Byggs om från helt orginal till en bil utöver det vanliga man ser på en parkering . Drifting kommer det andas o bilen kommer användas brutalt o hårt som den ä värd att behandlas ?
Tjenare nu har delar kommit o jag varit i garaget men blir mest bilder å nya delar denna gång men får dug åt er läsare som orkar titta in här med jämna mellanrum
bättre bild på nya greneröret topmount 35/38 wg anslutning
spacers till fram 15 mm per sida hjälper till få lite extra hjulvinkelsen
extra långa hjulbult och nya insex hjulmuttrar
längd skillnaden på hjulbultarna
Ny renoverad spindel blästrad lackad och tillfixad moddat styrstop till ställbart mm
nya wg
nya övre länkarmarna ställbara men inte tillräckligt så skall bygga om nedre förl'nka den så cambern blir minst 3,5 grader någon som vet hur mkt man kan åka med innan man börjar förlora på cambern
stålspunna bromslangar till fram o bak
schwitser s200 turbo 54 in 64 ut A/R 1,0
hoppas få min cod till paypalen snart med så jag kan få hem rsten av motor delarna och få i spisen i bilen igen och sen är deet sprut som ska handlas
Har varit i garaget en stund i kväll Tog bort lite mer asfaltsmatta fram vid fötterna som jag inte orkade sist ja pillade med det Nu är det endast hjulhusen bak som behöver rensas
Tog även ur instrumentbrädan o där under hitta jag ett bo med kablar till ett gammalt larm jag tog o slängde ur:)
Så nu blir det snart beställning av drifting bur !
Senast redigerat av ThomasNyqvist (12 oktober 2011)
ThomasNyqvist skrev: Har varit i garaget en stund i kväll Tog bort lite mer asfaltsmatta fram vid fötterna som jag inte orkade sist ja pillade med det Nu är det endast hjulhusen bak som behöver rensas
Tog även ur instrumentbrädan o där under hitta jag ett bo med kablar till ett gammalt larm jag tog o slängde ur:)
Så nu blir det snart beställning av drifting bur !
Vad använder du för att få bort asfaltsmattan? tänkte ifall det fanns något effektivt sätt
Skylinens har ganskahård matta så knacka ganska hårt på den med en hammare med spetts eller stämm järn så lossar den i stora bitar Annars värmepistol o en skrapa går kanon
lill3bror skrev: Jag övergick till att skapa ett eget slags stämjärn med bred yta, funkade kanon. provade oxå med värmepistol och ansåg att det vara var jobbigt
Svårt att ha rätt temp då et kan bli kladdigt men Man kommer på sina knep
I dag va jag ute i garaget o fick lite gjort Tagit bort resterande asfaltsmatta hjulhus bak o i bagaget Tackar anton för mkt hjälp med detta tråkiga arbete . tog sedan bensin o torka det bort det mesta kletet slipade av hela kolvet invändigt o hjulhus bak mm Grundade detta med matt röd grund o fan funderar på låta den va grund röd invändigt För det retar altid någon
Hämtade mit ny köpta sprut i dag blev ett pnp vipec Köptes av lillebror här på forumet
Va igår o grundade klart invändigt
Ska till garaget i morgon o se fall ja kan få nått gjort Vill ha mina motor delar så jag kan få i hop spisen nu väntar på kolvarna o oljepump mm från usa hoppas dom kommer inomkort
Vad ska du köra med för oljerestriktorer?? Tomei eller Nitto?
Beställde tomie men verkar lurigt då jag mätte mina org efter ja beställt o dom va 1,5 o tomie ska va 1,5 o org 2,0 men verkar inte som någon haft 2,0 org För mig blir det Nog org främre plugga mittre o sätta i en tomie i sista då jag redan tagit upp mina ristrektorer
Blir skriftlig update i dag med då datorn ej startar hemma dax för ny dator snart tror ja Va i garaget en sväng i dag gjort mallar i kartong till golv platorna och dörrsidorna som skall göras i durk på golvet o alu dörsidor vet ej tjocklek än ska kolla på detta lite mer i helgen tror ja ska komma på en lösning med dörröppning o det med
1,1. Och 1,1. Blir juh 2,2 mm upp till toppen org ca3 mm
Har man plugat mittre o Bakre org eller liknande blir juh det ca1,5 mm istället för 3 mm så bör bli skillnad i mängd olja i toppen
Men finns många olika sätt köra läste lite om detta i går kväll O deesto mer man ligger på höga varv juh mindre olje ristrektorer kan man ha typ
Jo jag satt och täntke på de oxå precis efter jag hade postat men men, självklart har du rätt i den uträkningen. Men hur blir det med "fördelningen" på oljan när det bara kommer upp olja längst bak? Eller kan man inte tänka så?
klart fördelningen är lite sämre men en annan sak som försvinner med restriktorerna man monterar är back ventil som finns org och i vissa fall finns det folk dom märkt att lyftarna ticksar lite vid start då verkligen all olja har tendens rinna tbax i tråget när man stänger av men skall inte vara någon fara alls
då har man varit i garaget i dag o fått gjort en heldel gjort faktistkt . bilder få säga sitt.då ny dator har inhandlats nu med så nu skall det nog funks updatera hoppas jag
Teamet har fått ny sponsor i veckan som kommer ge oss grymma prisor på hd kameror till bilarna WWW.SPORTKAMERA.SE
vi kommer köra med Drift HD170 stealthm kameror bilder mm kommer komma på dessa och mer info om företaget
bild på färgen som blir invändigt målsdes förraveckan
byggde en platta till nya handbromsen för få en stadig montering
monterst plattan i bilen och målat den med
monterat o flyttat org handbromsen med till andra sidan ( det som är kvar här är bromsrör och en bromsreduceringsventil
suddigt men mall till dörrsidorna och röd rem till dörröppning
monterad vipecet i org boxen intern mapsenzor upp till 1,5 bar
hoppas hinna få upp bilder på lite som hänt med bilen i dag eller i morgon iövrigt är det mkt på G
eventuellt byta garage igen
väntar fortfarande på delar från Usa till min och den andra lila skylinenen i teamet
kolvar oljepump packningar lager ristrektor osv
hoppas dom kommer snart med
nu får ni allt kolla in hemsidan lite och gilla lite inlägg vi hoppas kunne uppdatera hemsidan lite tätare nu med lite drifting godis så som nått kul klipp eller nån nice bild från drift världen Kanske slänger in en vinter bus film med framöver med staywide winter edition cars