_POWER skrev:

940RDALLE skrev:
Tyvärr så har dom stängt ner för allmänheten o förhandlar nu enbart med företag och är endast leverantörer!

MVH

Stämmer inte nu men dom dribblar lite fram och tillbaka

Okej, kan stämma! men jag snackade lite med ägaren under elmia 2010 och då var det sista utförsäljningen dom hade för allmänheten! Dom har så många företag som köper av dom så han sa att efter nån månad så skulle dom gå över helt på företags leveranser

MVH

Volvo 940 16v Turbo "Angry Betty" (1993)
Frallam
12 oktober 2010 · 229 Inlägg

Mätarna jag köpte funkar bra och visar rätt (ultimate mätarna)

hangman
12 oktober 2010 · 2 174 Inlägg

940RDALLE skrev:

S40_POWER skrev:

940RDALLE skrev:
Tyvärr så har dom stängt ner för allmänheten o förhandlar nu enbart med företag och är endast leverantörer!

MVH

Stämmer inte nu men dom dribblar lite fram och tillbaka

Okej, kan stämma! men jag snackade lite med ägaren under elmia 2010 och då var det sista utförsäljningen dom hade för allmänheten! Dom har så många företag som köper av dom så han sa att efter nån månad så skulle dom gå över helt på företags leveranser

MVH

rent skitsnack killen kommer hamna bakom lås och bom inom snar framtid därför han lägger ner kundverksamheten, köp grejer bli besvikna är mitt råd för är något pajj eller något lär du aldrig få en krona, det är runt hörnet garanti på allt och piss kvalité jag har en nära vän som jobba där ett bra tag och billigt är INTE bra kan jag bara säga...

rybbe
12 oktober 2010 · 614 Inlägg

Hmm känns som det är väldigt mycket olika åsikter härbig_smile

Det e ju i för sig bra men det gör det väldigt svårt att bestämma sig ifall man skulle våga handla något av dom.. om det nu överhuvudtaget går?

Lite stoft från Tingeling och vi svävar iväg, Välkommen åter till våran skruvade värld
masjävel Stegingenjör o najningsintendent samt trätekniker
12 oktober 2010 · 15 Inlägg

blev blåst på pengarna och grejer då jag skulle byta ut en mätare o en BTR fanns inga grejjor i lager och skulle därmed få pengarna utbetalade till mig, men det dök aldrig upp en krona.

SÅ MITT RÅD HANDLA ALDRIG HOS DOM

Skoda Fabia RS 2011
Mazda 626 Coupe -88
Mazda 626 Coupe SDX -82
peegee Forummoderator
12 oktober 2010 · 2 924 Inlägg

masjävel skrev:
blev blåst på pengarna och grejer då jag skulle byta ut en mätare o en BTR fanns inga grejjor i lager och skulle därmed få pengarna utbetalade till mig, men det dök aldrig upp en krona.

SÅ MITT RÅD HANDLA ALDRIG HOS DOM

När i tiden skedde detta?

Jag förmodar du drev vidare detta med Konsumentverket?

~ Life is short, have FUN! ~
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
rybbe
12 oktober 2010 · 614 Inlägg

masjävel skrev:
blev blåst på pengarna och grejer då jag skulle byta ut en mätare o en BTR fanns inga grejjor i lager och skulle därmed få pengarna utbetalade till mig, men det dök aldrig upp en krona.

SÅ MITT RÅD HANDLA ALDRIG HOS DOM

Okey a det är ju inget bra tecken nej! var detta längesen eller?

Lite stoft från Tingeling och vi svävar iväg, Välkommen åter till våran skruvade värld
S40_POWER
12 oktober 2010 · 52 Inlägg

hangman skrev:

940RDALLE skrev:

S40_POWER skrev:

Stämmer inte nu men dom dribblar lite fram och tillbaka

Okej, kan stämma! men jag snackade lite med ägaren under elmia 2010 och då var det sista utförsäljningen dom hade för allmänheten! Dom har så många företag som köper av dom så han sa att efter nån månad så skulle dom gå över helt på företags leveranser

MVH

rent skitsnack killen kommer hamna bakom lås och bom inom snar framtid därför han lägger ner kundverksamheten, köp grejer bli besvikna är mitt råd för är något pajj eller något lär du aldrig få en krona, det är runt hörnet garanti på allt och piss kvalité jag har en nära vän som jobba där ett bra tag och billigt är INTE bra kan jag bara säga...

okey, handlade där i förra veckan och bytte en btr och fick tillbaka både frakten jag betalade och en annan btr. Jag har köpt innan av dem och har faktiskt inte haft något problem med några produkter mer än att det har funnits kvar lite slagg från gjutningen men de har man ju kunnat ta bort med en kniv.

masjävel Stegingenjör o najningsintendent samt trätekniker
13 oktober 2010 · 15 Inlägg

peegee skrev:

masjävel skrev:
blev blåst på pengarna och grejer då jag skulle byta ut en mätare o en BTR fanns inga grejjor i lager och skulle därmed få pengarna utbetalade till mig, men det dök aldrig upp en krona.

SÅ MITT RÅD HANDLA ALDRIG HOS DOM

När i tiden skedde detta?

Jag förmodar du drev vidare detta med Konsumentverket?

det var för lite pengar för att driva det vidare, det var ca 1,5 år sedan

Skoda Fabia RS 2011
Mazda 626 Coupe -88
Mazda 626 Coupe SDX -82
peegee Forummoderator
13 oktober 2010 · 2 924 Inlägg

masjävel skrev:

peegee skrev:

masjävel skrev:
blev blåst på pengarna och grejer då jag skulle byta ut en mätare o en BTR fanns inga grejjor i lager och skulle därmed få pengarna utbetalade till mig, men det dök aldrig upp en krona.

SÅ MITT RÅD HANDLA ALDRIG HOS DOM

När i tiden skedde detta?

Jag förmodar du drev vidare detta med Konsumentverket?

det var för lite pengar för att driva det vidare, det var ca 1,5 år sedan

Då ber jag dig läsa rubriken i denna tråd...
Ditt inlägg/händelse hör inte hemma i denna tråd och kan ju förbises för 1,5 år sedan är inte nyligen!

~ Life is short, have FUN! ~
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
S13Rasmus TEAM PONY DRIFT
13 oktober 2010 · 225 Inlägg

Har precis fått hem en leverans från dem och är nästan bara positiv! Betalat med visa-kort, fick hem det på 3 dagar utan problem och allt verkar vara bra förutom en pysventil som förmodligen varit defekt från fabrik ( klickar inte mellan sina lägen)

Tvivlar inte en skund på dem och fick även svar via mejl ang en produktfråga.

Nissan Silvia S14.5 "Team Pony Drift" (1996)
masjävel Stegingenjör o najningsintendent samt trätekniker
13 oktober 2010 · 15 Inlägg

peegee skrev:

masjävel skrev:

peegee skrev:

När i tiden skedde detta?

Jag förmodar du drev vidare detta med Konsumentverket?

det var för lite pengar för att driva det vidare, det var ca 1,5 år sedan

Då ber jag dig läsa rubriken i denna tråd...
Ditt inlägg/händelse hör inte hemma i denna tråd och kan ju förbises för 1,5 år sedan är inte nyligen!

Sorry då, tror det iaf är samma företag vi pratar om. så information än nog lika relevant oavsett viket år den är daterad, med tanke på att jag har nyhetsbrev från dom i mejlen som det står stup i ett att "Nu stänger vi våran autlet för privatpersoner" och så har det sett ut de senaste åren. Jag tycker då definitivt inte det verkar var ett seriöst företag.

Skoda Fabia RS 2011
Mazda 626 Coupe -88
Mazda 626 Coupe SDX -82
rybbe
13 oktober 2010 · 614 Inlägg

Rasmus_94 skrev:
Har precis fått hem en leverans från dem och är nästan bara positiv! Betalat med visa-kort, fick hem det på 3 dagar utan problem och allt verkar vara bra förutom en pysventil som förmodligen varit defekt från fabrik ( klickar inte mellan sina lägen)

Tvivlar inte en skund på dem och fick även svar via mejl ang en produktfråga.

Okey okey det låter ju positivt ifall.. kanske skulle våga beställa ändå dåbig_smile

Lite stoft från Tingeling och vi svävar iväg, Välkommen åter till våran skruvade värld
peegee Forummoderator
14 oktober 2010 · 2 924 Inlägg

masjävel skrev:

peegee skrev:

masjävel skrev:
det var för lite pengar för att driva det vidare, det var ca 1,5 år sedan

Då ber jag dig läsa rubriken i denna tråd...
Ditt inlägg/händelse hör inte hemma i denna tråd och kan ju förbises för 1,5 år sedan är inte nyligen!

Sorry då, tror det iaf är samma företag vi pratar om. så information än nog lika relevant oavsett viket år den är daterad, med tanke på att jag har nyhetsbrev från dom i mejlen som det står stup i ett att "Nu stänger vi våran autlet för privatpersoner" och så har det sett ut de senaste åren. Jag tycker då definitivt inte det verkar var ett seriöst företag.

Det har skett förrändringar i ägare, organistation osv för Ridetech på senare tid och det är konskekvenserna av dessa som denna tråd är skapad för att försöka fånga upp.
Läs första inlägget.
Det du pratar om är det som pratats om i mängder av äldre trådar men det är historia nu (förhoppningsvis)... men om de nu skärpt till sig och styrt upp handeln så är det ju deras olycka att de även inte bytt namn eftersom namnet Ridetech besitter stämplar och rykten utifrån det som bl.a du påpekar roll

~ Life is short, have FUN! ~
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
rybbe
14 oktober 2010 · 614 Inlägg

peegee skrev:

masjävel skrev:

peegee skrev:

Då ber jag dig läsa rubriken i denna tråd...
Ditt inlägg/händelse hör inte hemma i denna tråd och kan ju förbises för 1,5 år sedan är inte nyligen!

Sorry då, tror det iaf är samma företag vi pratar om. så information än nog lika relevant oavsett viket år den är daterad, med tanke på att jag har nyhetsbrev från dom i mejlen som det står stup i ett att "Nu stänger vi våran autlet för privatpersoner" och så har det sett ut de senaste åren. Jag tycker då definitivt inte det verkar var ett seriöst företag.

Det har skett förrändringar i ägare, organistation osv för Ridetech på senare tid och det är konskekvenserna av dessa som denna tråd är skapad för att försöka fånga upp.
Läs första inlägget.
Det du pratar om är det som pratats om i mängder av äldre trådar men det är historia nu (förhoppningsvis)... men om de nu skärpt till sig och styrt upp handeln så är det ju deras olycka att de även inte bytt namn eftersom namnet Ridetech besitter stämplar och rykten utifrån det som bl.a du påpekar roll

Precis som du säger så kan det ju vara så att dom faktist har skärpt till sig ordentligt men dock inte varit smarta nog att byte namn. Och då hänger ju det gamla ryktet kvar även ifall det nu skulle vara så att företaget i sig har kanske blivit riktigt bra.

Vissa här i tråden säger ju att dom är nöjda, leveranser har gått fort och så vidare. så det är ju positivt!

Det som dock oroar mig lite är att vissa här i tråden och även vad jag läst på andra ställen skriver att dom fått hem trasiga produkter. 
Visst visseligen kan det ju vara otur bara. men när flera personer skriver det så börjar ju ifall jag undra lite ifall det är rena "made in taiwan skiten" som säljer.

Även ifall det kanske inte handlar om några jättekostnader så vill jag ju ha produkter som fungerar och inte är någon skit. sen finns det ju ett talesett som säger att du får vad du betalar för. och det är klart köper du tex en turbomätare för 300 kr så kanske det inte är utav världens bästa märke men jag som köpare kräver ju dock fortfarande att grejerna ska fungera när jag får dom nya!.

Och det oroar mig lite att många som sagt verkar fått hem produkter som redan från start är sönder.

Lite stoft från Tingeling och vi svävar iväg, Välkommen åter till våran skruvade värld
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang