Hur många är det på garaget.org som inte använder Facebook?

PLindblom
1 november 2010 · 1 200 Inlägg

thelaughingmadman skrev:

Minister skrev:

thelaughingmadman skrev:
Ditt fullständiga personnummer ser man ju inte rakt ut på nätet, men det finns ju betaltjänster som visar fullständiga personnummer, men då kan även kopia på sökningen skickas ut till omfrågad.

Om man inte får fram din inkomst betyder det att du inte har någon, alternativt skattefu... Ehrm, jag menar noll-taxerar...

wink

Absolut, du kan ta reda på det mesta om mig och jag kan ta reda på det mesta om dig, men inte på tre minuter som du skrev att det tog dig smile

På facebook finns miljoner människor som skriver precis var de befinner sig för tillfället, när de sket senast och hur fulla de var igår.

Ja okej, 3 minuter var väl att överdriva. Har man exempelvis betaltjänst på Ratsit, tror jag inte tre minuter är så farligt.

Gjorde en whois på enabilfoto.se, för att sedan titta på din Garaget-profil (där du anger förnamn och ort). En sökning på Ratsit så hittade jag dig, 23-årig Patrik i Enköping, något som är samstämmigt med din profil.

Men självklart har du rätt, man exponerar sig mer än nödvändigt på Facebook, genom att lägga upp bilder när man är full som ett as (jo, det har ju hänt, tur att man har fast jobb då!) och skriva var man ska, när man ska osv osv.

Man får ju helt enkelt ha ett filter i huvudet som inte släpper iväg alla kommentarer!

Det var en onödigt lång väg du tog. På ratsit hade du kunna söka efter "P* Lindblom" (står i min presentation) i Enköping, så hade du hittat mig direkt smile Mitt namn och min adress är dock tämligen harmlösa uppgifter, oavsett vem som kommer över dem. Däremot kan man räkna med att varje fyllebild man lägger upp på exempelvis Facebook kommer att existera på internet så länge internet finns.

Senast redigerat av Minister (1 november 2010)

Bjare
1 november 2010 · 945 Inlägg

Minister skrev:

thelaughingmadman skrev:

Minister skrev:

Absolut, du kan ta reda på det mesta om mig och jag kan ta reda på det mesta om dig, men inte på tre minuter som du skrev att det tog dig smile

På facebook finns miljoner människor som skriver precis var de befinner sig för tillfället, när de sket senast och hur fulla de var igår.

Ja okej, 3 minuter var väl att överdriva. Har man exempelvis betaltjänst på Ratsit, tror jag inte tre minuter är så farligt.

Gjorde en whois på enabilfoto.se, för att sedan titta på din Garaget-profil (där du anger förnamn och ort). En sökning på Ratsit så hittade jag dig, 23-årig Patrik i Enköping, något som är samstämmigt med din profil.

Men självklart har du rätt, man exponerar sig mer än nödvändigt på Facebook, genom att lägga upp bilder när man är full som ett as (jo, det har ju hänt, tur att man har fast jobb då!) och skriva var man ska, när man ska osv osv.

Man får ju helt enkelt ha ett filter i huvudet som inte släpper iväg alla kommentarer!

Det var en onödigt lång väg du tog. På ratsit hade du kunna söka efter "P* Lindblom" (står i min presentation) i Enköping, så hade du hittat mig direkt smile Mitt namn och min adress är dock tämligen harmlösa uppgifter, oavsett vem som kommer över dem. Däremot kan man räkna med att varje fyllebild man lägger upp på exempelvis Facebook kommer att existera på internet så länge internet finns.

Slår ni mig då som gör det på 1minut blankt?
www.upplysning.se räcker gott. Jag får fram hela ditt personnummer inkl. fyra sista.

Adress osv osv..  Smajl! big_smile

Volkswagen Passat 1.8t "Höghus-edition" (2000)
te_wik Forummoderator
1 november 2010 · 12 813 Inlägg

Bjare skrev:

Minister skrev:

thelaughingmadman skrev:

Ja okej, 3 minuter var väl att överdriva. Har man exempelvis betaltjänst på Ratsit, tror jag inte tre minuter är så farligt.

Gjorde en whois på enabilfoto.se, för att sedan titta på din Garaget-profil (där du anger förnamn och ort). En sökning på Ratsit så hittade jag dig, 23-årig Patrik i Enköping, något som är samstämmigt med din profil.

Men självklart har du rätt, man exponerar sig mer än nödvändigt på Facebook, genom att lägga upp bilder när man är full som ett as (jo, det har ju hänt, tur att man har fast jobb då!) och skriva var man ska, när man ska osv osv.

Man får ju helt enkelt ha ett filter i huvudet som inte släpper iväg alla kommentarer!

Det var en onödigt lång väg du tog. På ratsit hade du kunna söka efter "P* Lindblom" (står i min presentation) i Enköping, så hade du hittat mig direkt smile Mitt namn och min adress är dock tämligen harmlösa uppgifter, oavsett vem som kommer över dem. Däremot kan man räkna med att varje fyllebild man lägger upp på exempelvis Facebook kommer att existera på internet så länge internet finns.

Slår ni mig då som gör det på 1minut blankt?
www.upplysning.se räcker gott. Jag får fram hela ditt personnummer inkl. fyra sista.

Adress osv osv..  Smajl! big_smile

Men då måste du ju ha ett medlemskap å det tar säkert 3min att göra det så din totala tid blir ju då 4min wink



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Lillan__
1 november 2010 · 3 Inlägg

dont have it smile

Volvo 740 "Mitt livs kärlek" (1987)
Nisse_R Maskinförare
2 november 2010 · 287 Inlägg

äntligen några fler än jag som inte har den sidan.. började nästan tro att man är den sista som inte har skiten.. snart går det väl inte att betala räkningarna om man inte har facebook..

Cupra_
2 november 2010 ·

Fick faktiskt brev från försvaret igår där man skulle söka en tjänst via facebook.. Jaha, men jag har inte det, så, hur fan bär man sig åt då? Rena skämtet...

lillskott Fiskförädlare
2 november 2010 · 108 Inlägg

nä fy fan, har absolut inget behov av den. plus så kollade jag på en kompis FB och blev facktiskt lite störd på folk som skrev varje halvtimme vad dom gjorde hmm

näpp håller mej till Gorg ;D

Chevrolet Silverado 2500 "John Deere Cheven" (1991)
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
3 november 2010 · 3 519 Inlägg

Minister skrev:

thelaughingmadman skrev:

Minister skrev:

Absolut, du kan ta reda på det mesta om mig och jag kan ta reda på det mesta om dig, men inte på tre minuter som du skrev att det tog dig smile

På facebook finns miljoner människor som skriver precis var de befinner sig för tillfället, när de sket senast och hur fulla de var igår.

Ja okej, 3 minuter var väl att överdriva. Har man exempelvis betaltjänst på Ratsit, tror jag inte tre minuter är så farligt.

Gjorde en whois på enabilfoto.se, för att sedan titta på din Garaget-profil (där du anger förnamn och ort). En sökning på Ratsit så hittade jag dig, 23-årig Patrik i Enköping, något som är samstämmigt med din profil.

Men självklart har du rätt, man exponerar sig mer än nödvändigt på Facebook, genom att lägga upp bilder när man är full som ett as (jo, det har ju hänt, tur att man har fast jobb då!) och skriva var man ska, när man ska osv osv.

Man får ju helt enkelt ha ett filter i huvudet som inte släpper iväg alla kommentarer!

Det var en onödigt lång väg du tog. På ratsit hade du kunna söka efter "P* Lindblom" (står i min presentation) i Enköping, så hade du hittat mig direkt smile Mitt namn och min adress är dock tämligen harmlösa uppgifter, oavsett vem som kommer över dem. Däremot kan man räkna med att varje fyllebild man lägger upp på exempelvis Facebook kommer att existera på internet så länge internet finns.

Chatta kan ni göra någon annanstans. Tack.

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
joelimmo
3 november 2010 · 1 380 Inlägg

jag har det inte och kommer förmodligen inte skaffa smile

BMW E28 (1982)
XL-Dempa
3 november 2010 · 457 Inlägg

LeafBox skrev:
Uschhh, jag hatar såndär skit.
Så näe. Enda hemsida som jag är aktiv medlemm på är G.org och Sweclockers ^^

Ja garaget och sweclockers är riktigt fint wink

Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla !!!
its only illegal if you get caught!
Buick GNX (1987)
thelaughingmadman
3 november 2010 · 711 Inlägg

Mr_M_ skrev:
Chatta kan ni göra någon annanstans. Tack.

Leka moderator kan du göra någon annan stans. Tack.

OnT: Läste någonstans att Facebook på något sätt skulle ha ett filter för när man är full... Eller på något sätt en kontroll. Kanske bra för oss.. Ehrm.. De som brukar skriva roliga inlägg på Facebook när man är överförfriskad.

För övrigt så har jag en del fyllebilder ute på Facebook, inget jag ser som ett problem - de värsta bilderna är man inte taggad i ändå och dessutom tror inte jag att en riktig arbetsgivare bryr sig om att du festar loss ibland på helgerna - det är ju inte direkt likställt till att komma full till jobbet eller att snorta kokain på helgerna...

Volvo 940 SE 2.3 "Den gråa faran" (1997)
Drönirettab
3 november 2010 · 21 761 Inlägg

thelaughingmadman skrev:

Mr_M_ skrev:
Chatta kan ni göra någon annanstans. Tack.

Leka moderator kan du göra någon annan stans. Tack.

I just detta fall är det han som är trådskapare och har då rätt att "rätta oss", så enkelt är det. smile

Ingen facebook här inte.

thelaughingmadman
3 november 2010 · 711 Inlägg

Drönirettab skrev:

thelaughingmadman skrev:

Mr_M_ skrev:
Chatta kan ni göra någon annanstans. Tack.

Leka moderator kan du göra någon annan stans. Tack.

I just detta fall är det han som är trådskapare och har då rätt att "rätta oss", så enkelt är det. smile

Ingen facebook här inte.

Aha! Dum som jag är så trodde jag att det enbart är moderatorer som modererade trådar, inte moderatorer och trådstartare.
*Gömmer mig under stenen jag kom ut ifrån*

OnT - igen då - så får man väl nästan förundras över denna interneträdsla folk verkar ha. Varför är ni inte medlem på Facebook? Jag bara sett några som motiverat varför de inte är medlem.
Roligt inlägg från Minister: "...jag skeptiskt inställd till globala databaser som innehåller uppgifter om människors liv. [...]".
Global databas? Vad är det för uttryck? Facebook är ett privat företag - förvisso som har en databas som har information om sina medlemmar, som råkar finnas globalt, men inte är väl databasen global?
Så länge man är medveten om vad man gör på internet råkar man inte illa ut.

T.ex., är man tjej och lämnar ut en nakenbild/-film till en kille över MSN eller liknande, tro fan att den sprider sig som en löpeld - men var det oväntat?

Okunskap sprider rädsla - och självfallet vice versa.

Volvo 940 SE 2.3 "Den gråa faran" (1997)
PLindblom
3 november 2010 · 1 200 Inlägg

thelaughingmadman skrev:
OnT - igen då - så får man väl nästan förundras över denna interneträdsla folk verkar ha. Varför är ni inte medlem på Facebook? Jag bara sett några som motiverat varför de inte är medlem.
Roligt inlägg från Minister: "...jag skeptiskt inställd till globala databaser som innehåller uppgifter om människors liv. [...]".
Global databas? Vad är det för uttryck? Facebook är ett privat företag - förvisso som har en databas som har information om sina medlemmar, som råkar finnas globalt, men inte är väl databasen global?
Så länge man är medveten om vad man gör på internet råkar man inte illa ut.

Facebook innehåller information om människor från hela världen och Facebook kan nås av alla människor i hela världen, kan det bli mer globalt än så? Om man sedan väljer att kalla Facebook för ett företag eller en databas är upp till var och en. Via Facebooks enkla gränssnitt kan du söka efter, och hitta personer samt information om dessa. Det anser jag fyller alla kriterier för att kallas databas.

Jag tror att många oroar sig över att deras registrerade uppgifter i princip kan missbrukas av exempelvis ägarna bakom Facebook. Eftersom uppgifterna i det här fallet gäller deras riktiga namn, adresser mm. blir det känsligare än om det skulle gälla t.ex. Garaget.org där användarna inte behöver skylta med sina riktiga identiteter utan helt enkelt kan gömma sig bakom pseudonym.

MilleN
3 november 2010 · 9 108 Inlägg

Jag pallar inte skaffa Facebook, helt enkelt för att alla andra har det. Jag är lite anti.

Annars har jag alltid varit en riktig communitynörd, men det var på den gamla goda tiden det, innan man blev gammal och gaggig (27 roll)

westlife
3 november 2010 · 246 Inlägg

Nej, jag har INTE Facebook. Vill jag någon nånting så ringer jag personen i fråga utan att alla 517 vänner behöver se.

DoT Häst
3 november 2010 · 1 099 Inlägg

Har fått känslan av att många andvänder facebook för att skönmåla sina liv,skryta och egotrippa. smile
"Kolla min status, jag har ballare liv än alla andra" blahablaha. smile

Än är inte den sista idioten född..
jimbon
4 november 2010 · 711 Inlägg

Jag har inte heller facebook,känner inget behov av att ha det.
Funderar ibland på dom som har 288 "vänner",vad för sorts vänner är det?
Det är ju knappast folk som dom umgås med i verkliga livet..
Utan bara virtuella vänner,eller har jag fel? smile


Funderar lite på hur vissa skriver i sina loggar om vad dom gör.
Nu ska jag sova,gott med kaffe,ska på innebandy m,m m,m en massa jävla dravel
bara.

Senast redigerat av jimbon (4 november 2010)

fullsize 4 Doors - No Waiting
4 november 2010 · 100 Inlägg

Har inte FB och kommer aldrig skaffa heller eftersom jag inte ser poängen i det.

lillnicke lastbilsmekaniker
4 november 2010 · 226 Inlägg

fullsize skrev:
Har inte FB och kommer aldrig skaffa heller eftersom jag inte ser poängen i det.

håller med!

det som inte dödar, gör jävligt ont!!
Religion is a group insanity. Lots of people with the same imaginary friend.
BMW E30 "m50 turbo" (1983)
Mitsubishi Lancer EVO III "rallybilen" (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang