Idag påbörjades Turbobytet.
Lite pill å meck är de allt men de går, DP-muttrarna satt väldigt tajt mot dp så man kom inte in med hylsa de va lite tajt me ena muttern där men den släppte efter man tagit de andra 2 som höll dp mot turbon.
Annars gick själva demonteringen av 19T aggregatet bra.
Sen fick man borra upp de 2 nedre hålen i grenröret för turbon då turbon har 10mm gänga mot avgashuset men de gick fint å göra med grenröret på plats och vinklad borrmaskin.
De är precis man får ner en T04E mellan torpedvägg och motor utan å lossa motorn å flytta den framåt

Fick till och med demontera larmsirenen från torpedväggen för å få ner aggregatet.
Väl på plats kapa jag original oljereturrör i rätt längd så de passa hyffsat med oljeretur-röret som satt på turbon och de hamna en slang mellan de rören,
Oljetrycket blev med fint mätte lite i luften när ja köpte min oljetrycksslang för ett par dar sen men 550mm plus anslutningarna blev hyffsat bra

Kom och tänka på att nu måste jag ha dump med då det satt inbyggd dump på 19T-aggregatet. Ska få till det med återcirkulerande då jag inte vill ha massa pys och effektförlust.
Frågan e bara hur man ska få till återcirkulerande dump lättast
De va allt man hann med idag
Fortsättning följer under helgen
Lite skillnad på 19T och T04E:
]
![http://img521.imageshack.us/img521/9769/19tvst04e.jpg]()
Såhär ser ut kring turbon just nu i motorrummet:
![http://img201.imageshack.us/img201/7444/t04epplatsikrran.jpg]()