Inför: Invigning för Skåne Street Show i malmö 2011 den 28 Maj

KHRacing
5 december 2010 ·

inget löst i bilen alls, & gasa,,, hjälm, heltäckande klädsel, & handskar.

eksten
5 december 2010 · 480 Inlägg

daajvid skrev:
Vad gäller 201m? Har ju orginal o tänker inte förstöra något på bilen för lite körning

det kommer du inte behöva, du kommer genomgå en lättar besiktning för att se så att bilen inte trillar ihop typ och att du inte har en massa lösa saker i bilen, sen måste du ha heltäckande klädsel, handksar och hjälm om du kör under en viss tid som jag inte kommer ihåg men runt 8,5 kanske?

Mitsubishi Evolution 4 RS "Racing Edition" (1997)
MrJAM
6 december 2010 · 1 464 Inlägg

eksten skrev:
detta är under "tävlingskörning" på ex onsdagar är det test and tune = övning, testkörning, gäller detta ändå?

Intressant fråga. Det är ju skillnad på "hur det brukar vara" för er eftersom ni i regler bara kör själva och hur reglerna faktiskt är när något är utöver det vanliga.

Iallafall är det intressant för mig som gärna är passagerare om jag måste ta reda på något så man slipper stå där med skägget i brevlådan...lol

Edit: Oavsett, trevligt initiativ. Bilder kan tas runtomkring ändå ju.

Senast redigerat av MrJAM (6 december 2010)

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)
RinorGDI
6 december 2010 · 338 Inlägg

men 201m va behöver jag exakt läst igenom forumet men de står så mkt olika va behöver jag för 201m race

Audi S4 SuperCharged
BMW 325i (1994)
eksten
6 december 2010 · 480 Inlägg

MrJAM skrev:

eksten skrev:
detta är under "tävlingskörning" på ex onsdagar är det test and tune = övning, testkörning, gäller detta ändå?

Intressant fråga. Det är ju skillnad på "hur det brukar vara" för er eftersom ni i regler bara kör själva och hur reglerna faktiskt är när något är utöver det vanliga.

Iallafall är det intressant för mig som gärna är passagerare om jag måste ta reda på något så man slipper stå där med skägget i brevlådan...lol

Edit: Oavsett, trevligt initiativ. Bilder kan tas runtomkring ändå ju.

jag ska förhöra dem på banan vad dem säger ang försäkring kontra passagerare osv men är det inga problem är du välkommen att hänga med i min bil smile

Mitsubishi Evolution 4 RS "Racing Edition" (1997)
KHRacing
6 december 2010 ·

eksten skrev:

MrJAM skrev:

eksten skrev:
detta är under "tävlingskörning" på ex onsdagar är det test and tune = övning, testkörning, gäller detta ändå?

Intressant fråga. Det är ju skillnad på "hur det brukar vara" för er eftersom ni i regler bara kör själva och hur reglerna faktiskt är när något är utöver det vanliga.

Iallafall är det intressant för mig som gärna är passagerare om jag måste ta reda på något så man slipper stå där med skägget i brevlådan...lol

Edit: Oavsett, trevligt initiativ. Bilder kan tas runtomkring ändå ju.

jag ska förhöra dem på banan vad dem säger ang försäkring kontra passagerare osv men är det inga problem är du välkommen att hänga med i min bil smile

Bättre att fråga på www.sbf.se dragracingutskottet.
Sällan att arrangerande klubben har alla info.

Nitrometanskada Gött mos
6 december 2010 · 1 096 Inlägg

KHRacing skrev:

eksten skrev:

MrJAM skrev:

Intressant fråga. Det är ju skillnad på "hur det brukar vara" för er eftersom ni i regler bara kör själva och hur reglerna faktiskt är när något är utöver det vanliga.

Iallafall är det intressant för mig som gärna är passagerare om jag måste ta reda på något så man slipper stå där med skägget i brevlådan...lol

Edit: Oavsett, trevligt initiativ. Bilder kan tas runtomkring ändå ju.

jag ska förhöra dem på banan vad dem säger ang försäkring kontra passagerare osv men är det inga problem är du välkommen att hänga med i min bil smile

Bättre att fråga på www.sbf.se dragracingutskottet.
Sällan att arrangerande klubben har alla info.

Då är mitt tips att ni som behöver fråga gör det på en gång, de som sitter i de där utskottet är inte kända för att vara snabba med svar vill jag be att få meddela av egen erfarenhet.

Dragracing - You can't have more fun still wearing your pants.
www.TeamPonyDrift.com - www.Facebook.com/TeamPonyDrift
www.Bonnmeck.se - www.Facebook.com/TeamBonnmeck
Volvo 242 Turbo "242 From Hell" (1975)
Saab 9-5 Aero Sportsedan "Caramell" (2004)
RinorGDI
6 december 2010 · 338 Inlägg

ja ja blir de att jag måste ändra lägga till eller ta bort saker från min bil så ställer jag inte upp absolut inte för det känns inte lönt ska väll inte vara så mkt regler över 201m race

Audi S4 SuperCharged
BMW 325i (1994)
KHRacing
6 december 2010 ·

RinorGDI skrev:
ja ja blir de att jag måste ändra lägga till eller ta bort saker från min bil så ställer jag inte upp absolut inte för det känns inte lönt ska väll inte vara så mkt regler över 201m race

regler är regler & till för att följas om man vill köra strippen, oavsett 201 eller 402m.

vad skulle du ha på din bil som är felaktigt då, tycker du själv ?

EDIT: tittade på din Audi & ser inget som helst felaktigt !

Senast redigerat av KHRacing (6 december 2010)

RinorGDI
6 december 2010 · 338 Inlägg

så min bil är ok att köra med?

Audi S4 SuperCharged
BMW 325i (1994)
KHRacing
6 december 2010 ·

RinorGDI skrev:
så min bil är ok att köra med?

vad skulle du själv se som är fel ?

Mr-Bredin
6 december 2010 · 299 Inlägg

för att ha passagerar me i bilen på 201meter så kärever de att man besiktigar bilen för med åkare.
Medåkaren ska även han/hon betala sin försäkring.
Och när man kör me en passagerare så kör man ensam. dvs ingen annan på banan än en själv.

Så e även denna fråga avklarad.

// Bredin
Suzuki Liana "Aerio" (2005)
KHRacing
6 december 2010 ·

Mr-Bredin skrev:
för att ha passagerar me i bilen på 201meter så kärever de att man besiktigar bilen för med åkare.
Medåkaren ska även han/hon betala sin försäkring.
Och när man kör me en passagerare så kör man ensam. dvs ingen annan på banan än en själv.

Så e även denna fråga avklarad.

men det är även upp till tävlingsledningatt ja/nej detta på plats.

Mr-Bredin
6 december 2010 · 299 Inlägg

så sant som du säger KHRacing.
Men jag snackade med en av dom ifrån just SRIF igår ang detta och fick de svaret av honom

// Bredin
Suzuki Liana "Aerio" (2005)
MrJAM
7 december 2010 · 1 464 Inlägg

Mr-Bredin skrev:
för att ha passagerar me i bilen på 201meter så kärever de att man besiktigar bilen för med åkare.
Medåkaren ska även han/hon betala sin försäkring.
Och när man kör me en passagerare så kör man ensam. dvs ingen annan på banan än en själv.

Så e även denna fråga avklarad.

Splendid!

Slapp jag maila. Vet du om detta är en generell regel "överallt" med passagerare eller enbart för platsen som tråden avser? Tänkte att det kan vara bra att ha med sig.

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)
eksten
7 december 2010 · 480 Inlägg

MrJAM skrev:

Mr-Bredin skrev:
för att ha passagerar me i bilen på 201meter så kärever de att man besiktigar bilen för med åkare.
Medåkaren ska även han/hon betala sin försäkring.
Och när man kör me en passagerare så kör man ensam. dvs ingen annan på banan än en själv.

Så e även denna fråga avklarad.

Splendid!

Slapp jag maila. Vet du om detta är en generell regel "överallt" med passagerare eller enbart för platsen som tråden avser? Tänkte att det kan vara bra att ha med sig.

då är det troligen avgjort, leta upp mig den dagen så är det bara att åka med smile

Mitsubishi Evolution 4 RS "Racing Edition" (1997)
Nitrometanskada Gött mos
7 december 2010 · 1 096 Inlägg

MrJAM skrev:

Mr-Bredin skrev:
för att ha passagerar me i bilen på 201meter så kärever de att man besiktigar bilen för med åkare.
Medåkaren ska även han/hon betala sin försäkring.
Och när man kör me en passagerare så kör man ensam. dvs ingen annan på banan än en själv.

Så e även denna fråga avklarad.

Splendid!

Slapp jag maila. Vet du om detta är en generell regel "överallt" med passagerare eller enbart för platsen som tråden avser? Tänkte att det kan vara bra att ha med sig.

Det gäller för dagen, efter vad de/den akutella tävlingsledningen/tävlingsledaren bestämt. Det är iallafall min erfarenhet.

Dragracing - You can't have more fun still wearing your pants.
www.TeamPonyDrift.com - www.Facebook.com/TeamPonyDrift
www.Bonnmeck.se - www.Facebook.com/TeamBonnmeck
Volvo 242 Turbo "242 From Hell" (1975)
Saab 9-5 Aero Sportsedan "Caramell" (2004)
Mr-Bredin
7 december 2010 · 299 Inlägg

de e som du säger Nitrometanskada det är ifrån tävlig till tävlig.
Men oftast e det ok. bara man informerar när man besiktigar bilen så att tävlingsledningen är med på de.
Så dom kan informerar folket som jobbar ute på banan.

// Bredin
Suzuki Liana "Aerio" (2005)
KHRacing
7 december 2010 ·

Sedan är det rätt mkt, faktiskt 100%, överhängande ang detta,, med vem som försäkrar.. SMA, eller SBF ?

MrJAM
8 december 2010 · 1 464 Inlägg

KHRacing skrev:
Sedan är det rätt mkt, faktiskt 100%, överhängande ang detta,, med vem som försäkrar.. SMA, eller SBF ?

Det får man väl hoppas att SRIF (i detta fallet) vet redan?

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang