Frågor till folk som handlat på "Ridetech" nyligen

merci
2 januari 2011 · 4 Inlägg

Volvo950turbo skrev:

ramb0 skrev:
Det ligger i motala....
Bestälde lite saker för någon dag sen...
Återkommer ang skick mm.

FEL!

Ligger inte i Motala längre.

Ridetech ska ha konkursförhandling 10 Januari och ett företag som heter autopart store i karlstad AB är det som bedriver försäljningen nu, Ägare till detta bolag: Pontus Östlund som tidigare samarbetade med Ridetech i Myspons affären. Suppleant i det nya företaget finns Magnus Simmerud/William Sambo.

Så man ska fortfarande akta sig för detta företaget. Han är skyldig staten flera hundra tusen.

Vart ligger det då? Vem är konkursförvaltare? Var ska konkursförhandlingen hållas?

yatzy
2 januari 2011 · 3 Inlägg

Finns en startad tråd på flasback om Ridetech och Autopart store Karlstad AB
https://www.flashback.org/p27937217#p27937217

Nitrometanskada Gött mos
2 januari 2011 · 1 096 Inlägg

yatzy skrev:
Finns en startad tråd på flasback om Ridetech och Autopart store Karlstad AB
https://www.flashback.org/p27937217#p27937217

yatzy
Medlem

Från: Bromölla
Registrerad: 2011-01-02
Inlägg: 1



Och flashback användaren

xylene
Medlem 

Reg: Jan 2011
Inlägg: 1


Är det bara jag som får en känsla av att någon inte riktigt kan stå för det den skriver? tongue

Dragracing - You can't have more fun still wearing your pants.
www.TeamPonyDrift.com - www.Facebook.com/TeamPonyDrift
www.Bonnmeck.se - www.Facebook.com/TeamBonnmeck
Volvo 242 Turbo "242 From Hell" (1975)
Saab 9-5 Aero Sportsedan "Caramell" (2004)
yatzy
2 januari 2011 · 3 Inlägg

Nitrometanskada skrev:

yatzy skrev:
Finns en startad tråd på flasback om Ridetech och Autopart store Karlstad AB
https://www.flashback.org/p27937217#p27937217

yatzy
Medlem

Från: Bromölla
Registrerad: 2011-01-02
Inlägg: 1



Och flashback användaren

xylene
Medlem 

Reg: Jan 2011
Inlägg: 1


Är det bara jag som får en känsla av att någon inte riktigt kan stå för det den skriver? tongue

Nog bara du, jag var inloggad på flashback och råkade se en ny tråd som dök upp om Ridetech, klickade på en länk som låg i  inlägget hamnade här och registrerade mig på det här forumet för att kunna följa tråden.
Tror många klickar på garagetlänken som ligger i Flashbacksinlägget, jag citerar flashbacksinlägget så kanske du förstår varför man hamnar här.

"I flera trådar på nätet bland annat på garaget.org och cint där man kan läsa om olika polisanmälningar mot företagen och ägarna. Flera anmälningar från folk som blivit lurade på produkter. Någon som vet mer om vad som hänt i den här soppan?

Lite bakgrundsinfo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6419"

Senast redigerat av yatzy (2 januari 2011)

evilaudio
2 januari 2011 · 16 195 Inlägg

måste bara säga att ja köpt saker från de företaget säkert 10 ggr å aldrig haft nåt problem.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
yatzy
2 januari 2011 · 3 Inlägg

evilaudio skrev:
måste bara säga att ja köpt saker från de företaget säkert 10 ggr å aldrig haft nåt problem.

Låter bra

hangman
2 januari 2011 · 2 174 Inlägg

merci skrev:

hangman skrev:

evilaudio skrev:
fast en vacker dag blåser dom fel person å då e de inte lika kul längre.

hänt så många gånger HA har vart och hälsat på honom oxå men han bryr sig inte han löste bara problemet tillfälligt gav dom lite pengar men han blåser hela tiden nya folk

När var HA där?

det är rätt många år sen, det var i början när ridetech öppna så sålde dom bilstereos, Han sålde en som inte funka sen blev det ett jävla liv, men killen tog reda på vart han bodde bla bla åkte hem till honom och hälsa på sen fick han rätt många tusen för besväret, Detta berätta ägaren själv och min förra kollega,

dom sa att det var HA som kom men det spelar ju egentligen ingen roll tror inte den som kom direkt sa det det var kraftiga bikers iaf, synd att dom inte fixa honom lite mer så hade alla tusentals sluppt blivit lurade efteråt...

Senast redigerat av hangman (2 januari 2011)

TurbOla Reservdansk
2 januari 2011 · 6 271 Inlägg

Det är faktiskt märkligt att man inte kan hitta några som helst kontaktuppgifter på deras hemsida.

Ingen adress, ingen mail, inget telefonnummer.



Men på deras sida "Länka" där de vill att man lägger till deras banner på sin egen sida (snacka om marknadsföring, va?) finns det en mailadress: info@ridetech.se

Det ska väl även stå att företaget har F-skatt, org-nummer, m.m. för att det ska vara äkta?

Senast redigerat av TurbOla (2 januari 2011)

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
merci
2 januari 2011 · 4 Inlägg

hangman skrev:

merci skrev:

hangman skrev:
hänt så många gånger HA har vart och hälsat på honom oxå men han bryr sig inte han löste bara problemet tillfälligt gav dom lite pengar men han blåser hela tiden nya folk

När var HA där?

det är rätt många år sen, det var i början när ridetech öppna så sålde dom bilstereos, Han sålde en som inte funka sen blev det ett jävla liv, men killen tog reda på vart han bodde bla bla åkte hem till honom och hälsa på sen fick han rätt många tusen för besväret, Detta berätta ägaren själv och min förra kollega,

dom sa att det var HA som kom men det spelar ju egentligen ingen roll tror inte den som kom direkt sa det det var kraftiga bikers iaf, synd att dom inte fixa honom lite mer så hade alla tusentals sluppt blivit lurade efteråt...

Hangman läs din mail och pm
Berätta mer, du verkar veta mycket om Ridetech och Magnus William

Sharky
2 januari 2011 · 10 287 Inlägg

Jag låser denna tråd tillfälligt så att forumets Administratörer får titta på den.


Göran
Moderator

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
chrizz Administratör
2 januari 2011 · 11 783 Inlägg

Jag har kollat som hastighast i tråden och tagit bort namn, adresser och annat som får anses som olämpligt. Jag vet inte hur Flashback ställer sig till att man publiceras sånt i forumet, men här tillåter vi inte att man "hänger ut" någon på det viset.

Vill ni fortsätta diskutera ämnet så gör det på Flashback, jag låter den här tråden förbli låst.

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang