2216
Sök

Frågor till folk som handlat på "Ridetech" nyligen

2 174 Inlägg
14 oktober 2010
peegee skrev:
masjävel skrev:
peegee skrev:

Då ber jag dig läsa rubriken i denna tråd...
Ditt inlägg/händelse hör inte hemma i denna tråd och kan ju förbises för 1,5 år sedan är inte nyligen!

Sorry då, tror det iaf är samma företag vi pratar om. så information än nog lika relevant oavsett viket år den är daterad, med tanke på att jag har nyhetsbrev från dom i mejlen som det står stup i ett att "Nu stänger vi våran autlet för privatpersoner" och så har det sett ut de senaste åren. Jag tycker då definitivt inte det verkar var ett seriöst företag.

Det har skett förrändringar i ägare, organistation osv för Ridetech på senare tid och det är konskekvenserna av dessa som denna tråd är skapad för att försöka fånga upp.
Läs första inlägget.
Det du pratar om är det som pratats om i mängder av äldre trådar men det är historia nu (förhoppningsvis)... men om de nu skärpt till sig och styrt upp handeln så är det ju deras olycka att de även inte bytt namn eftersom namnet Ridetech besitter stämplar och rykten utifrån det som bl.a du påpekar roll

Du som moderator vill jag nu veta hur du vet denna info, med tanke på att jag jobbat där och känner idioten som äger det och lurar tusentals människor varje år, delvis därför ja sluta där, och säljer billigt skräp går inte reklamera om man provat produkten bla bla, finns många hundra anmälningar mot ägaren, som är samma som startade det, han är inte seriösare idag, ni är bara några som haft tur med era saker, om dom pajjar lycka till det är inte många % att ni får nya eller pengarna tillbaka.

52 Inlägg
14 oktober 2010
hangman skrev:
peegee skrev:
masjävel skrev:

Sorry då, tror det iaf är samma företag vi pratar om. så information än nog lika relevant oavsett viket år den är daterad, med tanke på att jag har nyhetsbrev från dom i mejlen som det står stup i ett att "Nu stänger vi våran autlet för privatpersoner" och så har det sett ut de senaste åren. Jag tycker då definitivt inte det verkar var ett seriöst företag.

Det har skett förrändringar i ägare, organistation osv för Ridetech på senare tid och det är konskekvenserna av dessa som denna tråd är skapad för att försöka fånga upp.
Läs första inlägget.
Det du pratar om är det som pratats om i mängder av äldre trådar men det är historia nu (förhoppningsvis)... men om de nu skärpt till sig och styrt upp handeln så är det ju deras olycka att de även inte bytt namn eftersom namnet Ridetech besitter stämplar och rykten utifrån det som bl.a du påpekar roll

Du som moderator vill jag nu veta hur du vet denna info, med tanke på att jag jobbat där och känner idioten som äger det och lurar tusentals människor varje år, delvis därför ja sluta där, och säljer billigt skräp går inte reklamera om man provat produkten bla bla, finns många hundra anmälningar mot ägaren, som är samma som startade det, han är inte seriösare idag, ni är bara några som haft tur med era saker, om dom pajjar lycka till det är inte många % att ni får nya eller pengarna tillbaka.

Karlmark, Kjell Olof. E de han du menar?

2 174 Inlägg
14 oktober 2010
S40_POWER skrev:
hangman skrev:
peegee skrev:

Läs första inlägget.

Karlmark, Kjell Olof. E de han du menar?

Nej magnus heter han som äger det och driver det ENSAM, styrelseledarmot står det på ratsit, det namnet du skrev är den såkallade "revisorn"

Han driver det helt själv och blåser folk och skiter i betala tillbaka m.m han kommer få näringsförbud inom snar framtid, då startar han bara i ett annat namn men fortsätter i samma takt. finns flera hundra anmälningar mot detta företag. och jag med lite inside information kan säga att det inte är helt o grudat en del bryr sig bara om pengarna inte om kvalite eller service.

2 924 Inlägg
14 oktober 2010
hangman skrev:
peegee skrev:
masjävel skrev:

Det ryktas ha skett förrändringar i ägare, organistation osv för Ridetech på senare tid och det är konskekvenserna av dessa som denna tråd är skapad för att försöka fånga upp.
Läs första inlägget.

Jag som privatperson hävdar ingenting om detta men många rykten, från många olika håll, säger det jag skrivet...vilket nu försöker verifieras om det gett gott resultat i dagsläget eller inte...
(har inget att göra med att jag är Moderator mer än att jag på så vis följer många trådar...)

Men har du säkra källor på det du säger så är det ju viktigt att det framkommer här men tragiskt... och de som är nöjda Ridetech-kunder är väl bara gratulera? roll

~ Life is short, have FUN! ~

Licenssvetsare
927 Inlägg
14 oktober 2010
Ljudvaror kan jag inte rekommendera att köpa, köpte mig ett 5,25 framsystem där och det kortslöt hela mitt system, men däremot så fungerade min ljuddämpare finfint! Har hållt väldigt bra! Fick grejjerna inom en vecka så jag kan inte klaga.

175 Inlägg
14 oktober 2010
Fick mina mätare idag.. alltså 3 arbetsdagar tog det!.. allt är helt och ser bra ut. Kan inte påstå att det är kvalitet direkt menmen skulle jag vilja ha kvalitet så hade jag fått lägga minst tre gånger så mycket... Ska försöka koppla in grejjorna inom en vecka.. då får vi se om allt fungerar som det ska. Gör det de, så är jag väldigt nöjd.

1 738 Inlägg
14 oktober 2010
Så som en del här på garaget framställer "ridetech" som ett skitföretag så kan jag säga att det låter värre än det är! Många överdriver!! Väldigt konstigt att b.la jag samt ett flertal kompisar ALLDRIG haft några som helst problem med deras saker, o då har vi inte bara handlat 1 gång utan ett flertal gånger! Visst kan det bli en twist för någon/några men det är nog inte bara "RIDETECH" som har dom problemen. Men som en del framställer det går inte företaget runt samt att 98% av deras kunder är besvikna? Sen kan man ju tänka lite själv: köper man ett neonljus för 20kr så kan man ju inte förvänta sig en livslängd precis, gäller ju även deras andra budget grejer som deras mätare :S Kan erkänna att delvis av det dom säljer inte håller någon kvalitet, men som t.ex deras tryckrörs slangar håller exakt samma kvalitet som DO88:as. Även sportstols modellen "STREETFIGHTER"  som de säljer är 3x gånger skönare att sitta i än sparcos liknande modell, samt att hållbarheten är samma livslängd garanterat och då är prisskildnaden ändo 4000kr mellan ridetechs stolar o sparcos!!!

Och om nu ägaren har fiflat så himla mycket borde han inte vara bakom lås o bom för länge sedan? Hur länge liksom har inte företaget funnits?

Och eftersom ägaren själv sa att de ska försöka gå över helt till att leverera till företag så tar dom kanske inte så stort på 1 kund som vill beställa för 100kr, de har kanske så mycket att de inte hinner med vanliga privatpersoner?

På er låter det som att skulle ni jämföra en volvo 240 mot en ferrari skulle den vara lika bra?

MVH

614 Inlägg
14 oktober 2010
Trådstartare
940RDALLE skrev:
Så som en del här på garaget framställer "ridetech" som ett skitföretag så kan jag säga att det låter värre än det är! Många överdriver!! Väldigt konstigt att b.la jag samt ett flertal kompisar ALLDRIG haft några som helst problem med deras saker, o då har vi inte bara handlat 1 gång utan ett flertal gånger! Visst kan det bli en twist för någon/några men det är nog inte bara "RIDETECH" som har dom problemen. Men som en del framställer det går inte företaget runt samt att 98% av deras kunder är besvikna? Sen kan man ju tänka lite själv: köper man ett neonljus för 20kr så kan man ju inte förvänta sig en livslängd precis, gäller ju även deras andra budget grejer som deras mätare :S Kan erkänna att delvis av det dom säljer inte håller någon kvalitet, men som t.ex deras tryckrörs slangar håller exakt samma kvalitet som DO88:as. Även sportstols modellen "STREETFIGHTER"  som de säljer är 3x gånger skönare att sitta i än sparcos liknande modell, samt att hållbarheten är samma livslängd garanterat och då är prisskildnaden ändo 4000kr mellan ridetechs stolar o sparcos!!!

Och om nu ägaren har fiflat så himla mycket borde han inte vara bakom lås o bom för länge sedan? Hur länge liksom har inte företaget funnits?

Och eftersom ägaren själv sa att de ska försöka gå över helt till att leverera till företag så tar dom kanske inte så stort på 1 kund som vill beställa för 100kr, de har kanske så mycket att de inte hinner med vanliga privatpersoner?

På er låter det som att skulle ni jämföra en volvo 240 mot en ferrari skulle den vara lika bra?

MVH

Tror faktist det kan vara mycket sanning i det du säger!
Sen precis som jag skrev för några dagarsen här i tråden och även du skriver så är det ju faktist så att man får det man betalar för i många fall. förutom i thailand för där kan du köpa en pirat Lee t-shirt för 15 kr och den håller och ser bra ut i flera år:D var där sist för 4 år sen och har fortfarande kvar en del kläder jag köpte där:D (en liten rolig parates bara:D)

Men tror ändå att det låter som att man kanske skulle våga köpa produkter av dom.. jag har ju som sagt ingen egen erfaranhet av detta företag, var därför jag starta denna tråd för ett tag sen för att kolla vad andra sa och det har ju verkligen varit delade åsikter.

Dock tycker jag ju som jag skrivit här tidigare att även ifall man beställer en tex turboklocka för 200 kr så ska den ju faktist fungera från start. sen att den kanske visar 95% rätt och kanske bara håller i 1 år det får man nog leva med ifall man inte är beredd att betala mer pengar.

Men är det något som nu slutligen har fått någon kläm  på ifall dom bara riktar sig till företag eller kan man fortfarande som privatperson gå in och handla?

Lite stoft från Tingeling och vi svävar iväg, Välkommen åter till våran skruvade värld

1 Inlägg
15 oktober 2010
Köpte LED-slingor, oil/water-mätare och ljuddämpare för 2 veckor sedan, allt fungerar kanon. Vart uppringd och meddelad om att det var försening på en artikel vilket jag tycker är bra service mot kunden. Allt är en fråga om pris/kvalité!

Men det finns helt klart godbitar i deras sortiment också!

158 Inlägg
17 oktober 2010
har beställt förra veckan därifrån men hadde problem med kortbetalningen,då värkade de inte vilja hjälpa mig och jag skickade vad ja tyckte om servicen,sen blev det ändring och blev mycket enklare,det borde bli skickat imorgon så hoppas det kommer någon gång då och att alla grejjer är med.

skickar hur det gått sen när varorna är hemma

176 Inlägg
17 oktober 2010
har väntat länge på min saker nu, köpte den 25 och inte sett röken av dom, går inte heller få tag på dom. tkr inte dom ska skriva att saker finns på lager om dom bara svarar att leveransen inte är komplett varje gång man mailar dom.

1 772 Inlägg
17 oktober 2010
En kompis köpte nyligen en av deras turbos, det gick bra. Dom är verkligen snorbilliga.

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

5 089 Inlägg
17 oktober 2010
Att själva företaget ridethech kanske funkar, men folk hatar dom för deras andra"bolag" dom ade för några år sedan där dom lurade väldigt många personer. Den stämpeln lär nog aldrig försvinna.

Men jag sjläv har beställt där ifrån och det var inga problem alls  smile

\Lindgren

945 Inlägg
17 oktober 2010
Synd att det inte sänks några priser på deras xenonkitt. behövs nu i vinter!

715 Inlägg
17 oktober 2010
Jag känner en som köpt turbotimer plus något mer där och det gick bra. Och eftersom att man måste handla för minst femhundra så har jag och han nu även köpt centrallås som bör komma nu i veckan

229 Inlägg
17 oktober 2010
Kablarna till central låset är riktig skit, kapade av dem så jag hade 2-3 cm kvar av dem och sedan körde jag kabel som jag köpt på biltema ist (kabeln man fick med gick att dra sönder för hand)

Går att handla där som privatkund men du måste handla för minst 500:-
Senast redigerat av Frallam (17 oktober 2010)

46 Inlägg
18 oktober 2010
peegee skrev:
hangman skrev:
peegee skrev:
Det ryktas ha skett förrändringar i ägare, organistation osv för Ridetech på senare tid och det är konskekvenserna av dessa som denna tråd är skapad för att försöka fånga upp.
Läs första inlägget.

Jag som privatperson hävdar ingenting om detta men många rykten, från många olika håll, säger det jag skrivet...vilket nu försöker verifieras om det gett gott resultat i dagsläget eller inte...
(har inget att göra med att jag är Moderator mer än att jag på så vis följer många trådar...)

Men har du säkra källor på det du säger så är det ju viktigt att det framkommer här men tragiskt... och de som är nöjda Ridetech-kunder är väl bara gratulera? roll

ruttet att du försöker sprida ut att de har bytt ägare mm. Du vet inte ett skit om det och då ska du inte yttra dig.

Du som moderator borde inte få skriva sådant, då många säkert tror att allt du säger är sant.

Det är samma ägare sen starten på denna firman. Ridetech har en rykande färsk (inlämnad 2010-10-03)skuld hos kronofogdemyndigheten på ca: 366 000 kronor på uppdrag av skatteverket.
Tror och hoppas detta är slutet för dem.

JAG RÅDER INGEN ATT HANDLA DÄR!

Har själv blivit lurad av Magnus "simmerud" William som han numera heter. Och jag kommer göra allt för att det företaget inte ska få fortsätta lura folk.

Hangmans inside information är däremot intressant och uppskattas om han kunde skriva mer "skvaller"

Vill ha volvo 960 med 850 motor!

2 174 Inlägg
19 oktober 2010
Volvo950turbo skrev:
peegee skrev:
hangman skrev:

ruttet att du försöker sprida ut att de har bytt ägare mm. Du vet inte ett skit om det och då ska du inte yttra dig.

Du som moderator borde inte få skriva sådant, då många säkert tror att allt du säger är sant.

Det är samma ägare sen starten på denna firman. Ridetech har en rykande färsk (inlämnad 2010-10-03)skuld hos kronofogdemyndigheten på ca: 366 000 kronor på uppdrag av skatteverket.

Har själv blivit lurad av Magnus "simmerud" William som han numera heter. Och jag kommer göra allt för att det företaget inte ska få fortsätta lura folk.

Hangmans inside information är däremot intressant och uppskattas om han kunde skriva mer "skvaller"

yes box, Jo jag blev lite störd på att en moderator gick in och försökte leka boss fast han inte hade en aning om sanningen utan direkt gick i försvarsläge mot detta hemska lurendrejeri företag.

Jag har säkert över 100 historier med folk som blivit lurade, på varaor, reklamationer hur han sköter telefon servicen, mail service, m.m

Hela företaget är ett bra koncept med bra priser,  Men den äckliga personen som driver det vet inte skillnaden på rätt och fel, hans mamma har inte lärt honom det fast hon är ÅKLAGARE....vissa saker är riktigt bra kvalite och vissa är totalt skräp, typ som biltema.

-------------------------------OBS----------------------------- INGA PRODUKTER PÅ RIDETECH ÄR TESTADE, TEX TURBOS,HÖGTALARE, WG OCH ALLT SOM SKA HÅLLA EN BRA KVALITÉ.

Har man ett rätt seriöst företag och köper in grejer, iaf jag skulle vilja veta vad det är jag säljer inte bara få skiten i en konteiner sen sälja skiten.

Stolarna luktar sånt jävla kattpiss så det är finns inte, kan inte ens beskriva lukten, Och dom är piss kvalite går sönder i tyget på bara några månader, har du mjukbyxor dagligen håller dom kanske ett år haha.

Jag håller med om att det är bra pris så man får räkna med att det inte ingår någon som helst garanti, eller ens leveransgaranti.

Jag skulle kunna tänka mig en intercooler därifrån. Inget mer och tro mig jag har provat 90% av allt i deras butik.

Pinsamt och ha ridetech prylar på min bil så det skippar jag då har jag 10 gånger hellre biltema!
Senast redigerat av hangman (19 oktober 2010)

2 924 Inlägg
19 oktober 2010
Volvo950turbo skrev:

Jag är ganska tydlig på att det jag skrivit baseras på rykten och som jag tolkade att trådskaparen av denna tråd, försöker verifera resultat ifrån... d.v.s ryktena kan betyda sanning såväl som motsatsen.
Om det med automatik uppfattas som sanning pga att jag är Moderator, låter väldigt märkligt och det säger mer om betraktaren än om mig...

Helt öppet att dementera/verifiera på ett konstruktivt sätt men kommentarer som "Du vet inte ett skit om det och då ska du inte yttra dig" är ganska långt därifrån eftersom det är tagit ur luften utan minsta kännedom och är dessutom ett otillåtet personligt påhopp samt faller för våra regler:

5§ När du skriver ett nytt inlägg
•Det är inte tillåtet att provocera för provocerandets skull. Det kallas "trolling" och kommer att leda till avstängning.

13§ Vett och etikett
•Personliga ärenden, "chatt" och liknande får inte förekomma i forumet.
•Var trevlig och respektera andras åsikter.
•Diskussioner rörande mopeder, epa-traktorer och annat som normalt brukas av personer under 18 år är inte tillåtna.
•Skrik inte - Använd inte VERSALER, "!!!!!!!!!!", "?????????" eller liknande.
•Använd sunt förnuft. Om du är osäker om det är OK att skriva något eller inte, skriv det inte!

Så tillbaka till TOPIC.
(dvs aktuell sanning om Ridetech)

~ Life is short, have FUN! ~

Olika
907 Inlägg
19 oktober 2010
Alla som svänger sig med ordet KVALITE(T) i denna tråd bör nog slå upp i närmaste uppslagsverk definitionen för just kvalitet och fundera på vad det är man betalar för och vad det är man får från nämnda företag i tråden.

Den som handlar av ett företag i denna kalibern bidrar ju till att företaget lever kvar.

Mvh
Fredrik

Sök