Jackacks BMW 330 Individual cabriolet

Tanken med inköpet av bilen var att den skulle bli den nya sommarbilen och att allt var bra som det var,, men nejdå, direkt satte jag igång med en relativt stor uppfräschning av bilen, vilket är det jag visar i denna projetkttråd :) Välkomna!
  • 92 Följare
  • 206 620 Visningar
  • Uppdaterades senast 23 maj 2012
rosaelefjant
7 november 2010 · 159 Inlägg

Vet du vilken storlek det är på de olika emblemen?! big_smile

Clintan66
7 november 2010 · 2 011 Inlägg

rosaelefjant skrev:
Vet du vilken storlek det är på de olika emblemen?! big_smile

Tänker du på de till fälgarna?
Han skriver vilken storlek inne på Tradera. Har du någon annan storlek, så maila honom och fråga. Han kan säkert fixa andra om det behövs, men tror standard storleken är 65 mm. HAde jag på mina Brock fälgar också.

Inte farten som dödar. Det är stoppen
BMW Turbo 328 E46 Wide Body "Strykjärnet" (1998)
rosaelefjant
7 november 2010 · 159 Inlägg

Clintan66 skrev:

rosaelefjant skrev:
Vet du vilken storlek det är på de olika emblemen?! big_smile

Tänker du på de till fälgarna?
Han skriver vilken storlek inne på Tradera. Har du någon annan storlek, så maila honom och fråga. Han kan säkert fixa andra om det behövs, men tror standard storleken är 65 mm. HAde jag på mina Brock fälgar också.

tänkte mest på emblemet på bakluckan, eftersom vi har cab, om det är annan storlek än på coupe/touring moddellen..... hade gärna bara gått ut å mätt på min egen, men den står 35 mil bort just nu så lite svårt hmm

Clintan66
7 november 2010 · 2 011 Inlägg

rosaelefjant skrev:

Clintan66 skrev:

rosaelefjant skrev:
Vet du vilken storlek det är på de olika emblemen?! big_smile

Tänker du på de till fälgarna?
Han skriver vilken storlek inne på Tradera. Har du någon annan storlek, så maila honom och fråga. Han kan säkert fixa andra om det behövs, men tror standard storleken är 65 mm. HAde jag på mina Brock fälgar också.

tänkte mest på emblemet på bakluckan, eftersom vi har cab, om det är annan storlek än på coupe/touring moddellen..... hade gärna bara gått ut å mätt på min egen, men den står 35 mil bort just nu så lite svårt hmm

Okej. Tror inte det är någon skillnad, men vänta tills Jackack sett ditt inlägg. smile

Inte farten som dödar. Det är stoppen
BMW Turbo 328 E46 Wide Body "Strykjärnet" (1998)
Jackack BMW-entusiast
7 november 2010 · 362 Inlägg

Ja det är speciellt mått. Här har du länken till passande emblem

http://www.schmiedmann.se/trunk/produkt … aspx#16008


Nu har jag också fått monterat ventilhattar med bmw logga smile

MVH// Jackack

BMW 320da M-sport E91 "Performance" (2007)
Volvo V70 (1999)
rosaelefjant
8 november 2010 · 159 Inlägg

Jackack skrev:
Ja det är speciellt mått. Här har du länken till passande emblem

http://www.schmiedmann.se/trunk/produkt … aspx#16008


Nu har jag också fått monterat ventilhattar med bmw logga smile

MVH// Jackack

dem e nice som fan, har sånna på jag med big_smile 

tack för länken big_smile

Mychron
8 november 2010 · 2 Inlägg

Perfekt stuk på denna! Fortsätt med den diskreta stylingen.
Ser fram emot updatering smile

RickyZone
8 november 2010 · 14 Inlägg

Snacka om fynd, du hittade en manuell, estorilblå 330ci med M-paket och BBS LM fälgar, kan det bli bättre? Grattis!

Det gläder mig att se någon som delar min uppfattning om att det är de små detaljerna som gör det. Kul att du satsar på att hålla bilen i originalskick med nya emblem, lampglas och liknande, det gör en avsevärd skillnad! smile Dessvärre tycker jag dock att DEPO, eller gråa blinkerglas, samt Schmiedmann dekaler, och liknande får den att framstå som ännu en stylad ungdomsbil. Det känns lite halvt B om jag ska vara ärlig. Ett steg i fel riktning, lite som ögonlock på E36 om du förstår mig? Men så föredrar ju jag också OEM look, vissa kanske anser det lite tråkigt, vad vet jag. wink

Apropå avgassystem, kika även närmare på UUC TSE 3, låter riktigt bra. Angående Eisenmann Sport vs Race så låter tydligen inte Sport särskilt mycket mer än originalsystemet, alltså verkar Race vara det man bör välja vad jag hört.

Kan också rekommendera E46fanatics forum, bli medlem där om du inte redan är det. smile

Senast redigerat av RickyZone (8 november 2010)

rosaelefjant
8 november 2010 · 159 Inlägg

Jackack skrev:
Ja det är speciellt mått. Här har du länken till passande emblem

http://www.schmiedmann.se/trunk/produkt … aspx#16008


Nu har jag också fått monterat ventilhattar med bmw logga smile

MVH// Jackack

kolllade länken, tyvärr står det inga mått där... mailade till schmiedman, fick svar att dem var "slut" så dem kunde inte mäta heller....  hmm   så får ta det när jag kommer hem om mett par veckor.... hade ju inten gjort nå å haft dem hemma  då å bara sättta på... men men .D

Jackack BMW-entusiast
8 november 2010 · 362 Inlägg

RickyZone skrev:
Snacka om fynd, du hittade en manuell, estorilblå 330ci med M-paket och BBS LM fälgar, kan det bli bättre? Grattis!

Det gläder mig att se någon som delar min uppfattning om att det är de små detaljerna som gör det. Kul att du satsar på att hålla bilen i originalskick med nya emblem, lampglas och liknande, det gör en avsevärd skillnad! smile Dessvärre tycker jag dock att DEPO, eller gråa blinkerglas, samt Schmiedmann dekaler, och liknande får den att framstå som ännu en stylad ungdomsbil. Det känns lite halvt B om jag ska vara ärlig. Ett steg i fel riktning, lite som ögonlock på E36 om du förstår mig? Men så föredrar ju jag också OEM look, vissa kanske anser det lite tråkigt, vad vet jag. wink

Apropå avgassystem, kika även närmare på UUC TSE 3, låter riktigt bra. Angående Eisenmann Sport vs Race så låter tydligen inte Sport särskilt mycket mer än originalsystemet, alltså verkar Race vara det man bör välja vad jag hört.

Kan också rekommendera E46fanatics forum, bli medlem där om du inte redan är det. smile

Tack för stödet RickyZone ;-)
Schmiedmann dekalen i interiören satte jag dit för att visa var jag köpt alla mina delar till bilen samt sprida ett gott rykte om denna firma som jag tycker hjälper bmw entusiaster vårda sin BMW. På regskylten tycker jag personligen att det ser tomt ut.... får se när bilen kommer ut i det fina vår vädret om det ser bra ut eller inte med dekalen där.  Vita framblinkers tycker jag inte sitter bra på bilen, så byter till mer diskreta (mest diskreta jag hitta,,, finns bra fula eftermarknads delar, och jag vill ju behålla orginallooken på ett stilfullt sätt.. " förädla" )
HAHA är också allergisk mot ögonlock och all annan jävla skit folk sätter på sina bmw...
Ska absolut kolla in UUC TSE 3,, har också hört att RACE är valt när det gäller eisenmann.

Här är föressten en bild på en BMW jag såg idag,,,,   ursch får utslag av o se sånt där asså ;-)
https://www1.garaget.org/gallery/archive/86020/large/1016690_j5heoy.jpg


Vad gäller bilen så har det inte hänt nåt idag utan väntar på delar från lackaren.  Kan byta lycktglas och löda om kablarna till angeleyesen, men det får bli en dag jag hinner. På fredag är det tenta i marknadsföringskursen så blir mest plugg denna veckan.. sad

SEE ya//   Jackack

BMW 320da M-sport E91 "Performance" (2007)
Volvo V70 (1999)
Jackack BMW-entusiast
13 november 2010 · 362 Inlägg

Tjoho smile  Hade tentan idag och slutade därmed lite tigigare så hann med att byta lyktglas, packningar och löda om tidigare ägares koppling utav angeleyes.

Limmade fast angeleysen vars dubbelhäftandetejp släppt...
https://www1.garaget.org/gallery/archive/86020/large/1018053_8mixuw.jpg

Nya packningar för att slippa kondens efter lyktglasbytet
https://www1.garaget.org/gallery/archive/86020/large/1018055_ohueem.jpg

Glappfritt smile    . ska bara kopplas in så ska det allt lysa ,-)
https://www1.garaget.org/gallery/archive/86020/large/1018057_u160xa.jpg

Nytt fräscht lyktglas smile
https://www1.garaget.org/gallery/archive/86020/large/1018056_cla7ti.jpg


Så! detta var guiden på hur man får stenskottsfria lyktglas, noll kondens och noll felmeddelande  ;-)

Mvh// Jackack

BMW 320da M-sport E91 "Performance" (2007)
Volvo V70 (1999)
Tohell
13 november 2010 · 16 Inlägg

Riktigt nice forum Jack! Kommer att följas! Verkar som om du är inne på helt rätt stuk med lite små detaljer som höjer helheten på bilen! big_smile

Chevrolet Camaro 2SS RS "Supercharged 750hk" (2010)
BMW 318i m-sport "Stance 2014" (2002)
darkwizard Fordonstekniker
13 november 2010 · 1 740 Inlägg

Jackack, fin bil du har. Snyggt gjort med änglaögonen. wink

Men, är det du som flyger med modellplanen?

Lev livet, det kan ta slut fort
Saab 900 I16 "Blood Red Lady" (1989)
xciso
13 november 2010 · 302 Inlägg

Jag gratulerar trådskaparen till en otroligt snygg bil big_smile

Bjarud.se - Styling, Tuning, Bilstereo, Multimedia
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Återförsäljare för: Digital Designs, Kove, Hertz, Alpine, Sony, Dynamat, STP, Stinger,
PlastiDip, JOM, Regula Tuning, RDX Automotive, 3M, Oracal, och många fler..
Jackack BMW-entusiast
13 november 2010 · 362 Inlägg

darkwizard skrev:
Jackack, fin bil du har. Snyggt gjort med änglaögonen. wink

Men, är det du som flyger med modellplanen?

Hej tack för Kommentaren smile.  Jo jag flyger allt modellflyg:) har vi träffats på nåt arrangemang? smile. Modellflygare träffar man rätt ofta i helt olika situaioner btw:) som nu..wink
Mvh jack bk

Volvo V70 (1999)
BMW 320da M-sport E91 "Performance" (2007)
rawan92 Rekondare/Personbilsmekaniker
14 november 2010 · 198 Inlägg

Riktigt snygg bil du har, keep up the good work big_smile
detta ska följas tongue

darkwizard Fordonstekniker
14 november 2010 · 1 740 Inlägg

Jackack skrev:

darkwizard skrev:
Jackack, fin bil du har. Snyggt gjort med änglaögonen. wink

Men, är det du som flyger med modellplanen?

Hej tack för Kommentaren smile.  Jo jag flyger allt modellflyg:) har vi träffats på nåt arrangemang? smile. Modellflygare träffar man rätt ofta i helt olika situaioner btw:) som nu..wink
Mvh jack bk

Vet ej om vi har träffats på nåt arrangemang. Det enda jag var på i år var Arvika Gräns Meeting.

Lev livet, det kan ta slut fort
Saab 900 I16 "Blood Red Lady" (1989)
soda
17 november 2010 · 29 Inlägg

Snygg kärra smile  Kikade på den förra hösten innan den blev såld till stax här på garaget. Gillade inte riktigt kombinationen med träpaneler och orginalhjul som var monterat då, men det är ju ordnat nu. Det var som sagt en del småfix på den redan då, men det verkar du ju ta hand om nu.

Kul projekttråd, den ska jag följa. Har gjort många av de saker du har/håller på med på din bil, men orkade inte göra en tråd om det...  smile

Eisenmann kan jag rekommendera, hade det på min Z3 och det lätt grymt fint. Köpte Bastuck till 330:in denna gång och är väldigt nöjd med det med.

Jackack BMW-entusiast
17 november 2010 · 362 Inlägg

Var också sugen på den vid det tillfället men hade ju kvar min 323ti då och läget var inte helt rätt. sen kom den ut igen nu i höstas och då slog jag till smile Vart ju hel rätt med silverlister och lemans fälgar! fick bra pris pga front etc som inte var så vackert. Men detta ordnar jag nu under vintern så den blir 100% topp fräsch, är lite utav en pedant ;-)

Du har ju ingen dålig bil heller ju ,-)  kul med cab.   planer?

Mvh// Jack

BMW 320da M-sport E91 "Performance" (2007)
Volvo V70 (1999)
stollen Blev inte som jag borde blivit
19 november 2010 · 418 Inlägg

Ser ut att bli grymt bra det här Jack. Kommer självklart följa detta.

Och nu blev jag faktiskt sugen på att behålla min bil t.o.m tongue

lycka till med byggandet.

Man vet att en bil har använts på rätt sätt när bromspedalen rostat fast.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang