Vilken lampa är det i Golf 3?

cheeselife
3 november 2010 · 25 Inlägg

Perzz0n skrev:
ta 50w, det räcker gott och väl. du ska även veta att ju mindre kelvin du har desto bättre ljus men mindre blått

Tack så mycket för hjälpen smile blir nog att beställa ett kitt när man har råd wink

golf III gt!
Perzz0n Kicker
3 november 2010 · 163 Inlägg

Gör så, du lär nog inte ska bli missnöjd iaf

See you sideways!!
peegee Forummoderator
4 november 2010 · 2 924 Inlägg

Perzz0n skrev:

cheeselife skrev:

peegee skrev:
Som jag förstått det så om man väljer den H4 Single beam Xenon (inte Bi-Xenon), så kan man välja om man vill ha det på hel- eller halvljuset beroende på inkoppling.

Oj här hade jag missat massa medans jag var ute tongue Menar du att man kan köpa andra kit än Bi-Xenon för H4? Alltså Single Beam Xenon?

Måste vara ganska värdelöst för vardagligt bruk i en bil med endast h4, man vill ju inte åka runt med helljus dygnet runt eller tvärtom

cheeselife,
Ja, nästan smile

Perzz0n,
Nä inte så...

...men jag förstår det blev lite förvillande när jag kallade dessa lampor H4 single beam... och de heter inte heller det, utan de heter Hi/Low (One Beam in HID) HID KIT, lamptyp H4-2:
http://www.vvme.com/hilow-one-beam-in-h … 53_47.html
Man väljer alltså inte bort något ljus med denna typ av H4 lampa utan man får Xenon (HID) och vanligt (Halogen) i samma lampa, som man väljer själv vad man vill ha vad, på hel- resp halvljus.

Inte att förväxla med motsvarande Bi-Xenon HID Kit, lamptyp H4-3 som finnes här:
http://www.vvme.com/bixenon-hid-convers … 46_35.html

~ Life is short, have FUN! ~
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
patrikke
5 november 2010 · 1 749 Inlägg

Det blir i alla fall bra hellyse med xenon i helljuset på de insatserna, det har jag erfarenhet av.

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang